7 اردیبهشت 1402
1319 بازدید

پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و انگیزشی نیویورک تایمز

    در این مطلب می‌خوانید:

پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و انگیزشی نیویورک تایمز

کتاب‌های انگیزشی یا روانشناسی که می‌توانند با تجزیه و تحلیل رفتارها سبب موفقیت بیشتر در کارها شوند، همیشه جزو محبوب‌ترین کتاب‌ها بو‌ده‌اند. شاید شما هم طرفدار این نوع کتاب‌ها باشید اما ندانید چگونه باید آن‌ها را انتخاب کنید. لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز هر هفته منتشر می‌شود و معیار خوبی برای پیدا کردن بهترین کتاب‌های این حوزه است. در این مقاله کتاب‌هایی را که چندین و چند هفته در این لیست باقی مانده‌اند را معرفی می‌کنیم.

کتاب عادت‌های اتمی

کتاب عادت‌های اتمی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز است که تاکنون به مدت ۱۷۶ هفته در لیست پرفروش‌ها باقی مانده است. جیمز کلیر نویسنده و کارآفرینی است که بر عادت‌های افراد و پتانسیل آن‌ها برای خودسازی و رشد فردی تمرکز دارد. کلیر در یک خبرنامه هفتگی در مورد علم عادات و رفتار انسان می‌نویسد و داستان‌هایی از زندگی خود و زندگی افراد برتر در تجارت، ورزش، هنر و سایر زمینه‌ها را به اشتراک می‌گذارد.

کتاب عادت‌های اتمی در واقع یک چارچوب عملی و اثبات شده برای ایجاد عادت‌های خوب و کنار گذاشتن عادت های بد ارائه می‌دهد. این کتاب با تکیه بر تحقیقات علمی و مثال‌های واقعی، نشان می‌دهد که چگونه تغییرات کوچک در رفتار می‌تواند منجر به شکل‌گیری عادات جدید شود و به شما در دستیابی به چیزهای بزرگ کمک کند. با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید که عادت‌های خوب و بد در طول زمان برای ایجاد تغییرات واقعی ترکیب می‌شوند و برای دسترسی به اهداف، در درجه اول باید سیستم‌هایی بسازیم که از عادت‌هایی تشکیل شده که در بلند مدت می‌تواند ما را به هدف‌های خود برساند.

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

از بخش انگیزشی و خود سازی در هر کتابفروشی که رد شوید تعداد بسیار زیادی کتاب درباره مثبت اندیشی، شادی و تلاش برای آینده پیدا می‌کنید. یک جورهایی فلسفه مثبت اندیشی و تلاش برای همه چیز به نوعی اپیدمی تبدیل شده است. شاید دلیل این که کتاب هنر ظریف بی‌خیالی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز است هم همین باشد، این کتاب بر خلاف چیزهایی است که معمولا در قسمت موفقیت و انگیزشی پیدا می‌کنید.

در دنیایی که همه از ما می‌خواهند از احساسات منفی دوری کنیم و چهره‌ای شاد داشته باشیم،کتاب مارک منسون مثل یک تلنگر عمل می‌کند. سبک کتاب طنز و در عین حال بسیار رک و صریح است. خورد منسون تجربیات سختی در زندگی دارد که آن‌ها را تعریف می‌کند و دقیقا می‌داند که شکست چه حسی دارد. هدف این کتاب الهام بخشیدن برای رسیدن به یک هدف بزرگ نیست و اتفاقا برا خلاف کتاب‌های دیگر که می‌خواهند به شما القا کنند فردی خاص یا یک سوپراستار بزرگ هستید، شما را با این واقعیت روبرو می‌کند که یک آدم معمولی هستید. بنابراین بهتر است اولا آن چه را از زندگی می‌خواهید پیدا کنید، دوما از چیزهای معمولی لذت ببرید و واقع بینانه عمل کنید.

کتاب موهبت کامل نبودن

در دنیایی که انتقادها، ترس‌ها و توهین‌ها در کنار توقعات غیر واقعی و دستاوردهای فضایی قرار گرفته‌اند، بیش از هر زمان دیگری نیاز به پذیرش و عشق ورزی به خود واقعی یا خود ناکامل‌مان داریم. برنه براون خود یک پروفسور و محقق آمریکایی است که کار خود را صرف تحقیق در مورد آسیب پذیری، شرم، شجاعت و همدلی و اثرات آن‌ها کرده است. کتاب موهبت کامل نبودن دومین کتاب برنه است و او را آن را زمانی نوشت که به ادعای خود در میانه یک بحران میانسالی بود، یعنی زمانی که متوجه می‌شوید راهی که آمده‌اید با انتظاری که از زندگی داشته‌اید متفاوت بوده است.

 این کتاب ۱۰ فصل دارد که در هر یک سعی می‌‌کند به شما یاد دهد چگونه شروع به رها کردن چیزهایی کنید که مانع شما می‌شوند: مانند ترس، مقایسه و کمال گرایی و شروع به پرورش چیزهایی کنید که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید: مانند شهود، قدردانی و خوشحالی. در هر فصل، برنه از تجربیات زندگی خود، داستان‌های دوستان و نقل قول‌های متفکرانه دیگران استفاده می‌کند تا بیشتر نکات را باز کرده و هضم آن‌ها را راحت‌تر کند. در نهایت خواندن این کتاب کمک می‌کند یک زندگی از صمیم قلب داشته باشید؛ به این معنا که آنچه را که دیگران ممکن است در مورد شما فکر کنند کنار بگذارید و باور کنید که اکنون آنطور که هستید شایسته هستید.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین کتاب های نوجوان نیویورک تایمز

کتاب از ذهنت بیرون کن

کتاب از ذهنت بیرون کن برای هرکسی که می‌خواهد «از سر خود بیرون کند» مفید خواهد بود، به‌ویژه این که چیزی که می‌خواهید بیرون کنید ترس، اضطراب، شک، منفی‌بافی یا عدم رضایت باشد. نویسنده این کتاب جینی آلن یک پادکستر محبوب، سخنران و معلم انجیل مقدس و نویسنده چندین کتاب و راهنمای مطالعه است. آلن در این کتاب از تحقیقات علمی، یافته‌های متخصصان سلامت روان، حقایق بیان شده در انجیل و تجربیات خود استفاده می‌کند. او به صراحت داستان خود را از یک فصل تاریک به اشتراک می‌گذارد؛ زندگی با دروغ‌هایی که منجر به ترس، اضطراب و شک شده است. در نهایت او به این قضیه به شکل نبردی با دروغ‌ها می‌کند و تجربیات خود را از تغییراتی که رخ می‌دهد در کتاب آورده است.

او با یک برنامه عملی روشن برای تغییر مسیر افکار، افکار خودتخریب کننده و خود تحقیرکننده را ریشه یابی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید عواطف، افکار، رفتار، تأثیر بر روابط و پیامدهای هیجان را شناسایی کنید که یک روش تغییر دهنده زندگی برای خلاص شدن از شر افکار سمی است. این کتاب در عین این که به موضوعی سنگین می‌پردازد نگارشی روان و آسان دارد و از مطالعه آن لذت خواهید برد.

کتاب تختخوابت را مرتب کن

کتاب تختخوابت را مرتب کن از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز است که احتمالا شما هم آن را در ویترین کتاب فروشی‌ها دیده‌اید. این کتاب در واقع از یک سخنرانی گرفته شده است که توسط دریاسالار ویلیام اچ. مکریون و در دانشگاه تگزاس در سال ۲۰۱۴ انجام شده است. او در این کتاب به ده اصلی می‌پردازد که در دوره آموزشی خود در نیروی دریایی آموخته بود و به او کمک کرد تا بر چالش‌های مختلف نه تنها در آموزش و حرفه دریایی طولانی‌اش، بلکه در طول زندگی‌اش غلبه کند و البته به خوانندگان نیز یاد می‌دهد چگونه از این درس‌های اساسی برای تغییر خود و بهتر شدن استفاده کنند.

آن چه در این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز می‌خوانید راهنمای تأمل برانگیزی در مورد راه‌هایی است که در آن کارهای کوچک می‌توانند زندگی روزمره ما و در نتیجه جهان را به سمت بهتر شدن تغییر دهند. درس‌های کلیدی مک ریون با روایت‌ها و حکایات او در مورد مردم، تجربیات و مکان‌هایی که تأثیر عمیق و طولانی مدت بر مک ریون داشتند آمیخته شده‌اند و این کتاب کوتاه به شدت خوش‌خوان و روان است. فروتنی و خوش بینی فروان کتاب در کنار شوخ بودن لحن نویسنده سبب معروف شدن آن شده و از خواندن آن لذت خواهید برد.

کتاب تو کله خر هستی

تا به حال شده از کاری صرف نظر کنید، تنها به دلیل این که از واکنش‌های اطرافیان می‌ترسیده‌اید؟ یا به خاطر این که آن کاری بوده که از شما انتظار نمی‌رفته؟ احتمالا جواب‌تان مثبت است. زندگی ما بر اساس باورهایی ساخته شده است که از ابتدای زندگی به ما آموخته‌اند؛ ابتدا عمدتاً توسط والدین و  سپس توسط بسیاری از افراد دیگر در زندگی ما. بیشتر این باورها ناخودآگاه هستند و ما حتی نمی‌دانیم که آن‌ها را داریم. اما به محض آگاهی از آن‌ها، می‌‌وانیم شروع به تغییر آن‌ها کنیم.

کتاب تو کله خر هستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز است که دقیقا تعریفی است که از یک کتاب انگیزه بخش دارید. در این کتاب جن سینسرو که خود مربی موفقیت است، 27 فصل پر از داستان‌های الهام‌بخش خنده‌دار، توصیه‌های حکیمانه، تمرین‌های آسان، و گهگاه تلنگرهای محکم ارائه می‌کند.اگر آماده ایجاد برخی تغییرات جدی در زندگی خود هستید،این کتاب با روش‌های مختلفی به شما کمک می‌کند: باورها و رفتارهای خود تخریب کننده را شناسایی و تغییر دهید، ترس‌های خود را کنار بگذارید تا بتوانید کارهای هیجان انگیز بزرگی انجام دهید و اهداف بزرگ زندگی خود را تعیین کرده و در راه رسیدن به آن‌ها پیش بروید.

کتاب پنج زبان عشق

دکتر گری چپمن یک مشاور ازدواج مشهور در ایالات متحده و سخنران و نویسنده‌ای است که ده‌ها کتاب نوشته است اما بی‌شک محبوب‌ترین کتاب او کتاب پنج زبان عشق است که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز است. دکتر چپمن در این کتاب به یکی از رایج ترین سوالاتی که روابط امروزی با آن روبه رو می‌شود می‌پردازد: چگونه می‌توان عشقی پایدار و رابطه موفقی داشت؟ او در این کتاب راه حل‌هایی را پیشنهاد می‌کند که از سال‌ها تجربه با زوج‌های مختلف کشف کرده است.

دکتر چپمن در یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز، با مثال‌های واضح و روایت داستانی و جذاب، در مورد راه‌های مختلف ابراز و دریافت عشق را که به عنوان زبان‌های عشق شناخته می‌شوند صحبت می‌کند. کتاب پنج زبان عشق تقریبا برای هر فردی در رابطه مفید و کاربردی است؛ چه تازه ازدواج کرده باشید و بخواهید رابطه خود را از ابتدا درست پیش ببرید و چه چندین سال از ازدواج‌تان گذشته باشد و حس کنید ارتباط موثر بین شما و همسرتان کمرنگ شده است. هدف این است که زبان ابراز عشق خود و همسرتان را بشناسید و  یاد بگیرید چگونه از زبانی استفاده کنید که هر دو به خوبی درک می‌کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کتاب برای هدیه دادن

کتاب اطلس دل

این دومین کتاب در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز از برنه براون است. همه ما در طول زندگی مجموعه‌ای از احساسات و رویدادها را تجربه خواهیم کرد که شخصیت ما را شکل می‌دهند. با یادگیری بیشتر در مورد احساسات و معنای آنها، اطلاعات بیشتری در مورد هوش هیجانی خود به دست می‌آوریم. این می‌تواند به ما کمک کند رشد کنیم و به افراد عاقل تری تبدیل شویم. با این حال، مهار و عدم رسیدگی به آن‌ها در زمان مناسب می‌تواند باعث ایجاد ناامیدی، استرس و احساسات منفی شود. این به ذهن، جسم و روح ما آسیب می‌رساند و در عین حال بر روابط ما نیز تأثیر می‌گذارد.

کتاب اطلس دل برنه براون به شما کمک می‌کند تا احساسات خود را درک کنید و بدانید چگونه بر رفتار شما تأثیر می‌گذارند. این کتاب مجموعه‌ای از تعاریف را برای رایج ترین احساسات ما ارائه می‌دهد و شامل نمونه‌هایی از موقعیت‌هایی است که در آن‌ها بر تصمیم‌های ما تأثیر می‌گذارند. این کار به شما کمک می‌کند بفهمید کجای کار اشتباه می‌کنید و چگونه می‌توانید رویکرد خود را نسبت به موقعیت‌های مشابه بهبود ببخشید.

کتاب شهامت رهبری؛ کار شجاعانه، مکالمات دشوار و صمیمیت

کتاب شهامت رهبری از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز در مورد رهبری جسورانه و آن چه که برای نشان دادن ویژگی‌های رهبری مورد تحسین اکثر مردم لازم است. این عضو کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز همچنین به این موضوع می‌پردازد که چگونه این ویژگی‌ها می‌توانند در هر سازمانی ریشه‌دار شوند یا از آن خارج شوند. برنه براون در کتاب شهامت رهبری، ایده‌هایی را از کتاب‌های قبلی خود ترکیب می‌کند و مفاهیم جدید را به شیوه‌ای معنادار و منسجم به اشتراک می‌گذارد. موضوعات مطرح شده در این کتاب عبارتند از:

  • وارد شدن به گفتگوهای سخت با دیگران (با رعایت برخی قوانین و مرزها)
  • پرداختن به افسانه های آسیب پذیری
  • تفاوت رهبری با امکانات و رهبری جسورانه
  • تأثیر منفی کمال گرایی بر فرهنگ سازمانی
  • مقابله با شرم

تمرکز برنه براون بر آسیب‌پذیری به‌عنوان یک ویژگی کلیدی رهبری، مهم‌ترین چیزی است که او در این کتاب ارائه می‌کند. دیگر ویژگی‌های مهم رهبری از جنبه آسیب پذیری سرچشمه می‌گیرد. برای مثال شجاعت، بدون خطر آسیب پذیری وجود ندارد. دکتر براون همچنین به طور مفصل در مورد صداقت، دانستن ارزش‌های خود، ارتباط معنادار با دیگران و همدلی صحبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: با انواع گونه‌های درام آشنا شوید

جمع بندی

در این مقاله پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیویورک تایمز را معرفی کردیم که طرفداران بسیار زیادی دارند. با خواندن هر یک از این کتاب‌ها می‌توانید شناخت بهتری نسبت به خود پیدا کنید و با تقویت مهارت‌ها و رفع نقص‌ها، راحت‌تر در مسیر موفقیت گام بردارید. برای مشاهده و خرید بهترین و جدیدترین آثار در حوزه کتاب روانشناسی از سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند می‌توانید به صفحه کتاب روانشناسی مراجعه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب