جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن

قیمت:
265,000 تومان
مشخصات کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن
کشور مبدا
تعداد صفحات
230 صفحه
شابک
9786007443224
سال خلق اثر
2002
سال انتشار
1381
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
34
این کتاب در یک نگاه

کتاب «راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن» که عنوان نسخه اصلی آن How to be lovely: the Audrey Hepburn way of life است، در سال 2002 به قلم ملیسا هلسترن به چاپ رسیده است. در ایران این کتاب توسط یاسمن رضایی به فارسی ترجمه شده و انتشارت ملیکان در سال 1394 آن را منتشر کرده است. کتاب «راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن» در سال‌های 1388 و 1389 تجدید چاپ شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن

این کتاب فقط زندگی‌نامه آدری هپبورن نیست و در زمره آثار روانشناسانه دسته‌بندی می‌شود. نویسنده تلاش کرده تا در میان خاطرات او، راه و رسم محبوبیت و دلیل شهرت و یکه‌تازی این بانوی محبوب سینما را هم به قلم بکشد.

هلسترن در کتاب «راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن» در پی پاسخ دادن به این سوال است که آدری هپبورن چگونه توانسته یک بازیگر بی‌رقیب، یک مادر و یک خانم خانه و تک‌ستاره دنیای مد باشد. او در این کتاب در ده فصل، از زندگی شخصی و کاری آدری هپبورن نوشته و نظرات اطرافیانش را درباره او گردآوری کرده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن چیست؟

سایت Barnes & Noble کتاب «راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن» را این‌طور معرفی کرده: «راهنمایی جامع برای داشتن یک زندگی جذاب و باشکوه».

هوشنگ گلمکانی - نویسنده و منتقد سینما - نیز این کتاب را تحسین کرده است: «خاطرات و تجربه‌های ارائه‌شده در این کتاب به‌صورت تکه‌تکه ارائه‌شده و برای خوانندگان امروز ما که به خلاصه‌خوانی روی آورده‌اند، می‌تواند بسیار مناسب باشد. به‌ویژه خواندن این کتاب جذاب را به علاقه‌مندان حوزه سینما پیشنهاد می‌کنم.»

یکی دیگر از خوانندگان نسخه فارسی کتاب به نام دریا نوشته: «چیزی که من توی این ‌کتاب از آدری یاد گرفتم، سادگیه. دنبال روش‌های دوست داشتنی بودن نبود. ساده‌ترین چیزهای اطرافش رو به یه چیز لذت‌بخش برای خودش تبدیل می‌کرد. یعنی غرغرو نبود و مثبت‌اندیش و خیلی مهربون بود. وقتی به جلد کتاب نگاه می‌کنم یه چهره خیلی مصمم می‌بینم و وقتی توی کتاب رو می‌خونم یه شخصیت مصمم رو می‌شناسم. خیلی مهمه که وقتی تصمیمی می‌گیری، به درستیش باور داشته باشی؛ حتی وقتی دیگران مخالف تو فکر می‌کنند. آدم‌های موفق بی‌عیب نیستند، همه آدم‌ها مشکلاتی توی زندگی‌شون داشتن و من شدیداً معتقدم این مشکلاته که باعث رشدشون می‌شه. می‌دونستید آدری هم موقع اجرا کمبود اعتماد به نفس داشته؟ اضطراب داشته که نکنه کارش رو خوب انجام نده؟ چنین احساساتی خیلی طبیعیه اما گاهی وقتی به چهره‌ش نگاه می‌کنیم، با خودمون می‌گیم مگه می‌شه چنین آدمی هم اعتماد‌به‌نفسش کم باشه؟ این از اون کتاباییه که فقط پیشنهاد نمی‌کنم بخونید بلکه می‌گم بخرید و کنار تخت‌تون همیشه داشته باشید و گهگاهی بهش مراجعه کنید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب نویسنده از قول آدری هپبورن می‌گوید که شادی یعنی داشتن سلامتی و داشتن حافظه کوتاه‌مدت ضعیف: «بزرگ‌ترین پیروزی زندگی‌ام این بود که توانستم با خودم زندگی کنم، و کمبودهای خودم و دیگران را بپذیرم. از آنچه دوست دارم باشم خیلی دورم، اما بالاخره به این نتیجه رسیده‌ام که آن‌قدرها هم بد نیستم.»

نگارنده رمز شادی خود را زندگی کردن در لحظه و لذت بردن از حال عنوان کرده است: «مهم‌ترین چیز این است که از زندگی خود لذت ببرید و شاد باشید. همه‌اش همین است. یک زندگی شاد در همه فرهنگ‌ها و کشورها دست‌یافتنی است. با این حال، بعد از گذشت این همه سال، هنوز که هنوز قانون خاصی برای رسیدن به آن وجود ندارد. تازه، هر چه بیشتر تلاش می‌کنی، کمتر بهش می‌رسی. ما به‌طور قطعی به این نتیجه رسیده‌ایم که پول نمی‌تواند برای‌مان شادی بخرد. خب، حالا باید به دنبال دلیل دیگری بگردیم. بعضی‌ها فکر می‌کنند اتفاقاتی که در زندگی برای ما می‌افتد، چیزهایی که داریم و جایی که در آن زندگی می‌کنیم، شادی را رقم می‌زنند. اما اگر شادی به نوع نگاه ما به داشته‌هایمان باشد چه؟ شاید داشتن عینک خوش‌بینی آن‌قدرها هم فکر بدی نباشد.»

درباره نویسنده کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن

ملیسا هلسترن، نویسنده آمریکایی، تحصیلات خود را در دانشگاه میسوری شهر کلمبیا به پایان رسانده است. او همچنین مدیر توانمندی است که با بسیاری از شرکت‌های بزرگ همکاری می‌کند و در زمینه بازاریابی و تدوین استراتژی تبلیغات فعالیت دارد. کتاب «راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن» اولین اثر هلسترن است که با اقبال عمومی مواجه شده و او را به شهرت رسانده است.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.