جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

درباره طبیعت انسان

قیمت:
100,000 تومان
مشخصات کتاب درباره طبیعت انسان
کشور مبدا
تعداد صفحات
183 صفحه
شابک
9789644891373
سال خلق اثر
2017
سال انتشار
2017
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
904
این کتاب در یک نگاه

کتابِ «درباره طبیعت انسان» (On Human Nature)، در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. «درباره طبیعت انسان» از «راجر اسکروتن» توسط میترا سرحدی به فارسی برگردانده شده و «انتشارات طرح نو» این کتاب را در سال ۱۳۹۹ چاپ کرده است. در این کتاب کوتاه، نویسنده و فیلسوف تحسین شده، راجر اسکروتون، دفاع سفت و سختی از منحصربه‌فرد بودن انسان ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب درباره طبیعت انسان

کتابِ «درباره طبیعت انسان» (On Human Nature)، در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. «درباره طبیعت انسان» از «راجر اسکروتن» توسط میترا سرحدی به فارسی برگردانده شده و «انتشارات طرح نو» این کتاب را در سال ۱۳۹۹ چاپ کرده است. در این کتاب کوتاه، نویسنده و فیلسوف تحسین شده، راجر اسکروتون، دفاع سفت و سختی از منحصربه‌فرد بودن انسان ارائه می‌دهد. اسکروتون در مواجهه با نظرات روان‌شناسانِ تکاملی، اخلاق‌گرایان فایده‌طلب و فیلسوف‌های ماتریالیست مانند ریچارد داوکینز و دنیل دنت، معتقد است که نمی‌توان انسان‌ها را فقط به عنوان اشیاء بیولوژیکی درک کرد. ما فقط حیوانات انسان‌نما نیستیم؛ ما همچنین افرادی هستیم که در ارتباط با دیگران به سر می‌بریم و نسبت به آن‌ها احساس تعهد داریم. اسکروتون از طیف گسترده‌ای از تاریخ فکری، از افلاطون و اورسوس گرفته تا داروین و ویتگنشتاین، شرح خود را درباره‌ی ماهیت انسان توسعه داده و از آن دفاع می‌کند. این کتاب با پیشنهاد کانت آغاز می‌شود که ما را در توانایی گفتن «من» متمایز می‌کند (با حس خودمان به عنوان مرکز تأمل خودآگاه.) این واقعیت در احساسات، علایق و روابط ما آشکار می‌شود. این اساس حس اخلاقی و همچنین مفاهیم زیباشناختی و مذهبی است که از طریق آن ما جهان انسان را شکل می‌دهیم و به آن معنا می‌بخشیم و خارج از محدوده‌ی فلسفه‌ی ماتریالیستی مدرن است، هر چند این یک واقعیت طبیعی است. در نهایت، اسکروتن روش جدیدی برای درک چگونگی تأثیر خودآگاهی بر این سوال که چگونه باید زندگی کنیم ارائه می‌دهد. نتیجه یک دید غنی از طبیعت انسان است که برخی از جدیدترین و شیک‌ترین ایده‌های امروزی در مورد گونه‌های ما را به چالش می‌کشد.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «درباره طبیعت انسان» چیست؟
در ادامه نظر برخی از خوانندگان که در گودریدز دیدگاه خود را ثبت کرده‌اند، می‌خوانیم. خواننده‌ای به تفاوت آن‌چه ما را سایر موجودات متفاوت می‌کند، اشاره می‌کند و می‌نویسد: «این یک کتاب بسیار دقیق است که شیوه‌ای در مورد نحوه‌ی تفکر ما در مورد خودمان و آن‌چه که ماهیت انسان را متمایز می‌کند و مسائلی که به تعریف هویت و هویت فرد مربوط می‌شود، ارائه می‌دهد.» خواننده‌ی دیگری که فصل اخلاق جنسی را خواندنی یافته است، می‌نویسد: «راجر اسکروتون همیشه خوب است، اگرچه این کتاب بسیار مختصر است. بحث او درباره‌ی اخلاق جنسی بسیار جذاب است و به من یادآوری می‌کند که باید کتاب او را در این مورد دوباره بخوانم.» خواننده‌ای دیگر با همدل بودن با نویسنده که زیست‌شناسی تکاملی تصویر کاملی به ما ارائه نمی‌دهد، عنوان می‌کند: «اسکروتون یک مورد واضح و زیبا ارائه می‌دهد که گام‌هایی که در درک زیست‌شناسی تکاملی برداشته‌ایم، گزارشی اساساً ناقص از طبیعتِ انسان ارائه می‌دهد. اسکروتون معتقد است که انسان بودن، تابع قوانین و فشارهای تکامل است. اما این حداکثر فقط نیمی از ماجراست: انسان بودن به این معناست که بخواهید با شما به عنوان یک فرد رفتار شود و جهانتان را بر اساس مفاهیم اخلاقی مانند گناه، مسئولیت و شر توضیح دهید. این ویژگی‌ها صرفاً تصادف و پدیده نیستند. بلکه آن‌ها اجزای سازنده‌ای برای درک کاملاً متفاوت از خودمان هستند. همان‌طور که الکتریسیته و مغناطیس، به طور متعارف، توضیحات کاملی از نور را به شما می‌دهند، اسکروتن معتقد است که تنها با بازگرداندن اخلاق به تصویر می‌توانید انواع موجوداتی را که ما هستیم شفاف‌سازی کنید.»
درباره نویسنده
راجر اسکروتن (Roger Scruton)، نویسنده و فیلسوفی است که بیش از چهل کتاب در زمینه‌ی فلسفه، زیبایی‌شناسی و سیاست منتشر کرده است. او عضو آکادمی بریتانیا و انجمن سلطنتی ادبیات بود. او در انگلستان و آمریکا تدریس می‌کرد و استاد مدعو در گروه فلسفه و عضو Blackfriars Hall، آکسفورد و همچنین عضو ارشد مرکز اخلاق و سیاست عمومی، شهر واشنگتن بود. از کتاب‌های دیگر او می‌توان به «اندیشه اسپینوزا»، «پرسش‌های مهم زندگی» و «تاریخ مختصر فلسفه جدید» اشاره کرد. همه‌ی این کتاب‌ها برای علاقه‌مندان، به فارسی ترجمه شده‌اند.

 

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «درباره طبیعت انسان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.