جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شکلات تلخ/ 2 جلدی

قیمت:
500,000 تومان
مشخصات کتاب شکلات تلخ/ 2 جلدی
تعداد صفحات
856 صفحه
شابک
9789643729394
سال خلق اثر
1401
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
22
این کتاب در یک نگاه

کتاب شکلات تلخ نوشته‌ی هما پوراصفهانی از نویسندگان معاصر ایران است و ادامه‌ی رمان قبلی همین نویسنده با عنوان سیگار شکلاتی است که راز زندگی شخصیت اصلی داستان، یعنی اردلان فانی را افشا می‌کند. نویسنده در کتاب شکلات تلخ بیشتر به شخصیت اردلان فانی و اتفاقاتی که برای او رخ می‌دهد، می‌پردازد. او در طی داستان شکلات تلخ این راز را برملا می‌کند که اردلانی که در کتاب قبلی کشته شده، در واقع هنوز زنده است و با شخصیتی جدید در باند دیگری وارد شده و هدف اصلی‌اش براندازی آن باند است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب شکلات تلخ/ 2 جلدی

در پشت جلد این رمان می‌خوانیم: «همه‌چیز با یک اس ام اس شروع شد: سیگار شکلاتی، سیگار رو ترک کن، من هم شکلات رو کنار می‌ذارم. سیگار و شکلات و تلخی را در هم پیچید و درست لحظه‌ای که فکر می‌کرد روی قله پیروزی ایستاده، زندگی‌اش درگیر گل رُزی شد که در یک شیشه اسیر بود و روز به روز گلبرگ‌هایش کمتر و کمتر می‌شد. در فکرش هم نمی‌گنجید که شیرینی زندگی‌اش بین دستان دلبری باشد که با آمدنش طلسم تلخی و دیو بودنش را در هم بشکند.» کتاب شکلات تلخ توسط انتشارات سخن، در دو جلد و مجموعا در ۸۶۰ صفحه به چاپ‌ رسیده است و چاپ چهارم آن سال ۱۳۹۷ منتشر شد.

نظر خوانندگان درباره‌ کتاب شکلات تلخ چیست؟

سمانه راجع به تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب می‌گوید: «کتاب جذاب و جوان‌پسند، عاشقانه و جنایی، با صفحات نفس‌گیر و غیرقابل پیشبینی که خواندنش بسیار لذت‌بخش است و خواننده را غرق داستان می‌کند. با شخصیت‌های داستان به شدت ارتباط برقرار کردم، چون شخصیت‌پردازی‌ها فوق‌العاده بود و خط داستانی کاملا روان دنبال می‌شد. قبل از خواندن این کتاب پیشنهاد می‌کنم حتما قسمت اول آن را که با عنوان کتاب سیگار شکلاتی منتشر شده، بخوانید تا لذت بیشتری از این کتاب ببرید.» سورنا هم در مورد تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب می‌گوید: «عالی و دلنشین بود، مثل همیشه ذهن‌مان را به دنیای هوس‌انگیز خیال کشاند، به یاد ایام قدیم تا پنج صبح بیدار ماندم تا خواندن این کتاب را به اتمام برسانم. مگر می‌شود این رمان را به دست بگیری و لحظه‌ای زمین بگذاری؟ عاشقانه‌ای بی‌نظیر و جذاب که مرا عاشق خودش کرد و در یک جمله عاشقش شدم و همراه با پایانی شورانگیز و شیرین که مرا به وجد آورد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ خواندن باشند

پاراگرافی زیبا از کتاب را در زیر می‌خوانیم: «آدم عاشق می‌تواند همان کاری را بکند که دلش می‌خواهد. چرا جلوی خودش را بگیرد؟ هر وقت دلش خواست همسرش را ببوسد. هر وقت دلش خواست در آغوشش بگیرد. هر وقت دلش خواست برایش ناز کند. هر وقت دلش خواست غذا هم در دهانش بگذارد. چه می‌شود مگر؟ چه‌قدر شهر زیباتر می‌شد اگر مردم یاد می‌گرفتند عشق خودشان را به همدیگر نشان بدهند، بدون ترس، بدون خجالت، بدون فکر کردن به این‌که مردم چه می‌گویند!» پاراگرافی دیگر از کتاب که بارها در شبکه‌های مجازی به‌ اشتراک گذاشته شده است: «ثانیه‌ها می‌گذرند و جای خود را به دقایق می‌دهند. دقایق می‌گذرند و جای خود را به ساعت‌ها می‌دهند، ساعت‌ها روز می‌شوند، روزها، ماه می‌شوند و ماه‌ها، سال، به همین سرعت چشم به هم بزنی یک سال از عمرت گذشته و این خودت هستی که تعیین می‌کنی یک سال پربار را سپری کنی یا یک سالی که چیزی جز ثانیه و دقیقه و ساعت و ماه نداشته باشد.» بخشی از کتاب را که به زیبایی و با بیانی لطیف از عشق و مهربانی می‌گوید، در ادامه می‌خوانیم: «سعی کن حتی اگر تلخی، تلخی‌ات مانند شکلات بر جان‌ها خوش بنشنید و همه اطرافیانت طرفدار تلخی‌ات باشند. تلخی‌ات بشود آرام جان‌ها. شیرینی‌ات را در پشت تلخی‌ات پنهان کن. مهربانی و عشق، نقطه ضعف است. همیشه حواست را به نقطه ضعف‌هایت جمع کن. دشمن در کمین تو است.»

درباره‌ نویسنده کتاب شکلات تلخ

هما پوراصفهانی متولد سال 1369 در اصفهان، دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته‌ی روانشناسی است. او از ده سالگی نوشتن را آغاز کرد و اولین رمانی که از او به چاپ رسید، «آسمان نگاهت» نام داشت. او علی‌رغم سن کمی که دارد، ولی رمان‌های زیادی نوشته است که می‌توان به کتاب‌های «سیگار شکلاتی»، «توسکا»، «آرامش غربت» و «ذهن خالی» اشاره کرد.
برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شکلات تلخ/ 2 جلدی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.