جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کوی غزل ها/ابوالعلا/غبرائی/نیلوفر

قیمت:
195,000 تومان
مشخصات کتاب کوی غزل ها/ابوالعلا/غبرائی/نیلوفر
تعداد صفحات
336 صفحه
شابک
9786222270716
سال خلق اثر
2010
سال انتشار
1402
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «کوی غزل‌ها (Lyrics Alley)»، نوشته «لیلی ابوالعلا» اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ میلادی منتشر شده است. در ایران مهدی غبرائی این کتاب را  برای اولین ترجمه و انتشارات نیلوفر آن را در سال ۱۴۰۲ روانه بازار کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب کوی غزل ها/ابوالعلا/غبرائی/نیلوفر

کتاب کوی غزل ها داستان خاطره‌انگیز یک خانواده ثروتمند سودانی است که تحت‌تاثیر قدرت‌های در حال تغییر در کشورشان و همچنین یک تراژدی در کمین نشسته هستند! همه این موارد میراثی را که آنها برای دهه‌ها ساخته‌اند را تهدید می‌کند.

فضای داستان که در حوالی سال ۱۹۵۰ می‌گذرد، رنگ‌وبوی تقابل فرهنگ مدرن و سنت‌ها دارد. موضوعی که بسیاری از کشورها به‌ویژه کشورهای آفریقایی و خاورمیانه با آن روبه‌رو هستند. از همین رو این کتاب برای ما ایرانیان درک نزدیک‌تری خواهد داشت چرا که ما نیز مشابه با آنچه در کشور سودان اتفاق می‌آفتد را به‌نوعی در ایران نیز تجربه می‌کنیم.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب کوی غزل ها چیست؟

در ادامه نظر بعضی از خوانندگان که در گودریدز دیدگاه خود را ثبت کرده بودند، با هم می­خوانیم. خواننده‌ای اظهار داشته است که این کتاب فوق‌العاده است و شما در به دل سفر به سودان می‌برد، او می‌نویسد: «رمان خانم ابوللا اثر فوق‌العاده‌ای است. شما را به سفری به سودان قبل و حین استقلال می‌برد و آداب‌و‌رسوم، سنت‌ها، مکان‌های واقعی آن زمان را نشان می‌دهد. همچنین او برای نشان دادن تضاد بین سودان و مصر در آن زمان و همچنین نشان دادن شباهت‌ها و پیوندهایی که بین این کشورها وجود داشت، به مصر رفت. این رمان بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده است.»

خواننده دیگری نیز از تجربه نزدیکی که فضای رمان ایجاد می‌کند می‌نویسد: «این یک رمان حیرت‌آور است که وقتی آن را می‌خوانید گمان می‌کنید که در آن شهر حضور دارید و هوای آنجا را نفس می‌کشید! یک نکته فرعی بگویم که من با خواندن این کتاب نکات زیادی درباره فرهنگ و تاریخ سودان و مصر یاد گرفتم. چیزهایی که قبل از آن نمی‌دانستم.»

درباره نویسنده کتاب کوی غزل ها

لیلی ابوالعلا (Leila Aboulela) نویسنده اهل سودان است. او در سال ۱۹۶۴ در قاهره (پایتخت مصر) به دنیا آمد. وی در خارطوم (شهری در سودان) بزرگ شد و در مدرسه آمریکایی خارطوم تحصیل کرد. او در سال 1985 از دانشگاه خارطوم در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته آمار از دانشکده اقتصاد لندن دریافت کرد.

لیلی ابوالعلا سال‌ها در آبردین (شهری در اسکاتلند) زندگی کرد و در آنجا بیشتر آثارش را نوشت و از خانواده‌اش مراقبت کرد. او در حال حاضر در ابوظبی زندگی و سخنرانی می‌کند.

او در سال 2000 برای داستان کوتاهش به نام «موزه» جایزه «کین (Caine)» را برنده شد و همچنین رمان دیگرش به نام «مترجم» در سال 2002 نامزد جایزه اورنج شد و در سال 2006 توسط نیویورک‌تایمز به‌عنوان کتاب برجسته سال انتخاب شد. از کتاب‌های دیگر خانم ابوالعلا می‌توان به «مناره» و «روح رودخانه» اشاره کرد. کتاب روح رودخانه جدیدترین کتاب اوست که آن را اخیرا در سال ۲۰۲۳ نگاشته است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کوی غزل ها/ابوالعلا/غبرائی/نیلوفر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.