7 تیر 1401
728 بازدید

معرفی بهترین کتاب‌های مقابله با استرس

    در این مطلب می‌خوانید:

استرس یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روانی است که بسیاری از افراد در سراسر جهان دچار آن هستند. استرس حالتی است که فرد وقتی گرفتار آن می‌شود نگرانی مستمری بر او هجوم می‌آورد و این حالت اگر شدت یابد، زندگی فرد را دچار اختلال می‌کند و در انجام فعالیت‌های روزمره به مشکل برمی‌خورد و حتی توانایی انجام کارهایی که برعهده دارد را از دست می‌دهد. زیرا کسی که دچار استرس است مدام در حالت نگرانی و ترس است و احساس می‌کند خطری او را تهدید می‌کند و این روند اگر مدیریت نشود پیامدهای سنگینی در پی دارد. بنابراین شناخت این حالت در وهله‌ی اول به ما کمک می‌کند که این وضعیت را دریابیم و در وهله‌ی دوم از طریق راهکارهای علمی در جهت تخفیف و رفع آن گام برداریم. خوشبختانه کتاب‌ های مقابله با استرس که حاصل کوشش‌های روان‌شناسان و روان‌درمانگران است در زمینه‌ی شناخت و مقابله با این پدیده کمک زیادی به افراد می‌کند. از این رو مطالعه‌ی کتاب‌های آموزنده و کتاب‌ های مقابله با استرس در راستای کاهش استرس بسیار سودمند هستند. در ضمن شما می‌توانید به صورت غیر حضوری و به آسانی از خانه اقدام به خرید آنلاین کتاب از سایت بوک لند نمایید.

روش‌های ساده‌ی مدیریت استرس

پرمود باترا از نویسندگانی است که در کتاب «روش‌های ساده مدیریت استرس» به موضوع استرس و مدیریت آن پرداخته است. این کتاب که شامل مطالبی پربار است، ساده و روان نوشته شده و با برخورداری از تصویرهایی راهگشا به خواننده کمک می‌کند که بهترین کتاب برای آرامش اعصاب را در اختیار داشته باشد و برای کاهش استرس از آن بهره ببرد. استرس در اثر فشارهایی که در روزگار مدرن بر انسان وارد می‌شود، پدیده‌ای است که کم و بیش همه را درگیر خود می‌کند و به همین خاطر همگان با آن سر و کار دارند. با این توضیح بسیار اهمیت دارد که انسان‌ها با این پدیده آشنایی یابند و زمانی که دچار آن می‌شوند بتوانند آن را کنترل کنند و از صدماتی که بر روح و روان آدمی وارد می‌کند تا جای ممکن رهایی یابند. افراد برای کاهش استرس اگر مطالعه‌ی کتاب‌ های مقابله با استرس و کتاب‌های آموزنده را جدی‌تر بگیرند، در دنیایی که انواع مسائل اضطراب‌زا آن‌ها را دربرگرفته، از ایمنی بالایی برخوردار خواهند بود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین و پرفروش ترین کتاب های انگیزشی

پرمود باترا در این کتاب که اثری قابل‌توجه است، با زبانی همه‌فهم به خوانندگان خود می‌آموزد که وقتی با استرس مواجه شدند چگونه برای کاهش استرس اقدام کنند. اگر معرفی کتاب برای استرس را در نظر داشته باشیم، بهترین کتاب برای آرامش اعصاب و مدیریت استرس این کتاب است.

10% شادتر

بسیاری از انسان‌ها در زندگی دچار ملال و رخوت می‌شوند و گاهی چنان گرفتار این پدیده‌ها می‌شوند که شادابی و نشاط زندگی را از دست می‌دهند. از دست دادن شادابی زندگی به تدریج انسان‌ها را دچار افسردگی می‌کند و افسردگی موضوعی است که اگر با تعلل با آن مواجه شویم، روند زندگی را سست می‌کند و انسان را تا مرز پوچی پیش می‌برد. دن هریس در کتاب 10% شادتر که از پرفروش‌ترین کتاب‌‌ های مقابله با استرس در آمریکا بوده است، به خواننده می‌گوید که تلاش‌های مستمر اما بدون هدف هستند که زندگی را با بحران مواجه کرده و ارزشمندی زندگی را ضایع می‌کنند. انسان‌ها گاهی مانند زنبور عسل رفتار می‌کنند؛ زنبور عسل مدام از روی این گل بر روی آن گل می‌نشیند و انسان‌ها نیز گاهی با همین رفتار از این چیز به آن چیز گرایش پیدا می‌کنند و دست آخر نیز نصیبی جز ملال نمی‌برند. دن هریس در کتابش، که اثری بسیار خواندنی است به شرح زندگی خودش و ماجراهایی که از سر گذرانده می‌پردازد و ما را با روزهای اوج و افول خود آشنا می‌کند، سپس برای کاهش استرس و شادی بیشتر از تجربه‌ی زیستن در حال می‌گوید. به نظر او، مهم‌ترین عاملی که شادی را از زندگی کسر می‌کند، این است که انسان‌ها در زمان حال بسر نمی‌برند. او که زیستن در حال را امری بسیار مهم در زندگی می‌داند بر مراقبه تأکید می‌کند و نکته‌های مهمی را با خواننده در میان می‌گذارد. اگر در پی کتاب برای درمان افسردگی هستید، و موضوع کاهش استرس دغدغه‌ی ذهنی شماست، این کتاب بسیار به شما کمک می‌کند. کتاب 10% شادتر بهترین کتاب برای آرامش اعصاب است و در شمار کتاب‌های آموزنده و کتاب برای درمان افسردگی قرار می‌گیرد.

من و زندگی با هیولای درون

وقتی اضطراب وجود فرد را دربرمی‌گیرد، نیرو و انرژی او را به شدت پایین می‌آورد و فرد همواره در شرایط ملتهبی زندگی می‌کند. چنین وضعیتی به روان و جسم فرد بسیار آسیب می‌زند زیرا فرد زیرِ حملاتِ ناشی از استرس مدام در حالت تشویش قرار می‌گیرد، دچار تنگی نفس می‌شود، آرامش خود را از دست می‌دهد، نیروی لازم را برای اموری که باید به آن‌ها بپردازد از دست می‌دهد و در مجموع، از حالت عادی خارج می‌شود. چنین وضعیتی گهگاه برای افراد در طول زندگی رخ می‌دهد و برخی نیز نوع وخیم‌تر آن را تجربه می‌کنند، به این صورت که زندگی آن‌ها دچار اختلال درازمدت می‌شود. بو ایسبت در کتاب «من و زندگی با هیولای درون» که تصاویری برای کنترل اضطراب در آن به کار رفته است، دو کار مهم انجام می‌دهد. نخست این‌که مطالب خواندنی‌ و راهگشایی را درباره‌ی مسئله‌ی اضطراب با خواننده در میان می‌گذارد و با تنظیم تمرین‌هایی به او یاری می‌رساند تا از باتلاقِ اضطراب و تشویش خلاص شود. دوم این‌که به خواننده کمک می‌کند تا با بهره از بینش بهتری به جهان بنگرد و نگاه زیباتری پیدا کند. در جهت معرفی کتاب برای استرس این اثر بسیار توصیه می‌شود زیرا بهترین کتاب برای آرامش اعصاب و کاهش استرس است. نویسنده‌ی کتاب، در نگارش این کتاب از زندگی خود الهام گرفته زیرا خودش زیر فشارهای سنگین و استرس بوده و بنابراین فهم خوبی از اضطراب دارد و همین موجب شده تا کتابش که کتاب استرس ممنوع محسوب می‌شود، هواداران زیادی پیدا کند.

وقتی اضطراب حمله می‌کند

کاهش انرژی، ناامیدی، اضطراب، خشم، نفرت، افسردگی، احساس گناه، خجالت، پایین آمدن اعتماد به نفس و از دست دادن عزت نفس زمانی که فرد زیر فشار و حملات اضطراب قرار می‌گیرد، در وجود آدمی رخ می‌نماید. اضطراب و استرس در کاهش توان آدمی نقش فراوانی دارد و اگر درمان نشود آدمی را به لحاظ ذهنی و جسمی فلج و فرسوده می‌سازد. کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند اثر دیوید برنز که به مهارت‌های شناخت‌درمانی نظر دارد به فرد کمک می‌کند تا بدون دارو و بر اساس مطالعه و تعمق در احوال خویش در برابر حملات اضطراب مقاومت کرده و خود را از خسارات آن محفوظ بدارد. اگر بگوییم که بهترین کتاب برای آرامش اعصاب و کاهش استرس همین کتاب است سخن درستی است و اگر به دنبال کتاب برای درمان افسردگی و کتاب‌های آموزنده هستید، این اثر از دیوید برنز بسیار به کار می‌آید.

استرس ممنوع

شهرها در دنیای امروز منبع استرس هستند. ما اوقات زیادی را در شهر سپری می‌کنیم و به طور طبیعی لازم است که مهارت‌هایی را برای زیستن در شهر بیاموزیم زیرا شهر و آنچه در آن می‌گذرد از قبیل سرعت، ترافیک، سروصدا و... به تمامی این قابلیت را دارد که انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده و کلافه و پریشان کند. ما کمتر با این واقعیت آشنایی داریم که شهر خودش منبع اضطراب است و می‌تواند وضعیت روانی ما را بهم بریزد. آلن الکین که این موضوع را به خوبی واکاوی کرده است، در کتاب استرس ممنوع درباره ۵۲ گام تا آرامش ذهن و جسم و کسب نهایت لذت از زندگی حرف می‌زند. در میان کتاب‌های آموزنده، بهترین کتاب برای آرامش اعصاب و کاهش استرس اثری است که آلن الکین خلق کرده است. کتاب استرس ممنوع از بهترین کتاب‌ها برای شناخت روان است.

آدم بسیار حساس

کسانی که به تنهایی نیاز مبرم دارند، کسانی که خجالتی و حساس هستند، کسانی که از قوه‌ی تخیل بالایی برخوردارند و از سر و صدا گریزان هستند، می‌توانند در شمار افراد حساس قرار گیرند. الین ان آرون در کتاب آدم بسیار حساس به خصوصیات یک فرد حساس می‌پردازد تا در نهایت نشان دهد که این افراد چگونه می‌توانند در زندگی موفق شوند و شرایط آرام و راحتی دشاته باشند. همچنین او توضیح می‌دهد که انسان‌های حساس چه اصولی را باید رعایت کنند و از چه مسائلی دوری گزینند تا از آشفتگی در امان باشند. این اثر برای شناخت بهتر این افراد از خودشان و راه‌های پیش رویشان بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: ۵ کتاب دهه شصتی معروف که باید بخوانید

سخن آخر

زندگی در دنیای مدرن با وجود خوبی‌ها و امکاناتی که برای انسان‌ها به ارمغان آورده، به دلایلی وضعی ایجاد کرده که مسائلی مانند اضطراب، تشویش، ناآرامی، افسردگی و... نیز وارد زندگی مردم شده است. یکی از بهترین راهکارها برای کاهش استرس این است که افراد با توجه به توسعه‌ی علم و کتاب های روانشناسی و دستاوردهای تازه در علوم انسانی در پی بهترین کتاب برای آرامش اعصاب باشند تا بتوانند از خودشان و اطرافیانشان بیشتر محافظت کنند. کتاب برای درمان افسردگی فراوان است و معرفی کتاب برای استرس نیز کاری است که همواره در رسانه‌ها صورت می‌گیرد اما مهم‌ترین نکته این است که ما از نظر کارشناسان کتاب و متخصصان در حوزه روان‌شناسی بهره ببریم تا در کاهش استرس و برقراری نشاط در زندگی خود محروم نمانیم. برای خرید رمان های پرفروش و روز دنیا می توانید به سایت خرید آنلاین کتاب بوک‌لند مراجعه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب