جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بیندیشید و ثروتمند شوید

قیمت:
250,000 تومان
مشخصات کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید
کشور مبدا
تعداد صفحات
350 صفحه
شابک
9786008913078
سال خلق اثر
1937
سال انتشار
1316
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
11
این کتاب در یک نگاه

کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» نوشته‌ی ناپلئون هیل برای اولین بار در سال 1937 به چاپ رسید و جزو یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ است که تا کنون بیش از 100 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» همچنین تحسین‌های زیادی را برای نویسنده در پی داشته و مهدی نکوئی آن را ترجمه و انتشارات نگاه نوین آن را به چاپ رسانده است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»

خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

نویسنده این کتاب را با الهام گرفتن از سرمایه‌دار و بنیان‌گذار شرکت فولاد کارنگی، اندرو کارنگی، نوشت.او در کتابش با معرفی سیزده گام به خوانندگان، در صورتی که به آن‌ها عمل کنند، قول رسیدن به تمام اهدافشان را می‌دهد. در ابتدا به نظر می‌رسد این کتاب برای دستیابی به پول و ثروت هنگفت است ولی در اصل با خواندن این کتاب می‌توانید به تمام اهداف زندگی‌تان برسید، خواه آن هدف ثروتمند شدن باشد، خواه پیدا کردن یک دوست و رفیق با وفا. نکته‌ی قابل توجه شاید این باشد که منظور از «ثروتمند شوید» در نام کتاب، فقط ثروت مادی نیست.

درباره ترجمه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

  • بیندیشید و ثروتمند شوید نوشته ناپلئون هیل به بیش از 1۷ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • بیندیشید و ثروتمند شوید در ایران نیز بارها توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. مهین خالصی در نشر نسل نواندیش، ابوذر کرمی در نشر جامی، مهدی نکوئی در نشر نگاه نوین، گیتی شهیدی در نشر آرایان، شایسته دستخط گشتی در نشر مات، کامبیز هادی پور در نشر سما، مینا امیری در نشر چابک اندیش، حمیدرضا دلفانیان در نشر شبگون، مهدی قراچه داغی در نشر شباهنگ و افسون صانعی در نشر ندای معاصر و مترجمان دیگر کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز بیندیشید و ثروتمند شوید در گودریدز

  • تعداد نظرات: 9,891
  • تعداد امتیازدهی: 316,562
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.18

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

  • تفکر درست تنها چیزی است که برای رسیدن به موفقیت لازم دارید.
  • علت این‌که ما ارباب سرنوشت خود، ناخدای روح خود هستیم این است که قدرت کنترل کردن افکارمان را داریم.
  • هیچ محدودیتی برای ذهن وجود ندارد، به‌جز آن‌هایی که ما تأییدشان کنیم. هم فقر و هم ثروت هدیه فکر هستند.
  • شکست موقتی، شکست دائمی نیست. بلکه فقط به این معناست که برنامه‌های شما درست نبوده‌اند. برنامه‌های دیگری بسازید. از نو شروع کنید.
  • یک آدم جابِزن هیچ وقت برنده نمی‌شود ـ و یک برنده هیچ وقت جا نمی‌زند.
  • «عقاید» ارزان‌ترین کالاها روی زمین هستند و هر کسی کلی عقاید آماده دارد تا به هرکسی که آن‌ها را بپذیرد، تحمیل کند. اگر شما، هنگام تصمیم‌گیری، تحت‌تأثیر «عقاید دیگران» قرار می‌گیرید در هیچ جایگاهی موفق نخواهید شد، چه رسد به در تبدیل کردن خواسته خود به پول.
  • افرادی که از اندیشه‌های نو می‌ترسند، پیش از آن که شروع کنند، محکوم به فنا هستند.
  • هر مصیبتی بذر یک مزیت هم‌ارز را به همراه خود می‌آورد.
  • همه موقعیت‌ها پیش می‌آیند تا به ما درس ایمان بدهند. ما باید فقط اطاعت کنیم. برای هر یک از ما راهکاری هست و اگر به‌آرامی گوش کنیم، واژه درست را می‌شنویم.
  • اگر تلاش کردید و شکست خوردید، بازهم تلاش کنید و آن‌قدر تلاش کنید تا موفق شوید.
  • طلایی که از مغز انسان‌ها استخراج می‌شود، بیشتر از طلایی است که از زمین استخراج می‌شود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید چیست؟

یکی از خوانندگان درباره‌ی تاثیر مهم این کتاب در زندگی‌اش نوشته است:

کتابی هست که دوبار آن را خواندم و حسرت می‌خورم که چرا زودتر به صرافت خواندن این کتاب نیفتاده بودم! شاید این کتاب مرا به پول و خانه هزارمتری نرساند ولی من با خواندنش احساس خوشبختی می‌کنم. با دقت و تمرکز بالایی آن را بخوانید، قول می‌دهم ضرر نمی‌کنید.

علیرضا روستا نظر خود را درباره‌ی کتاب این‌گونه بیان می‌کند و به ما توصیه می‌کند کتاب را تا انتها مطالعه کنیم:

کتاب‌های زیادی در زمینه‌ی موفقیت خواندم ولی می‌توانم بگویم که این یه شاهکار از طرف ناپلئون هیل است. به نظرم نسبت به کتاب‌های روانشناسی زرد که در بازار موجود است و اثر کوتاه‌مدت و جزئی دارند، این کتاب با اصول مشخص و تحقیق شده نوشته شده است و اثر بلند‌مدت می‌گذارد. البته پیشنهاد می‌کنم چون این کتاب طولانی است و از فصل 10 به بعد مطالب واضح‌تر می‌شود، صبور باشید و آن را  نصفه‌ونیمه رها نکنید.

و خواننده‌ی دیگری نیز نظرش را این‌گونه بیان کرده است:

بله، این کتاب زندگی شما را برای همیشه تغییر خواهد داد. در واقع ناپلئون هیل تقریباً همه جنبه‌های مربوط به قدرت ذهن انسان را در تحقق هر چیزی که ما در زندگی می‌خواهیم ، پوشش می‌دهد. من کتاب‌های زیادی در مورد پیشرفت شخصی خوانده‌ام، اما این بهترین کتابی است در عمر دیدم و از آن خیلی استفاده کردم.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

 هیل کتابش را این‌گونه آغاز می‌کند:

در هر یک از فصول این کتاب به رمز ثروتمندشدن کسانی اشاره شده است که من سال‌ها، به دقتِ تمام با گفتگو و مصاحبه زندگی‌شان را تحلیل کردم . این راز را اندرو کارنگی، بیش از نیم قرن پیش برایم باز گفت. اندرو کارنگی، این مرد دوست‌داشتنی اسکاتلندی، موضوع را وقتی پسر بچه‌ای بیش نبودم به ذهنم سرازیر ساخت. آن‌گاه روی صندلی‌اش نشست و از روی مهر چشمکی زد و منتظر ماند تا بداند آیا جان کلامش را درک کرده‌ام؛ آیا مغزی آن‌قدر رشد یافته دارم که توصیه او را به عمل درآورم، وقتی مطمئن شد که نقطه‌ی نظر او را درک کرده‌ام، پیشنهاد کرد که 20 سال و حتی بیشتر، کلامش را به گوش جهانیان و به گوش مردان و زنانی برسانم که بدون آن شاید در زمره‌ی ناکام‌ها قرار می‌گرفتند. پیشنهاد او را پذیرفتم و با همکاری کارنگی بر این قول ایستاده‌ام.

در قسمتی از متن کتاب می‌خوانیم:

ایمان مهم‌‌ترین عنصر ذهن است، وقتی با اندیشه در هم می‌‌آمیزد ذهن نیمه‌هوشیار بی‌‌درنگ ارتعاش آن را درک می‌‌کند و آن را به فراست لایتناهی تبدیل می‌‌نماید. ایمان حالتی از ذهن است که می‌‌توان آن را به کمک تأیید یا آموزش‌‌های تکراری برای ذهن نیمه‌هوشیار و به کمک اصل تلقین به خود ایجاد نمود.» نویسنده در این قسمت از قدرت ایمان صحبت می‌کند، ایمان یا همان باور قلبی ما به چیزی که به دنبالش هستیم، شاید اولین قدم برای رسیدن به آن باشد که گاهی ما از آن غافلیم و نویسنده به‌خوبی این موضوع را درک کرده است.

در قسمتی از کتاب با متنی روبه‌رو هستیم که در آن ناپلئون هیل از لازمه‌ی رسیدن به موفقیت سخن می‌گوید، از داشتن اشتیاق!:

هر کس که طالب پیروزی است باید کشتی‌ها و پل‌‌های پشت سرش را در آتش بسوزاند و راه‌‌های عقب‌‌نشینی را بر خود ببندد. این‌‌گونه است که می‌‌توان ذهن را در شرایط اشتیاق سوزان برای پیروزی قرار داد و این شرط لازم موفقیت است. خواستن تنها به ثروت نمی‌‌انجامد، اما مشتاق ثروت بودن، با ذهنیتی وسواس‌گونه و آن‌گاه برنامه‌‌ریزی دقیق و تدارک راه‌‌های رسیدن به هدف و در کنار همه این‌‌ها مداومت در پایداری در برابر شداید و مشکلات اسباب غنا می‌گردد.

درباره نویسنده کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

نکته‌ی قابل توجه کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» تلاش و همت نویسنده‌ی آن است؛ که طی 20 سال تلاش و کوشش و مصاحبه با بیش از صدها نفر که در زمینه‌های مختلف به موفقیت رسیده‌اند، توانسته این کتاب را به رشته‌ی تحریر درآورد. 

از دیگر نوشته‌های ناپلئون هیل می‌توان به این موارد اشاره کرد: «قانون موفقیت»، «شاه کلید ثروت» و «با آرامش ذهن به ثروت برسید».

نظر نویسنده درباره کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

هر فصلی از این کتاب به رازی برای پول جمع کردن اشاره می‌کند که باعث شده است بیش از پانصد نفر فوق‌العاده ثروتمند شوند افرادی که طی سال‌های طولانی زندگی‌هایشان را با دقت تجزیه‌وتحلیل کرده‌ام. بیش از یک قرن پیش، این راز توسط اندرو کارنگی مورد توجه من قرار گرفت. این اسکاتلندی عاقل و دوست‌داشتنی، راز را هنگامی که پسربچه بودم، در ذهنم وارد کرد.

آنگاه به‌راحتی روی صندلی خود نشست و درحالی‌که چشمانش از خوشحالی برق می‌زد، به‌دقت تماشا کرد تا ببیند آیا من آن‌قدر باهوش هستم که اهمیت کامل آنچه را به من گفته است، درک کنم؟ هنگامی‌ که دید منظور او را فهمیده‌ام، از من پرسید آیا حاضرم متجاوز از بیست سال وقت صرف کنم تا بتوانم منظور او را به دنیا برسانم- به مردان و زنانی که ممکن بود، بدون این راز، زندگی خود را به‌عنوان شکست‌خورده پشت سر بگذارند؟ جواب دادم که این کار را می‌کنم. آنگاه با کمک آقای کارنگی، به قول خود نیز عمل کرده‌ام.

نکات جالب درباره کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» اولین بار در سال 1937 و در دوران رکود بزرگ منتشر شد و با توجه به پیام‌هایش در این دوران سخت اقتصادی، بسیار مورد توجه قرار گرفت.
  • ناپلئون هیل پس از انجام یک مطالعه 20 ساله بر روی بیش از 500 مرد موفق د شامل چهره‌های مشهوری مانند اندرو کارنگی، توماس ادیسون و هنری فورد کتاب را نوشت.
  • این کتاب یکی از آثار بنیادی در حوزه ادبیات توسعه شخصی محسوب می‌شود و اصول آن بر بی‌شمار نویسنده و سخنران خودیاری و انگیزشی دیگر تأثیر گذاشته است.
  • با وجود اینکه بیش از 80 سال از نگارش کتاب می‌گذرد هنوز هم با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند و الهام‌بخش است.

اگر به اثری کلاسیک در زمینه موفقیت علاقه دارید، بیندیشید و ثروتمند شوید یک گزینه عالی برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

  • پرفروش‌ترین کتاب موفقیت تمام دوران
  • ششمین کتاب تجاری پرفروش به انتخاب مجله BusinessWeek تا هفتاد سال پس از انتشار
  • فروش بیش از ۲۰ میلیون نسخه طی ۵۰ سال
  • از عناوین فهرست «کتاب‌هایی که باید در طول زندگی خواند» به انتخاب جان سی. مکسول

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره بیندیشید و ثروتمند شوید

بیندیشید و ثروتمند شوید نوشته ناپلئون هیل از زمان انتشار تاکنون همواره با استقبال خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «در طی بیست و پنج سال گذشته، من بیش از آنچه هر فردی سزاوار باشد، از خوشبختی برخوردار بوده‌ام، اما وقتی فکر می‌کنم که اگر با فلسفه ناپلئون هیل آشنا نشده بودم امروز کجا بودم یا چه می‌کردم، وحشت می‌کنم. این فلسفه زندگی من را تغییر داد.» اوگ ماندینو، بزرگ‌ترین فروشنده جهان
  • «این کتاب بهترین کتاب در حوزه‌ی موفقیت شخصی است که تابه‌حال نوشته شده است؛ این کتاب از من یک میلیونر ساخت؛ با شروع از هیچ.» برایان تریسی
  • «ما با استفاده از سیزده اصل اساسی فلسفه قانون موفقیت، زنجیره بزرگی از فروشگاه‌های موفق ساخته‌ایم. گمان می‌کنم به هیچ روی درباره این حقیقت اغراق نکرده‌ام اگر بگویم، می‌توان ساختمان وول‌ورث را یادبودی از درستی این اصول نامید.» اف. دبلیو. وول‌ورث
  • «احساس می‌کنم بابت افتخاری که برای خواندن کتاب قانون موفقیت شما نصیب من شد، خیلی به شما مدیون هستم. اگر این فلسفه را پنجاه‌ سال قبل داشتم، در نیمی از کارهایی که انجام داده‌ام موفق می‌شدم. صادقانه بگویم امیدوارم دنیا شما را کشف کند و پاداش دهد.» رابرت دلار
  • «برتری فلسفه قانون موفقیت، معادل سیاست بیمه در قبال ورشکستگی است.» ساموئل گامپرز
  • «می‌دانم که سیزده اصل اساسی موفقیت شما [ناپلئون هیل] درست و معقول هستند؛ چون بیش از سی ‌سال است که از آن‌ها در تجارتم استفاده کرده‌ام.» جان وانامیکر
  • «می‌دانم شما [ناپلئون هیل] با قانون موفقیتتان یک دنیا خوبی انجام داده‌اید. من به ارزش پولی این آموزش اهمیت نمی‌دهم؛ چون صفاتی را به دانشجو می‌دهد که با پول مقایسه‌شدنی نیست.» جورج ایستمن
  • «هر موفقیتی که به دست آورده‌ام، به سیزده اصل اساسی قانون موفقیت شما مدیون هستم. من معتقدم افتخار این را دارم که اولین دانشجوی شما بوده‌ام.» دبلیو. ام. ریگلی

خرید کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به کتاب‌هایی در زمینه روان‌شناسی و مشاوره علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید کتاب روانشناسی هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.