جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

توسکا

قیمت:
300,000 تومان
مشخصات کتاب توسکا
کشور مبدا
تعداد صفحات
760 صفحه
شابک
9789643728434
سال خلق اثر
1398
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
11
این کتاب در یک نگاه

توسکا، رمانی پرطرفدار و مشهور، به قلم هما پوراصفهانی است. این کتاب در سال 1398 منتشر شد و خیلی زود توانست نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. این رمان در مدت زمانی کوتاه، بارها تجدید چاپ شده است. توسکا به همت نشر سخن و در حدود 760 صفحه به چاپ رسیده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب توسکا

همان‌طور که از نام کتاب پیداست، این کتاب ماجرای دختری به نام توسکا را روایت می‌کند. توسکا که رویای بازیگر شدن را در سر می‌پروراند، برای بازی در یک فیلم تست می‌دهد و از قضا برای آن نقش انتخاب می‌شود. بازی در این فیلم باعث می‌شود او خیلی زود به شهرت برسد و یک شبه راه صد‌ساله را طی کند. مدتی بعد، توسکا که حالا دیگر بازیگر موفق و مطرحی شده، با جوانی به نام آرشاویر پارسیان، که خود نیز خواننده‌ای معروف است، آشنا می‌شود و کم‌کم به او علاقه پیدا می‌کند.

توسکا در این راه ناخواسته وارد ماجراهایی می‌شود که مسیر زندگی او را به کلی تغییر می‌دهند. شهرت، قدرت و مهم‌تر از همه عشق، زندگی او را از یک زندگی عادی به یک زندگی پر از ماجراهای غیرمترقبه و پیش‌بینی‌ناپذیر تبدیل می‌کنند. اگر به خواندن رمان‌های عاشقانه علاقه‌ دارید، بدون شک از خواندن این رمان زیبا لذت خواهید برد.

نظر خوانندگان درباره کتاب توسکا چیست؟

هدیه، که خود را رمان‌خوانی حرفه‌ای می‌نامد، درباره این کتاب می‌گوید: «هما پوراصفهانی یکی از محبوب‌ترین نویسندگان من است. من تمام رمان‌های او را خوانده‌ام و توسکا یکی از بهترین رمان‌های این نویسنده‌ی توانا است. توصیف و شخصیت‌پردازی دقیق، یکی از مسائلی‌ست که پوراصفهانی در آن مهارت ویژه‌ای دارد. نمونه‌ی آن در این رمان هم دیده می‌شود. به عنوان کسی که به کتاب‌های رمان و داستانی علاقه زیادی دارد و رمان‌های بسیاری را مطالعه کرده، می‌توانم بگویم این کتاب نه فقط یکی از بهترین‌ نوشته‌های هما پوراصفهانی، که یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه فارسی‌ست که تا به حال نوشته شده است. اگر خواننده‌ی حرفه‌ای رمان باشید، حتماً تا به حال توسکا را خوانده‌اید. اگر هنوز این رمان را نخوانده‌اید، در خواندن آن تعلل نکنید.»

باران در یکی از سایت‌های ارزیابی کتاب نوشته است: «نویسنده ابتدا این کتاب را در فضای مجازی منتشر و سپس اقدام به چاپ آن کرد. صادقانه بگویم، به عنوان کسی که قبلاً آثار ایشان را روی اینترنت مطالعه کرده بودم، وقتی خبر انتشار رمان‌هایشان توسط نشر سخن را شنیدم کمی نگران شدم که بنا به ملاحظاتی که برای انتشار کتاب به صورت قانونی وجود دارد، محتوای کتاب دچار ضعف شود. از آن‌جایی که از طرفداران پروپاقرص رمان‌های توسکا و «سیگار صورتی» هستم، هر دو کتاب را خریداری کردم. بعد از این‌که مجدداً نسخه‌ی چاپی این کتاب‌ها را خواندم، متوجه شدم نه‌تنها به محتوا و ساختار داستان لطمه‌ای وارد نشده، بلکه قلم نویسنده نسبت به آن سال‌ها بسیار پخته‌تر شده و این یکی از نکات مثبتی بود که نظر من را جلب کرد. به جرات می‌توانم بگویم نسخه‌ی چاپی این رمان، بسیار قوی‌تر و قابل باورتر از نسخه‌ی اینترنتی آن است. حتی اگر قبلاً این رمان را در فضای مجازی خوانده‌اید، خود را از خواندن نسخه‌ی چاپی آن محروم نکنید.»

مریم، از دیگر خوانندگان رمان، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «این رمان برای من بسیار خاطره‌انگیز است و من را به سال‌های دبیرستان می‌برد. یعنی زمانی که اولین بار رمان‌های خانم پوراصفهانی را می‌خواندم. قلم نویسنده آن‌قدر پرکشش و جذاب است که من ترغیب شدم بعد از این همه سال، مجدداً توسکا را بخوانم. خانم پوراصفهانی این قدرت را دارد که در هر کتاب، شخصیت‌ها و داستان‌های متفاوتی خلق کند و به همین دلیل در هیچ‌کدام از رمان‌هایش دچار تکرار نمی‌‌شود. شخصیت توسکا و آرشاویر برای من قابل باور و عشق میان این دو بسیار دوست‌داشتنی است. از تک ‌ک لحظات داستان لذت بردم و خواندن این رمان را به همه توصیه می‌کنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب، در صحبت‌های پدر توسکا، آمده: «تو هر چی داری برای خودته. من هیچ‌وقت نمی‌خوام یه ریال از پولی که تو بابتش زحمت می‌کشی بیاد تو زندگی. همه‌اش مال خودته بابا. خوش و حلالت باشه. ولی می‌خوام نگرانی من و مامانت رو درک کنی. توسکا نمی‌‌خوام عوض بشی. دوست ندارم وقتی یه عده با هیجان میان سمتت بهشون اخم کنی. تو باید همینی باشی که هستی. تو هر چقدر که معروف بشی واسه بیرون از خونه هستی. توی این خونه باید توسکا باشی.» در ادامه می‌خوانیم: « قول می‌دم هیچ‌وقت خودم رو گم نکنم. از خدا می‌خوام اگر قراره مغرور بشم و خودم رو فراموش کنم، خودش من رو از این راه دور کنه. اگر یک روزی این‌طوری شدم شما بهم تذکر بده بابا. ولی خوب می‌‌دونی که توسکا هیچ‌وقت تحت هیچ شرایطی خودش رو از بقیه بالاتر ندونسته. پس از این به بعد هم نمی‌دونه.» در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم: «حتی به خودم زحمت ندادم صورتم رو بپوشونم. بگذار همه بدبختی من رو ببینن. مگه بابا نگفت زندگی عادی‌ رو از دست می‌دم؟ خودم خواستم و حالا باید تاوانش رو هم بدم.»

درباره نویسنده کتاب توسکا

هما پوراصفهانی سال 1369 در اصفهان متولد شد. او از رمان‌نویسان توانا و جوانی‌ست که از سن کم شروع به نوشتن کرد. رمان‌های او اکثراً درون‌مایه‌ای عاشقانه و اجتماعی دارند. او بخشی از شهرت و محبوبیت خود را مدیون اینترنت و فضای مجازی‌ست.

او کار خود را با نوشتن در یکی از سایت‌های بزرگ رمان، که نوعی کتابخانه‌ای مجازی بود، شروع کرد و از آن‌ به شهرت رسید. از دیگر آثار پرفروش و محبوب او می‌توان به «قرار نبود»، «سیگار شکلاتی» و «ذهن خالی» اشاره کرد. هر سه کتاب توسط نشر سخن به چاپ رسیده‌اند.

برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «توسکا»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.