جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

زندگی در مرگ/ انسان شناسی پزشکی قانونی

قیمت:
110,000 تومان
مشخصات کتاب زندگی در مرگ/ انسان شناسی پزشکی قانونی
کشور مبدا
تعداد صفحات
366 صفحه
شابک
9786226669252
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب «زندگی در مرگ (All That Remains: A Life in Death)» نوشته «سو بلک» است که در سال ۲۰۱۸ نوشته شده است و انتشارات مشکی آن را با ترجمه راضیه خشنود در ایران منتشر کرده است. کتاب زندگی در مرگ به بررسی جوانب مختلف مرگ و تأمل در زندگی پس از آن می‌پردازد. مثلا اینکه ارتباط بین زندگی و مرگ چیست. نویسنده به صورت فلسفی و شخصی به تأمل درباره این مسئله می‌پردازد و نگاهی عمیق به این دو جانب از وجود انسان می‌اندازد. همچنین درباه تجربیات نزدیک به مرگ صحبت می‌کند و از شاهدانی که این تجربه‌ها را داشته‌اند، می‌پرسد که چه می‌بینند و چگونه احساس می‌کنند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب زندگی در مرگ/ انسان شناسی پزشکی قانونی

به طور خلاصه در کتاب «زندگی در مرگ»، سو بلک با استفاده از زبانی شفاف و قوی، خواننده را به تأمل در مفهوم زندگی و مرگ دعوت می‌کند. این کتاب ارزشمند به صورتی تأثیرگذار و الهام‌بخش موضوعاتی مانند ارتباط بین زندگی و مرگ، تجربیات نزدیک به مرگ، زندگی پس از مرگ و ایمان مذهبی را مورد بررسی قرار می‌دهد. با خواندن این کتاب، شما به یک سفر ذهنی در جهانی پنهان از زندگی و مرگ دعوت خواهید شد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب زندگی در مرگ چیست؟

نظرت زیر از سایت گودریدز و طاقچه آورده شده‌اند. خواننده‌ای که یک پرستار است و با این موضوع دست‌وپنجه نرم می‌کند، نوشته است: «من به‌عنوان پرستار و مدرس پرستاری، موارد فراوانی از این کتاب یاد گرفتم. برای مثال در مورد آناتومی، جزئیات کارهایی که انسان‌شناسان قانونی انجام می‌دهند و سختی‌هایی کار آن‌ها دارد و ایکه چطور با این مشکلات مثل صحنه‌های دلخراش، اجساد فاسد، بوی تعفن و... کنار می‌آیند. علاوه‌بر این موارد چیزهای دیگری هم از کتاب یاد می‌گیریم که شما را یک مرحله جلوتر خواهد برد. فکر می‌کنم افرادی که در حیطه‌های پزشکی، پلیسی و جنایی مشغول به کار هستند یا این شغل‌ها را دوست دارند، بهتر می‌توانند با کتاب ارتباط برقرار کنند.»

مخاطب دیگری نیز می‌نویسد: «کتاب بسیار جذاب و خواندنی است که موضوع متفاوت آن، درباره انسان‌شناسی قانونی و کالبد شکافی با متن جذاب و طنازانه، به این جذابیت افزوده است. ترجمه کتاب هم خوب و روان بود.»

مخاطب دیگری نیز فصل آخر کتاب را ستایش کرده است و بیان می‌کند: «برای من، نشستن پای صحبت آدم‌ها وقتی که دارند داستان زندگی‌شان را می‌گویند، همیشه بی‌نهایت جذاب است. کلی لذت بردم از ریز و درشت حوادثی که برای نویسنده، یک انسان‌شناس و پزشکی قانونی، اتفاق افتاده است. بیشتر از همه چیز، میزان شور و علاقه‌اش به کاری که در طول زندگی انجام داده است، برای من تحسین‌برانگیز بود. در نهایت هم شیوه نگریستن نویسنده به مرگ در فصل آخر برای من تسکین‌بخش و ستودنی بود.»

جملاتی که شاید انگیزه خواندن کتاب باشند

در بخشی از کتاب در همان ابتدا می‌خوانیم: «این کتاب رساله‌ای سنتی درباره مرگ نیست. مسیر بسیار رایج تئوری‌های دانشگاهی ارزشمند یا تفاوت‌های عجیب فرهنگی را دنبال نمی‌کند و تکرار مکررات پیش پاافتاده برای قوت قلب نیست. من فقط سعی دارم چهره‌های بی‌شمار مرگ را همان‌گونه که شناخته‌ام بررسی کنم. چشم‌اندازهایی که تا به حال نشانم داده و چشم‌اندازی که در سی سال آینده نشانم خواهد داد. این کتاب همان‌قدر که درباره مرگ است درباره زندگی هم هست؛ آن بخش‌های جدانشدنی یک کل به هم پیوسته.»

در جایی دیگر از کتاب با مسئله همیشگی جبر و اختیار به گونه‌ای تازه روبه‌رو می‌شویم و می‌خوانیم: «از آنجا که آغاز زندگی از اختیارمان خارج و پایانش نیز اجتناب‌ناپذیر است، شاید بهتر باشد روی چیزی که می‌توانیم تغییر دهیم تمرکز کنیم: انتظارات‌مان از فاصلۀ میان مرگ و زندگی. شاید همین است که باید به‌شکل کارآمدتری مدیریتش کنیم؛ اندازه‌گیری کیفیت زندگی نه کمیتش؛ ارج نهادن به ارزش زندگی نه طول عمر.»

در بخشی از دیگر کتاب درباره اشتباه‌هات انسان می‌خوانیم: «اینکه به‌صورت ضمنی اجازه داشته باشی خطا کنی فقط به این دلیل که انسانی، به‌طرز غریبی آرامش‌بخش است. وقتی نه توانایی داریم که همۀ کارها را همان بار اول درست انجام دهیم، نه طول عمر نامحدود در اختیارمان است که هر کاری را بارها تکرار کنیم تا به کمال برسیم، باید بپذیریم که زندگی ما ترکیبی از درست و غلط است. کارهایی که درست به انجام می‌رسند و زندگی خودمان و دیگران را غنا می‌بخشند و کارهای اشتباهی که فقط اتلاف وقت ارزشمندمان هستند.»

درباره نویسنده کتاب زندگی در مرگ

سو بلک (Dame Sue Black) یکی از شخصیت‌های برجسته در زمینه علم جرم‌شناسی و آنتروپولوژی است. او به‌عنوان یک دانشمند برجسته در زمینه تشریح جسد و تحلیل جسمانی در محاکم قضایی شناخته می‌شود. سو بلک در اسکاتلند متولد شد و تحصیلات خود را در دانشگاه ادینبرا و دانشگاه آبردین دریافت کرد.

تخصص او در زمینه جرم‌شناسی است و به عنوان متخصص در تحلیل و تشریح جسد در موضوعات جنایی معروف است. سو بلک به‌طور گسترده در پرونده‌های قتل، آزار و اذیت جسمی درگیر بوده است و همه این‌ها او را علاقه‌مند به موضوع مرگ کرده است.

از او در سال ۲۰۱۸ با دادن لقب شوالیه به خاطر خدمات برجسته خود در زمینه جرم‌شناسی تقدیر کردند. خانم بلک کتاب‌ها و مقالات متعددی درباره تجربیات خود در زمینه تشریح جسد و تحلیل جسمانی نوشته است. برخی از کتاب‌های او شامل «Forensic Anthropology»، «Written in Bone» هستند. کتابی که معرفی آن را خواندید، اولین کتابی است که از وی تا این لحظه (تیرماه ۱۴۰۲) به فارسی ترجمه شده است. او همچنین در دانشگاه‌ها به‌عنوان استاد و مشاور در زمینه جرم‌شناسی فعالیت دارد و دانشجویان را در این حوزه آموزش می‌دهد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «زندگی در مرگ/ انسان شناسی پزشکی قانونی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.