جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اتاق

قیمت:
215,000 تومان
مشخصات کتاب اتاق
کشور مبدا
تعداد صفحات
360 صفحه
شابک
9786005941722
سال خلق اثر
2010
سال انتشار
2010
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
23
این کتاب در یک نگاه

شاید برای هریک از ما، اتاق معنی‌های متفاوتی داشته باشد اما از نظر جک و مادرش یعنی تمام فضای موجود برای انجام هرکاری! ‌برای جک که حتی در اتاق به دنیا آمده، تصور دنیای بیرون بسیار سخت و غیر قابل باور است و کنار‌ آمدن‌ با آن دشوار... .


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب اتاق

برای جک پنج ساله، اتاق تمام دنیاست. او در همان اتاق به دنیا آمده و همان‌جا بزرگ شده است، او در همان اتاق غذا می‌خورد  و بازی می‌کند و مادرش خواندن و نوشتن را به او یاد می‌دهد. اما اتاق برای مادرش داستان متفاوتی دارد. ماما، هفت سال پیش وقتی که تنها نوزده سال داشت توسط نیک گروگان گرفته شده، در اتاق حبس شد و دیگر اجازه خروج به او داده نشده است. ماما به علت علاقه‌اش به جک، آن اتاق را برای او سرشار از عشق ساخته ولی ماما که می داند این موضوع آن‌چنان هم رضایت‌بخش نیست، با نقشه‌های زیرکانه تصمیم به فراری دادن جک می‌گیرد... .

در صفحاتِ ابتداییِ این کتاب، نویسنده می‌کوشد به‌آرامی، با توصیف فضا و حالات متفاوت و دور از ذهن این مادر و کودک، مخاطب را واردِ ماجرا کند. کتاب اتاق داستانی فلسفی و مبتنی بر مسائل روان‌شناختی است. رفتار و واکنش‌های این مادر و فرزند شما را وادار می‌کند که عملکردهای روان‌شناسانه را تحلیل و بررسی کنید.

درباره ترجمه کتاب اتاق

  • کتاب «اتاق» نوشته «اما دون اهو» را انتشارات آموت با ترجمه «علی قانع» در سال ۱۳۹۰ منتشر کرده است.
  • نسخه ی صوتی کتاب «اتاق» از سوی آوانامه با روایت «آنالی طاهریان» منتشر شده است.

امتیاز کتاب اتاق در گودریدز

  • تعداد نظرات: 50169
  • تعداد امتیازدهی: 792749
  • میانگین امتیاز(از5): 4.07

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب اتاق

انتخاب راوی پنج‌ساله‌ی داستان هم در نوع خود شایان ‌توجه است. شاید یکی از دلایل نویسنده برای انتخابش این بوده که حوادث داستان را از ذهن شخصیتی برای مخاطب روایت کند که اطلاعات کافی از دنیای اطرافش ندارد و در بسیاری از موارد نامطمئن و البته صادق است. این‌گونه است که مخاطب درگیر داستان می‌شود و سعی می‌کند خود تصمیم بگیرد و گره‌های داستان را بگشاید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره ی کتاب اتاق چیست؟

یاس در سایت «طاقچه» کتاب را این‌گونه توصیف می‌کند:

«کتاب بی هیچ توضیحی شروع میشه و خواننده مجبوره با توصیفات یه کودک پنج ساله با محیط آشنا بشه و به حقایق و اتفاقات دست پیدا کنه. فیلمش رو ندیدم اما گمان نکنم به زیبایی کتاب باشه چون بخش زیادی از کتاب ذهنیات بچه هست که اصلا به زبون نمیاد و گاها فکری که میکنه با حرفی که میزنه متفاوته.»

یوسف نیک نژاد درباره تجربه خواندن کتاب اینطورنوشته بود:

«نمی دانم مال من ، مال تو یعنی چه . توی اتاق همه چیز مال هردوی ما بود. فکر می‌کردم موجودات یا انسان هستند یا نیستند ، نمی دانستم یکی می تواند فقط کمی انسان باشد. (فوق‌العاده بود)»

جنیفر در «آمازون» شما را دعوت به همذات‌پنداری با شخصیت داستان می‌کند:

من مطمئن هستم که در جایی از خانه خود اتاقی دارید که ابعاد آن حدود 10×10 یا 11×11 است..

می‌خواهم این اتاق را تصور کنی. حالا تمام پنجره‌ها را بیرون بیاورید (اما می‌توانید یک نورگیر کوچک داشته باشید). یک در قفل شده روی آن قرار دهید که از داخل باز نشود. عایق صدا و فقط موارد ضروری: یک تخت، یک اجاق گرم، یک کمد، یک میز، دو صندلی، یک فرش، یک حمام، یک گهواره. شما م‌ توانید یک تلویزیون، چند کتاب و چند بازی داشته باشید. راحت باش. شما قرار است زمان زیادی را در اینجا سپری کنید. در واقع حدود هفت سال.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

  • به گمانم توی دنیا زمان مثل تکه یخ هِی آب می‌شود. همچنین هر کجا که بچه‌ها را می‌بینم به نظر نمی‌آید که بزرگترها دوست‌شان داشته باشند. والدین‌شان فقط از بچه ها عکس می‌گیرند اما باهاشون بازی نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند با بزرگترها قهوه بخورند. گاهی وقتی بچه کوچکی گریه می‌کند مامانش حتی صدای او را نمی‌شنود. هرچه فکر می‌کنم بیشتر مطمئن می‌شود که دنیا واقعا جای عجیبی‌ست.
  • وقتی چهارساله بودم، فکر می‌کردم همۀ چیزهای تلویزیون فقط توی تلویزیون است. بعد پنج‌ساله شدم و مامان دروغ‌ها را برملا کرد که خیلی از عکس‌ها واقعی هستند و بیرون کلا واقعیت دارد. حالا من بیرون هستم ولی معلوم می‌شود خیلی از چیزها اصلا واقعیت ندارند.
  • امروز پنج سالم شد. دیشب وقتی تو کمد خوابیدم، چهار سالم بود. ولی وقتی تو تاریکی صبح زود از توی رختخواب پا شدم، پنج سالم شد. اجی مجی لاترجی. قبلش سه‌ساله، یک‌ساله و صفرساله بودم. زیر صفر هم بودم؟

درباره نویسنده کتاب اتاق

اما دون اهو (Emma Donoghue) زاده‌ی ۲۴ اکتبر ۱۹۶۹ نمایش‌‌نامه‌‌نویس، تاریخ‌‌نگار ادبی و رمان‌‌‌نویس ایرلندیِ مقیم کانادا است. او کوچک‌‌‌ترین فرزند از هشت فرزند خانواده بوده و پدرش منتقد ادبی است. دون اهو مدرک دکترای زبان انگلیسی خود را از دانشگاه کمبریج گرفت و پس از ازدواج با کریستین رولستون، در سال ۱۹۹۸ به کانادا مهاجرت کرد.

نکات جالب درباره کتاب اتاق

کتاب اتاق رمانی است که خیلی سریع به‌عنوانِ یکی از موفق‌ترین آثار روایی داستانی پذیرفته شد و توانست در بخش‌های مختلف، از دیدگاه مخاطب و ناشران و منتقدان، جوایز زیادی را از آنِ خود کند. در فاصلۀ کمی بعد از انتشار، کتاب اتاق به صدرِ جدولِ پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز راه یافت.

اقتباس ها از کتاب اتاق

 براساس این داستان در سال 2015 فیلم سینمایی موفقی به کارگردانی لنی آبراهامسون (Lenny Abrahamson) ساخته شد که توانست جایزه‌ی بازیگر نقش اول درام و بهترین فیلم‌نامه را در گلدن گلوب به دست آورد و در چهار رشته نامزد اسکار شود.

افتخارات و جوایز کتاب اتاق

  • کتاب اتاق در سال ۲۰۱۰ انتشار یافت و به فینالِ جایزه‌ی ادبیِ «من بوکر» راه یافت و به اثری پرفروش در سراسر جهان بدل گردید.
  • این داستان جایزه‌ی اورنج انگلیس در سال 2011 را هم دریافت کرد و عنوان نویسنده‌ی برتر رمان ایرلند هم برای نویسنده‌اش به دست آورد.

نقد رسانه ها، افراد مشهور ومنتقدین درباره کتاب اتاق

  • "مایکل کانینگهام" نویسنده‌ی آمریکایی: «رمان اتاق ناب‌ترین اثر هنری است. نمی‌توانم آن را با اثر دیگری مقایسه کنم و این بزرگ‌ترین تعریف و ستایش از آن است. به این بسنده می‎‌کنم که این کتاب اثری قوی با زیبایی غم‌انگیز و الهام بخش است.»

خرید کتاب اتاق

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب اتاق را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

                                                

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اتاق»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.