جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بیایید داستان بنویسیم

قیمت:
110,000 تومان
مشخصات کتاب بیایید داستان بنویسیم
کشور مبدا
تعداد صفحات
160 صفحه
شابک
9786006229645
سال خلق اثر
1394
سال انتشار
1394
قطع
وزیری
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

همان‌گونه که از نام کتاب پیداست، «بیایید داستان بنویسیم»، راه و رسم چگونه نوشتن را به مخاطب می‌آموزد. کتاب برای رده سنی کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، اما برای مخاطب بزرگسال هم خالی از لطف نیست. از دیرباز تا کنون، عده بسیاری دست به نوشتن زده‌اند و در اواسط کار، خستگی و ناامیدی بر آن‌ها چیره شده و نوشتن را رها کرده‌اند. کتاب «بیایید داستان بنویسیم» با زبانی کاملا روان، مخاطب خودش را با فوت‌ و فن داستان‌نویسی آشنا می‌سازد و راه و رسم این مسیر پر پیچ و خم اما شیرین را، هموارتر می‌کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بیایید داستان بنویسیم

 برای نویسنده بودن تنها علاقه کافی نیست؛ بلکه باید تمرین و ممارست به خرج داد و با پشتکار فراوان در این مسیر قدم گذاشت. کسی که می‌نویسد باید بزرگ‌ترین منتقد خودش باشد و به راحتی از چیزی که می‌نویسد خوشش نیاید. می‌گویند ارنست همینگوی اثر پیرمرد و دریا را حدود دویست بار بازنویسی کرد تا به نسخه مطلوبش رسید.

مهدی میرکیایی در این کتاب به خوبی توانسته است نقاط ضعف و نقاط قوت در نویسندگی را مشخص کند و داستان‌نویسی را تبدیل به ماجراجویی عاشقانه‌ای کند که بشود در عین رنج کشیدن، از آن لذت برد و یکی از هزاران کسانی شد که در خاک ادبیات ماندگار شدند و نام خود را جاودانه کردند. همیشه افراد زیادی در طول تاریخ به این موضوع اشاره کرده‌اند که در نوشتن، جادویی هست که انسان را با یک نخ نامرئی به زندگی وصل می‌کند و سرپا نگه می‌دارد. انسان فانی با نوشتن، خود را به ابدیت گره می‌زند، به ماورا، به جایی دوردست که دسترسی به آن وجود ندارد مگر با کمک تصور و اندیشه.

ذهن آدمی آزادانه به همه صندوقچه‌های خیال جهان سر می‌زند و تنها به کمک قلم و نوشتن است که می‌توان در صندوقچه را باز کرد و به دیگران نشان داد که من در اینجا چه گنجی پیدا کرده‌ام. گنجی شبیه به اکسیر جاودانگی که تمام بشریت تشنه پیدا کردنش هستند و برای دست‌یابی به آن، از هیچ تلاشی فروگزار نیستند. داستان‌نویسی نیز یکی از زیرشاخه‌های حوزه نویسندگی است که نویسنده در آن، دست مخاطب را می‌گیرد و با خود به قصه‌ای می‌برد که تنها در سر خودش وجود دارد.

نظر خوانندگان درباره کتاب بیایید داستان بنویسیم در سراسر دنیا چیست؟

صدرا نظر خود را در مورد این کتاب این‌گونه بیان می‌کند: «کتاب خوبیه. بعضی بخش‌های کتاب مثل فوتِ کوزه‌گری یا از روی دست بزرگ‌ترها خیلی جذاب و موثر بود در نوشتن یک داستان خوب. پیشنهاد می‌کنم حتما تهیه و مطالعه کنین. به من که خیلی کمک کرد در عین خلاصه و کوتاه بودنش.»

سارا در سایت good reads درباره کتاب می‌گوید: «آموزش مختصر و مفید داستان‌نویسی همراه با مثال‌های گوناگون و متعدد که به فهم بیشتر مباحث کمک زیادی می‌کند. کتاب با متنی روان با ذکر چند نکته، داستان‌نویسی را تا حدودی آموزش می‌دهد. به نظر من کتاب خوبی است برای کسانی که علاقه‌مند به داستان‌نویسی هستند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

قسمتی از کتاب که از انگیزه نوشتن سخن می‌گوید: «اولین باری که تصمیم گرفتید قصه بنویسید یادتان هست؟ شاید ماجرای خیلی جالبی را پیدا کرده بودید و فکر می‌کردید بقیه را حسابی هیجان‌زده کند. شاید هم تصمیم گرفته بودید در هر صورت قطعه‌ای بنویسید و روایتی را بسازید که در آن آدم‌ها درگیر مشکالتی هستند؛ اما به هر حال فکر می‌کردید سوژه جذابی دارید که هم به نوشتن می‌ارزد، هم به خواندنش. کار را شروع می‌کردید و چیزی که دائم شما را به هیجان می‌آورد همان حوادث غیرقابل پیش‌بینی و سوژه جذاب آن بود. جذاب بودن و تازگی سوژه این شجاعت را به شما میداد که کار را تا آخر ادامه دهید. احتمال همین جذابیت و نو بودن مهمترین ویژگی‌های یک سوژه خوب هستند؛ اما این جاذبه از کجا می‌آید؟»

درباره نویسنده کتاب بیایید داستان بنویسیم

مهدی میرکیایی متولد ۱۳۵۲ در تهران است. مدرک تحصیلی او دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام می‌باشد و در حال حاضر عضو هئیت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. فعالیت‌های وی در حوزه رمان و داستان کوتاه و تاریخ معاصر می‌باشد و در این زمینه‌ها ۴۴ کتاب به رشته تحریر درآورده است.

 وی همچنین دستی در ترجمه کتاب نیز دارد. از آثاری که ترجمه کرده است می‌توان به فرشته گیسوبلند (کره جنوبی) و جادو در شهربازی (بوسنی و هرزگوین) اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بیایید داستان بنویسیم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.