جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

مترو 2033

قیمت:
600,000 تومان
مشخصات کتاب مترو 2033
کشور مبدا
تعداد صفحات
704 صفحه
شابک
9786001821233
سال خلق اثر
2010
سال انتشار
2010
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
9
این کتاب در یک نگاه

«مترو 2033» (Metro 2033)، نوشته‌ی «دمیتری گلوخوفسکی» است که برای نخستین بار در سال 2005 میلادی در روسیه به چاپ رسید. این کتاب توانست جایزه‌ی انجمن علمی تخیلی اروپا سال 2007 را از آن خود کند. «مترو 2033» توسط فربد آذسن به زبان فارسی برگردانده شده و انتشارات «کتابسرای تندیس» آن را منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب مترو 2033

داستان در سال 2033 در مسکو اتفاق می‌افتد. حدود بیست سال قبل جنگی هسته‌ای رخ می‌دهد و بازماندگان خوش‌شانس این واقعه برای در امان ماندن از تشعشعات هسته‌ای به زندگی زیرزمینی در مترو پناه می‌آورند. آرتیوم نقش اصلی داستان است و مأموریتی باورنکردنی را به عهده می‌گیرد و درگیر اتفاقات جالبی می‌شود. 

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب مترو 2033 چیست؟

در ادامه نظرات زیر که از بین دیدگاه‌های ثبت شده در سایت آمازون و فیبیدو انتخاب شده‌اند را می‌خوانیم. خواننده‌ای به قلم فوق‌العاده جذاب نویسنده اشاره کرده و نوشته است: «با خواندن این کتاب واقعاً خودتان را در تونل‌های سرد و مخوف مترو احساس می‌کنید. خوف و غرق شدن در تاریکی و ترس هیجاناتی است که با خواندن این کتاب به سراغتان می‌آید. لذت خواندن این کتاب را از دست ندهید.»

خواننده‌ای دیگر می‌نویسد: «تصویرسازی‌های کتاب به‌حدی جذاب است که می‌توان گفت مانند آن را کم‌تر دیده‌اید. این کتاب کاملاً شما را درگیر خودش می‌کند، به طوری که با قدم گذاشتن در مترو تمام صحنه‌های آن در ذهنتان شکل می‌گیرد.»

مخاطب دیگری با اشاره به لایه‌های پنهانی کتاب نوشته است: «در ابتدا رمانی کاملاً تخیلی به نظر می‌رسید، ولی با عمیق‌تر شدن در مطالب درمی‌یابید که این رمان حاوی مطالبی سیاسی، مذهبی و ایدئولوژی است. داستان پر از پیچ و خم‌های جذاب است و شما را تا پایان با خود همراه می‌سازد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 

«مترو 2033» این‌گونه آغاز می‌شود: «کی اونجاست؟ آرتیوم، برو یه نگاه بنداز! آرتیوم با بی‌میلی از روی صندلی‌اش در کنار آتش بلند شد و در حالی‌که اسلحه‌اش را از دوشش برمی‌داشت و آن را در دست می‌گرفت، به سمت تاریکی قدم برداشت. روی مرز بین روشنی آتش و تاریکی تونل ایستاد، تا جایی که می‌توانست بلند و تهدیدآمیز به اسلحه‌اش ضربه زد و با صدایی بلند و زمخت نعره کشید: ایست! رمز عبور! صدای پای سریع و بریده بریده‌ای را از جایی که تا چند لحظه قبل از آن صدای زمزمه‌های توخالی به گوش می‌رسید شنید.»

در قسمتی از کتاب، فضای مترو به شکل زیر توصیف می‌شود: «موش‌ها به قلمروی وسیع خود که هیچ‌کس از اندازه‌ی آن آگاه نبود، بازگشتند. همه‌ی این مارپیچ‌ها که عمق فوق‌العاده‌ای داشتند، بسیار مرموز بودند و برای مترو کاملا بی‌فایده به نظر می‌رسیدند. باورکردن این که همه‌ی این‌ها توسط متروسازان معمولی ساخته شده بود، سخت به نظر می‌رسید؛ حتی با این که افراد در صدر قدرت، بارها روی صحت این ادعا تأکید کرده بودند.»

در قسمت دیگری از کتاب، شخصیت اصلی داستان که آرتیوم دارد، این‌گونه معرفی می‌شود: «آرتیوم بیست سال را رد کرده و موقعی به دنیا آمده بود که هنوز زندگی آن بالا، روی سطح، جریان داشت. او به اندازه‌ی کسانی که در مترو متولد شده بودند، لاغر و رنگ‌پریده نبود؛ کسانی که از ترس رادیواکتیو و تشعشات سوزان خورشید که برای ساکنان زیرزمین مخرب بود؛ جرئت رفتن به سطح را نداشتند.»

درباره نویسنده کتاب مترو 2023

دیمیتری گلوخوفسکی (Dmitry alexeevich glukhovsky)، نویسنده و روزنامه‌نگار روسی است که در سال 1979 متولد شد. او رمان «مترو 2033» را در سن 18 سالگی منتشر کرد و کتاب بلافاصله، سه میلیون مخاطب را جذب کرد.

او مدرک خود را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری و روابط بین‌الملل دریافت کرده است. در سال 2005، ای‌گیمز اقدام به ساخت یک بازی رایانه‌ای با همین عنوان کرد و در سال ۲۰۱۰ آن را منتشر ساخت. از دیگر آثار وی می‌توان به کتاب‌های «آینده»، «داستان‌هایی درباره‌ی سرزمین مادری» و «نوشته» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «مترو 2033»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.