جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

برای N

قیمت:
197,000 تومان
مشخصات کتاب برای N
کشور مبدا
تعداد صفحات
272 صفحه
شابک
9786004610414
سال خلق اثر
2010
سال انتشار
2010
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه
چهارمین رمان میناتو کانائه که برنده­ی  جوایز بی نظیر هونتایشو، شرلی جکسون و جایزه ی ادبی الکسا شده است، همچون رمان «تاوان» چهار شخصیت اصلی دارد، چهار نفری که هرکدام کلید حل معمایی تودرتو را روایت خواهند کرد: یک قتل مرموز.

بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب برای N
گذشته پاک نمی­شود و همیشه به عنوان کلیدی برای وقایع امروز زخم­هایش را بر تن افراد برجای خواهد گذاشت. چهار نفر ظاهراً به صورت اتفاقی وارد آپارتمانی مجلل می­شوند تا شاهد صحنه­ی قتل آقای نوگوجی و همسرش باشند. حالا باید هرکدام روایت خود را از این قتل نه روایت، که بسازد. ساختن روایت بیشتر از آن که حقیقت ماجرا را روایت کند، دروغ­هایی­ست که ریشه در گذشته دارند. اما چرا در چنین صحنه­ای باید دروغ گفت و هر کدام از این چهار نفر چه هدفی را از نگفتن حقیقت دنبال می­کنند؟
ما باید همزمان دروغ­ها و حقیقت­ها را دنبال کنیم و ما هم همراه با پلیس­ها قانع شویم تا شاید در پایان رمان بتوانیم به کلید حل این معمای جنایی دست یابیم. بی­شک این رمان، همچون «اعترافات» و «تاوان» برای عاشقان ادبیات معمایی-جنایی اقناع کننده است، رمانی که همچون آثار پیشین کانائه به زودی مورد استقبال سینماگران قرار گرفت و اقتباسی جنایی از آن ساخته شد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب برای N چیست؟

خواننده­ای به نام شرافتی بعد از خواندن این کتاب گفته: «خیلی زیبا بود. سبک کاملا متفاوتی در روایت داستان داشت. نکات بسیار ملموس و ظریفی هم داشت» همچنین خواننده­ای به نام شبنم محمدی تجربه­ی خواندن اولین کتاب از کانائه را اینگونه توصیف کرده است: «کتاب برای N اولین کتابی هست که از این نویسنده خوندم. داستان گیرایی داره و به همه علتقه مندان به داستان‌های معمایی و جنایی پیشنهاد می‌کنم که بخونن کتاب رو.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«هیچ روش مطالعه‌اى به اندازه‌ى این روش که آدم شخصیت اصلى داستان و نویسنده را یکى فرض کند، باعث تعبیر و تفسیر مزخرف نمى‌شود.»
«وقتى به من گفتند که بیش از شش ماه دیگر زنده نخواهم بود، با خودم گفتم خدا را شکر که ازدواج نکردم، خدا را شکر که بچه‌اى ندارم. اینکه من از این دنیا بروم، کمى برایم ترسناک است، ولى اصلا به آن به عنوان موضوعى غم انگیز نگاه نمى‌کنم؛ چون با رفتن من از این دنیا کسى غمگین نمى‌شود.»
« دوستت دارم، چه معنایی می توانست داشته باشد؟ هرچه با خودم می اندیشیدم پی به معنای آن نمی بردم. اینکه نمی دانستم حتما به این خاطر بود که من در عالمی که با «دوستت دارم» بیگانه بود، زندگی می کردم.»

نویسنده کتاب درباره N

میناتو کانائه(1973) نویسنده­ی آثار پرفروشی همچون «اعترافات» و «تاوان»، داستان­های خود را متاثر از آگاتا کریستی و ادوگاوا رانپوی ژاپنی خلق می­کند. او برنده­ی چندین جایزه­ی معتبر ادبی از جمله جایزه­ی ادبی شرمن الکسی و آلکس است. آثار او عموماً مورد توجه دنیای سینما قرا می­گیرد و اقتباس­های سینمایی موفقی از رمان­های او ساخته شده است. کانائه به خاطر خلق شخصیت­های چند وجهی و روانشناسی عمیق شخصیت­هایش صاحب سبکی ویژه در ژانر جنایی- معمایی است.
دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «برای N»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.