جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دست نامرئی

قیمت:
20,000 تومان
مشخصات کتاب دست نامرئی
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
148 صفحه
شابک
9786222010409
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «دست نامرئی» یک نمایشنامه از نویسنده آمریکایی سام شپارد است که در سال ۱۹۶۹ نوشته شده است. در نمایشنامه «دست نامرئی» یک گروه تروریستی سعی می‌کند دولت را به طرزی غیرمعمول سرنگون کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب دست نامرئی

داستان اصلی این نمایشنامه درباره‌ی سه فرد است که برنامه‌ای برای به دست آوردن قدرت دارند و از راه‌های غیرمنتظره‌ای برای دستیابی به اهدافشان استفاده می‌کنند. این نمایشنامه علاوه‌بر ارائه‌ی روایتی هیجان‌انگیز، به بررسی مسائل مورد نظر از طریق روش‌های دراماتیک می‌پردازد. در این اثر، نویسنده سعی کرده به طور پویا و طنزآمیز با مسائلی همچون قدرت، خشونت، ستم و همچنین طبیعت انسان‌ها در برابر انقلاب و تغییرات مختلف سیاسی و اجتماعی برخورد کند.

او نشان می‌دهد که در پیچیدگی‌های سیاسی و قدرتمندی که دنیا را احاطه کرده است، بسیاری از افراد دست به روش‌ها و راه‌های عجیب و غریبی می‌زنند تا نظمی جدید را برقرار کنند. در این کتاب درواقع به طور انتقادی به قدرت و سیاست اشاره می‌کند و به خواننده فرصت می‌دهد درباره‌ی مفهوم قدرت و تأثیر آن بر انسان‌ها و جامعه فکر کند. با استفاده از طنز و تأملات عمیق، شپارد مسائل اجتماعی و سیاسی را بازتاب می‌دهد و در عین حال به تعبیری غیرمعمول و فانتزی دربارۀ قدرت و سیاست پرداخته است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب دست نامرئی چیست؟

احسان در سایت good reads در مورد این کتاب می‌گوید: «سام شپرد، موضوعاتی گاه پیش پا افتاده را با زبانی ساده و در عین حال به صورتی حیرت‌انگیز طرح می کند و من بسیار خوشحالم که این کتاب به فارسی ترجمه شد. خواندن شپارد اگر هیچ نباشد، دست کم درس بزرگی است برای آنها که می‌خواهند بنویسند و آنها که سال‌هاست می‌نویسند.»

فاطمه در نظرش را در مورد این کتاب اینگونه بیان می‌کند: «این نمایشنامه اثر دیوانه‌وار و روان‌پریشانه است که شما را با خودش همراه می‌کند و جهانی متفاوت را روایت می‌کند. اگر اهل نمایشنامه خواندن هستید، بدون شک خواندن این اثر لذتی وصف‌ناپذیر را برای شما به ارمغان می‌آورد.»

درباره نویسنده کتاب دست نامرئی

ساموئل شپرد متولد پنجم نوامبر 1943 در ایلینوی امریکا، بازیگر، نمایشنامه‌نویس، نویسنده و کارگردان آمریکایی است که با نوشتن نمایشنامه‌ی «کودک مدفون» جایزه‌ی پولیتزر را از آن خود کرد. او بیش از پنجاه و پنج نمایشنامه نوشت و از او به‌عنوان بزرگترین نمایشنامه‌نویس دوران خود نام می‌برند.

شپرد در اوایل دهه‌ی هفتاد وارد دنیای بازیگری شد و نخستین فیلمش با نام شمال دور را در مقام کارگردان، در سال 1988 ساخت. آوای سنگ دیوانه، کابوی، خدای جهنم، من و برادرم، پاریس تگزاس و  نقطه‌ی زابریسکی از دیگر آثار مطرح اوست.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دست نامرئی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.