جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

الماس ها ابدی اند

قیمت:
140,000 تومان
مشخصات کتاب الماس ها ابدی اند
کشور مبدا
تعداد صفحات
300 صفحه
شابک
9786008066033
سال خلق اثر
1956
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

«الماس‌ها ابدی‌اند» چهارمین جلد از مجموعه داستان‌های بسیار مشهور «جیمز باند» است که توسط «ایان فلمینگ» و در سال 1956 به رشتۀ تحریر درآمده است. «الماس‌ها ابدی‌اند»، مانند دیگر قسمت‌های سریِ جیمز باند، از بهترین نمونه رمان‌های سریالی در ژانرهای جاسوسی، جنایی، پلیسی، کارآگاهی، معمایی و هیجان‌انگیزِ قرن بیستم به شمار می‌رود.




بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «الماس ها ابدی اند»

خلاصه کتاب الماس ها ابدی اند

قهرمان رمان الماس‌ها ابدی‌اند، مأمور مخفی سازمان اطلاعات انگلستان، جیمز باند است. او برای حل مشکلاتی که تبهکاران برای امنیت کشورش و حتی دنیا ایجاد می‌کنند، روش‌های هوشمندانه و منحصربه‌فردی را در آستین دارد که موجب می‌شود به اسطوره‌ای جذاب و دلپذیر در میان دنیای جرم و جنایت تبدیل شود. در رمان حاضر، جیمز باند به قصد انجام ماموریتی مخفیانه، به دارودستۀ قاچاقچیان الماس از معدن‌های کشور سیرالئون می‌پیوند.

درباره ترجمه کتاب الماس‌ها ابدی‌اند

  • این کتاب در ایران توسط «محمد هادی سالارورزی» ترجمه شده و نشر «چترنگ» آن را منتشر کرده است.

امتیاز کتاب الماس‌ها ابدی‌اند در گودریدز

  • تعداد نظرات: 1177
  • تعداد امتیازدهی: 21675
  • میانگین امتیاز: 3.63

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب الماس‌ها ابدی‌اند

  • بیشتر ازدواج‌ها دو نفر را با هم جمع نمی‌کنند، بلکه یکی را از دیگری کم می‌کنند.
  • قبل از چهل سالگی یک مرد، به چنگ آوردن دختران هیچ هزینه‌ای ندارند. پس از آن باید پول بپردازید، یا داستانی تعریف کنید. از بین این دو، این داستان است که بیشتر از همه آسیب می‌زند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب الماس‌ها ابدی‌اند چیست؟

یک بررسی در سایت آمازون این رمان را دارای ریتمی نسبتا آهسته توصیف می‌کند که یکباره، اوج ‌می‌گیرد. باند و دوستانش با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. نویسندۀ این نظر ثبت شده از چند حقیقت شگفت‌انگیز در لابه‌لای متن داستان آگاه شده است که دربارۀ آن‌ها این‌طور می‌اندیشد که احتمالا از وقایع واقعی طی دو دهۀ اخیر گلچین شده‌اند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جیمز باندِ رمان الماس‌ها ابدی‌اند، نه‌تنها فردی بزن بهادر و چابک؛ بلکه شوخ‌طبع و بی‌نهایت باهوش و دقیق است. گفتگوی زیر اثباتی است بر این ادعا:

«لایتر پرسید: "چیزی راجع به اون دو مرد توجهت رو جلب نکرد. قد؟ لباس؟ چیز دیگه‌ای؟"

باند گفت: "از اون مردِ نزدیک در چیز زیادی متوجه نشدم. از اون یکی لاغرتر و کوتاه‌تر بود. شلوار سیاه و پیراهن خاکستری پوشیده بود، بدون کراوات. تفنگش چهل‌و‌پنج میلی‌متری به نظر می‌اومد، شاید یه کلت. اون یکی که کار رو کرد، گنده و چاق بود. حرکاتش سریع، اما با وقفه بود. شلوار سیاه، پیراهن قهوه‌ای با راه‌راه سفید پوشیده بود. نه کت، نه کراوات. کفش‌های مشکی، گرون و واکس‌خورده. کلت سی‌وهشت میلی‌متری، مدلِ پلیس پازیتیو 205. ساعت مچی هم نداشت. اوه صبر کن...» باند ناگهان به یاد آورد «یه میخچه رو بند اول انگشت شست دست راستش بود. قرمزطور بود، انگار که همه‌ش بمکدش."»

در ادامه، یکی از نفس‌گیرترین بخش‌های توصیفی رمان را با هم می‌خوانیم و به جادوی قلم فلمینگ پی می‌بریم:

«باند شلیک نکرد. فقط چهار گلوله داشت و می‌دانست کی باید خرجشان کند. آن‌وقت، بیست متر آن طرف‌تر لوکوموتیو با سرعت و غرش کنان وارد پیچ شد. با تکانی شدید کج شد و الوارها را از بالای مخزن به طرف باند پرتاب کرد. با جیغ کشیده و خش‌داری، حفاظ‌های روی چرخ‌های دومتری خم و خرد شد؛ تصویر سریعی از دود و آتش بود با صدای تلق تلوقی ماشینی. نگاهی به درون کابین و هیکل سیاه و نقره‌ای اسپنگ انداخت که با یک دست کناره کابین را چسبیده بود و با دست دیگر، دستک بلند و آهنی اهرم ساسات را می‌کشید. تفنگ باند چهار کلمه‌اش را فریاد زد. تصویری روشن بود از چهره‌ای سفید که به سوی آسمان بلند شد و بعد لوکوموتیو سیاه و طلایی رد شد و با سرعت به سمت دیوار تاریک کوهستان اسپکتر تاخت. پرتوی چراغ گاوگیرش تاریکی پیش رویش را درو می کرد و زنگ خطر خودکارش غمگینانه ونگ می‌زد. دینگ دانگ، دینگ دانگ، دینگ دانگ.»

در رمان حاضر نه‌تنها شاهد بخش‌های هیجان‌انگیز هستیم، بلکه بخش‌هایی عاشقانه نیز در لابه‌لای قصۀ اصلیِ کتاب به چشم می‌خورد:

«پس این بخشی از یک رویا نیست و من روی صندلی عقب استادیلاک نشسته‌ام. این دامن تیفانی است که زیر سرم است. آن فیلکس است و ما داریم به سرعت به سوی جایی امن می‌تازیم، جایی که دکتر، حمام، کمی غذا و نوشیدنی داشته باشد و بشود ساعت‌های بی‌پایان خوابید. باند تکان خورد. دست تیفانی را توی موهایش احساس کرد. انگار که بخواهد به باند بگوید همان‌طور که امید دارد، همه چیز واقعی است. او دوباره لم داد و چیزی نگفت. از هر ثانیه لذت برد و به صدای آن‌ها و صدای حرکت تایرها روی جاده گوش سپرد.»

دربارۀ نویسنده کتاب الماس‌ها ابدی‌اند

«ایان فلمینگ» یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان انگلستانی و از کلیدی‌ترین چهره‌های ادبیات جاسوسی قرن بیستم بود. او در دوران جوانی تجربیات مختلفی در سازمان‌های اطلاعاتی انگلستان در خلال جنگ جهانی دوم کسب کرد.

تاثیر این تجربیات بر خلق مجموعه داستان‌های «جیمز باند» کاملا مشهود است. برخی از دیگر آثار ادبی فلمینگ که به فارسی ترجمه و چاپ شده‌اند عبارتند از «کازینو رویال»، «چیتی‌چیتی بنگ‌بنگ» و «از روسیه با عشق».

نظر نویسنده دربارۀ کتاب الماس‌ها ابدی‌اند

ایان فلمینگ دربارۀ این رمان گفته است: «من همه چیز را به جز سینک آشپزخانه داخل آن گذاشته‌ام. آیا می‌توانید نقشه‌ای در مورد سینک آشپزخانۀ رمان بعدی فکر کنید؟ وگرنه من گم شده‌ام.»

این نشان می دهد که فلمینگ احساس می‌کرد تمام خلاقیت خود را در ساخت این رمان استفاده کرده و آن را تمام کرده است!

نکات جالب دربارۀ کتاب الماس‌ها ابدی‌اند

  • ایان فلمینگ برای نوشتن رمان حاضر از مقاله‌ای در مورد قاچاق الماس در روزنامۀ ساندی تایمز الهام گرفته است.

اقتباس‌ها از کتاب الماس‌ها ابدی‌اند

  • از رمان «الماس‌ها ابدی‌اند» فیلمی سینمایی با نامی مشابه در سال 1971 ساخته است.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب الماس‌ها ابدی‌اند

نظرات برخی از افراد و نشریات معروف راجع به رمان حاضر این چنین است:

  • «نکته قابل توجه در مورد این کتاب این است که توسط یک نویسندۀ انگلیسی نوشته شده است. صحنه تقریباً کاملاً آمریکایی است و برای یک آمریکایی صدق می‌کند. من هیچ نویسندۀ دیگری را نمی‌شناسم که توانسته باشد این کار را بکند.» - ریموند چندلر، نویسندۀ مشهور
  • «جیمز باند یکی از حیله‌گرانه‌ترین قهرمان‌های داستان‌های جنایی است.» -روزنامۀ The Observer
  • داستانی درخشان که توقعات ما را از مقدمۀ بسیار هوشمندانه خود تا به انتها، حفظ برآورده می‌کند.» - منچستر ایونینگ نیوز
  • «بار دیگر ایان فلمینگ ترکوند!» - بیرمنگام پست

خرید کتاب الماس‌ها ابدی‌اند

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب الماس‌ها ابدی‌اند را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «الماس ها ابدی اند»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.