جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آنگلا مرکل/ قدرتمندترین زن جهان

قیمت:
140,000 تومان
مشخصات کتاب آنگلا مرکل/ قدرتمندترین زن جهان
کشور مبدا
تعداد صفحات
256 صفحه
شابک
9789641941651
سال خلق اثر
2013
سال انتشار
2013
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
904
این کتاب در یک نگاه

کتاب «آنگلا مرکل» با نام لاتینAngela Merkel  در سال 2013  به قلم استفن کورنلیوس نوشته شد و به چاپ رسید. این کتاب در ایران نیز توسط انتشارات روشنگران و مطالعات زنان و با ترجمه‌ی خوب هایده وهاب‌زاده در 256 صفحه منتشر شد و در حال حاضر به چاپ دوم رسیده است. این کتاب داستان زندگی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، است که به قول بسیاری از مجلات و رسانه‌ها قدرتمندترین زن جهان لقب گرفته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آنگلا مرکل/ قدرتمندترین زن جهان

نویسنده در کتاب «آنگلا مرکل» به شفاف‌سازی شخصیت غیرسیاسی آنگلا مرکل می‌پردازد و در ابتدای کتاب مخاطب را با شرایط و اتفاقات دوران کودکی، نوجوانی و جوانی او که باعث شد به دنیای سیاست کشانده شود آشنا می‌کند. جذابیت این کتاب زمانی بیش‌تر می‌شود که بدانیم نویسنده‌ به عنوان یک روزنامه‌نگار در دوران بحران یورو در کنار مرکل حضور داشته است و به‌وضوح، تمام اتفاقات آن زمان را که در اطراف مرکل رخ داده است، روایت می‌کند. استفن کورنیلوس این کتاب را با نظارت شخص مرکل نوشته است و از زندگی شخصی، زندگی حرفه‌ای و همچنین تلاش‌های او در زمینه‌ی محیط زیست و تاثیرش بر اقتصاد اروپا و دیگر دیدگاه‌هایش می‌گوید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب آنگلا مرکل چیست؟

علیرضا نظرش را در مورد کتاب این‌گونه بیان می‌کند: «این کتاب در فصل دوم مخصوصا در قسمت روابط با اسرائیل، روسیه و چین با ارائه صحنه‌های ژئوپلیتیکی که توصیف می‌کند، بر جذابیت خودش افزوده است. از نظر من قسمتی که اشاره به بحران یورو دارد یک شاهکار است و به طور کلی خواندن این کتاب حتی اگر علاقه‌ای به کتاب‌های تاریخی و سیاسی ندارید، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.»

لوسیا از استرالیا نیز در مورد این کتاب می‌نویسد: «مهم‌ترین قسمت از این کتاب که بسیار دوست‌داشتنی بود، این است که این کتاب بسیار فمینیستی است، بدون این¬که به شاخص‌های فمینیستی توجه کند. این اظهارات فمینیستی معمولی، تصویری در مورد این¬که چگونه مرکل موانع جنسیتی را شکست یا چگونه کار و زندگی و ازدواج خود را مدیریت می‌کند، ارائه نمی‌دهد و با این حال، همه‌ی این جنبه‌ها را به گونه‌ای پوشش داده است که برای خوانندگان از هر جنسیتی جذاب باشد و با خوانندگان ارتباط برقرار کند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

اولین پاراگراف که کتاب با آن آغاز شده است را با هم می‌خوانیم: «امروز آنگلا مرکل بعد از هشت سال صدارت، بار دیگر در اوج قدرت و محبوبیت خود قرار دارد. او پس از دو دوره پی‌درپی، همچنان زمام بزرگ-ترین، قدرتمندترین و ثروتمندترین اقتصاد اروپا را در دستان خود دارد. رهبری بلامنازع در حزب خویش است و وزرائی وفادار و حلقه به گوش در کنار دارد. دومین حزب مطرح کشور با او از در ائتلاف درآمده، به-گونه‌ای که از کاستی‌های گذشته او چشم پوشیده‌اند. عزت و احترام فزاینده‌اش در جامعه، حاصل رفتار بزرگوارانه‌ی او با مخالفین است. کمتر زمامداری از چنین تایید و حمایتی مردمی برخوردار است. از لحاظ اقتصادی با مشکل عمده‌ای روبه‌رو نیست و نسبت به همسایگانش شرایط بدی ندارد.»

پاراگرافی دیگر از کتاب که به کودکی مرکل می‌پردازد را در زیر می‌خوانیم: «کودکی آنگلا در مسیری کاملا هموار و رو به جلو جریان داشت. جهانِ کوچکِ او را مادر، پدر، برادر و خواهرش شکل می‌دادند. منطقه‌ی والدهف پر بود از مشاغل بسیار متنوع و یک جاده مستقیم به سمت جهان بیرون. گاهی، آنگلای کوچک از این جاده عبور می‌کرد و به مغازه‌ای در نزدیکی خانه می‌رفت. بعد منتظر می‌ماند تا پدر که در آن حوالی بود به آنجا بیاید. «خیلی دور نمی‌شدم»، این جمله‌ی دختر بچه‌ی کوچکی بود که به هیچ کودکستانی نرفت و از اسب‌ها می‌هراسید. این‌ها دورترین خاطرات کودکی مرکل هستند.»

پارگرافی از کتاب را که به سفرهای پی‌درپی مرکل می‌پردازد را می‌خوانیم:
«آنگلا مرکل هرگز به¬اندازه‌ی چهارم نوامبر 2007 به یک جنگ تمام عیار نزدیک نشده بود. در این تاریخ دو سال از صدارت او می‌گذشت. تازه دیروز از سفر هند بازگشته بود که مجبور به یک سفر دیگر از همان مسیر شد. خستگی مانع از پرواز بعدی نشد. پروازی به سمت ازبکستان و به مقصد افغانستان. در فرودگاه یک فروند هواپیمای ارتشی، در انتظارش بود. پرواز فعلی و سه سفر قبلی او نیز ماموریتی کاملا سری بودند. خبر این سفر نباید منتشر می‌شد. حدود ده نفر در این سفر همراه او بودند. چند خبرنگار مطمئن و قسم‌خورده نیز آن‌ها را همراهی می‌کردند. گارد امنیت از دایره‌ی تجسس جنایی، مهمات جنگی حمل می‌کردند. حتی صدراعظم، ملزم به پوشیدن جلیقه‌ی ضدگلوله بود.»

درباره‌ی نویسنده کتاب آنگلا مرکل

استفن کورنیلوس متولد 1966 و رئیس بخش سیاست خارجی Süddeutsche Zeitung است. استفن کورنلیوس در سال 1987 از مدرسه هنری نانن در هامبورگ فارغ‌التحصیل شد و سپس به مطالعه در زمینه‌های سیاست، تاریخ، حقوق‌اساسی روی آورد. او همچنین در سال 1986 مجله تجاری Medium Magazin را به همراه سباستین ترنر، آنت میلز و الیور شروت تاسیس کرد. پس از سال‌ها کار به عنوان خبرنگار خارجی در واشنگتن، از سال 2000 مسئول گزارش سیاست خارجی بوده و با صدراعظم مرکل و مشاوران اصلی وی در تماس نزدیک است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آنگلا مرکل/ قدرتمندترین زن جهان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.