جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

جاده شخصیت

قیمت:
200,000 تومان
مشخصات کتاب جاده شخصیت
کشور مبدا
تعداد صفحات
416 صفحه
شابک
9786008067436
سال خلق اثر
2015
سال انتشار
2015
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
7
این کتاب در یک نگاه

کتاب «جاده شخصیت» از پرفروش‌‌های نیویورک‌تایمز و نامزد جایزه بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز است. کتاب جاده شخصیت به ما کمک می‌‌کند تا بیشتر خود را بشناسیم و بر چالش‌هایی غلبه کنیم که در این مسیر با آن مواجه می‌شویم. این کتاب را انتشارات «طرح نو» با عنوان «در مسیر شخصیت» چاپ و منتشر کرده است. ناگفته نماند که یکی از قسمت‌های برنامه «کتاب باز» با  اجرای سروش صحت به بررسی کتاب جاده شخصیت پرداخت.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب جاده شخصیت

کتاب جاده شخصیت به ما می‌آموزد تا ضعف‌های درونی‌ای را بپذیریم که بخشی جدایی‌ناپذیر از طبیعت انسان است و برای رسیدن به قدرت درونی با این ضعف‌ها روبه‌رو شویم. پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توانیم در این مسیر درست قدم برداریم و با کاستی‌های خود کنار بیاییم را می‌توان در جاده شخصیت یافت. نویسنده برای درک بهتر مفاهیم، مثال‌ها و داستان‌های جذابی را در کتاب به کار برده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب جاده شخصیت چیست؟

نشریات گاردین و نیویورک‌تایمز کتاب را این‌چنین توصیف می‌کنند: «کتابی قدرتمند و جذاب که شما مسحور آن خواهید شد»

«داستانی خواندنی، شفاف و بسیار پر جزئیات از انسان.»

کارلوس که یکی از خوانندگان کتاب در اسپانیا است، می‌نویسد: «من از خواندن آن لذت بردم و کاملاً موافقم با آنچه می‌گوید.»

آنه از دیگر مخاطبان فرانسوی‌زبان است که درباره کتاب می‌نویسد: «خواندن این کتاب، لذت‌بخش بود و دلیل آن برای من ساختار کتاب است که نویسنده آن را با داستان‌های مختلف و درس‌هایی که از آن داستان‌ها آموخته می‌شود، همراه کرده است.»

خواننده دیگری از کشور مکزیک می‌نویسد: «من چند مصاحبه دیوید بروکس را در تلویزیون شنیده بودم و حدس زدم موضوع کتاب جالب خواهد بود. ساختار کتاب را دوست داشتم. ابتدا موضوع را شرح می‌دهد، سپس مثال‌هایی برای تاکید بر برخی نکات و در نهایت یک خلاصه ارائه می‌دهد. شیوه نگارش او از نظر واژگان و ساختار عالی است. افراد کمی هستند که با این وضوح، سادگی و عمق می‌نویسند یا صحبت می‌کنند و این الهام‌بخش است.»

حامد و کوشا از کاربران سایت‌های داخلی نیز می‌نویسند: «کتاب بسیار آموزنده و ارزشمندی است. قطعا با خواندن این کتاب و درک کردنش، قدم بزرگی در رشد شخصیت و بینش‌تان به دنیا برداشته‌اید.»

«کتاب بسیار ارزشمندی است. شخصیت‌های متنوعی مقابل شخص قرار می‌گیرد که می‌توان از تجربیات آن‌ها استفاده کرد. برای من که پُرکِشش بود.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جملاتی از کتاب که از نظر خوانندگان تاثیر‌گذار بوده است را می‌خوانیم: «ما می‌توانیم به واسطه دانش دیگر مردمان دانشمند شویم، اما نمی‌توانیم به واسطه خرد و فرزانگی دیگران خردمند شویم.»

«وظیفه یک انسان خردمند این است که حس ناامیدی خود را فرو خورد و تلاش کند در زندگی خود سرمشقی از شفقت، تعمق و سخت‌کوشی بر جای بگذارد.»

«یک فرد فروتن و افتاده، تسکین‌بخش و دل‌پذیر جلوه می‌کند، درحالی‌که فرد خودبزرگ‌بین ضعیف و در عین حال نچسب است. فروتنی به مثابه آزادی از احساس نیاز به اثبات مدام به برتری خودتان است، اما خودپسندی یک عطش سیری‌ناپذیر و آزمندانه در یک فضای کوچک و محدودِ انباشته از توجه‌طلبی، رقابت بیهوده و برتری‌جویی بی‌پایان است. فروتنی محفظه‌ای است پر از احساسات دوست داشتنی همچون تحسین، شفقت و حق‌شناسی.»

«با کنکاش در فرهنگ عامه، مدام این پیام یکسان را در همه جا می‌یابم؛ شما ویژه هستید. به خودتان اعتماد کنید. با خودتان روراست باشید. فیلم‌های پیکسار و دیزنی پیوسته به کودکان می‌گویند که چقدر شگفت‌انگیزند. سخنرانی‌های جشن‌های دانش‌آموختگی یا آغاز سال تحصیلی هم همین کلیشه‌ها را تبلیغ می‌کنند؛ عشقتان را دنبال کنید. زیر بار محدودیت‌ها نروید. مسیرتان را خودتان تعیین کنید.»

در قسمتی از کتاب درباره شهرت و معروفیت می‌خوانیم: «همزمان با بالا رفتن آشکار میزان اعتماد به نفس آدم‌ها، تمایل آنها به شهرت نیز افزایشی چشمگیر یافته است. در گذشته از میان آرزوهای مردم، شهرت عموما در رده‌های پایین جای می‌گرفت. در یک بررسی در سال ۱۹۷۶ که از مردم می‌پرسید اهدافشان در زندگی را فهرست کنند، شهرت، از میان شانزده هدف بالقوه، در جایگاه شانزدهم قرار گرفت. در سال ۲۰۰۷ اما ۵۱ درصد از جوان‌ها عنوان کردند که به شهرت رسیدن یکی از مهمترین اهدافشان در زندگی است.»

درباره نویسنده کتاب جاده شخصیت

«دیوید بروکس» که یک روزنامه‌نگار آمریکایی است در  11 اوت سال 1961 متولد شد. بروکس از دانشگاه شیکاگو در رشته تاریخ فارغ‌التحصیل شده است. او در نشریه نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌تایمز و وال‌استریت ژورنال فعالیت می‌کند. بروکس بنیان‌گذار جایزه ادبی سیدنی است که هر سال به برترین روزنامه‌نگار و مفسر سیاسی اهدا می‌شود.

کتاب «کوه دوم» و «آینده سرمایه‌داری» از دیگر آثار او است. کتاب آخری درواقع مجموعه‌ای از نویسندگان را دارد که یکی از آن‌ها آقای بروکس است. بد نیست بدانید که کتاب آینده سرمایه‌داری را کاوه بهبهانی، روشنفکر و معلم فلسفه، ترجمه کرده است.  

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «جاده شخصیت»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.