جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هنر رزم

قیمت:
125,000 تومان
مشخصات کتاب هنر رزم
کشور مبدا
تعداد صفحات
108 صفحه
شابک
9786001191527
سال خلق اثر
5 ب.م
سال انتشار
5 ب.م
قطع
خشتی بزرگ
جلد
سخت
نوبت چاپ
18
این کتاب در یک نگاه

«هنر رزم» کتابی در زمینه‌ی موفقیت و روان‌شناسی به‌ قلم سون‌ جو است که توسط نشر قطره و با ترجمه‌ی نادر سعیدی به‌ چاپ رسیده است. سون جو استاد تسلط بر کتاب‌های باستانی چین در زمینه‌ی استراتژی‌های نظامی است. این کتاب بیش از ۲۵۰۰ سال پیش در چین نوشته شده و با گذشت سال‌ها از آن زمان، هم‌چنان از اعتبار و شایستگی بالایی برخوردار است. «هنر رزم» تأثیر چشم‌گیری بر طرز تفکر نظامی، تاکتیک‌های اقتصادی و استراتژی‌های قانونی جوامع شرقی و غربی داشته است. این کتاب در سال ۱۷۲۲ میلادی به زبان فرانسه ترجمه و در اروپا شناخته شد؛ هم‌چنین در سال ۱۹۱۰ میلادی به‌طور کامل به زبان انگلیسی ترجمه و انتشار یافت. تعداد زیادی از ارتشی‌ها، رهبران سیاسی و کمونیست‌های انقلابی چین از این کتاب بهره برده‌اند. بسیاری از کمپانی‌های ژاپنی مطالعه‌ی «هنر رزم» را برای مدیران خود الزامی دانسته و بسیاری از کارآفرینان و مدیران شرکت‌های بزرگ برای ایده گرفتن و راهنمایی به آن رجوع کرده‌اند. این کتاب همچنین در فهرست کتاب‌های سیاسی برگزیده قرار دارد و بارها در ایران تجدید چاپ شده و توسط نشرهای مختلف انتشار یافته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب هنر رزم

«هنر رزم» نوشته‌ی سون جو فیلسوف، نویسنده، ژنرال و استراتژیست نظامی چین باستان است. او در این کتاب محتوایی غنی،کاربردی و استراتژیک را ارائه داده است؛ اثری جذاب در رابطه با هنر رهبری کردن به‌ قلم اندیشمندی بزرگ که نحوه‌ی نگرش، تصمیم‌گیری و تحلیلِ الگوی مدیریت جنگی‌اش زبان‌زدِ خاص و عام است و او را به یکی از بزرگ‌ترین مدیران استراتژیک جهان بدل کرده است. کتابی که با وجود گذشت سال‌ها از تاریخ نگارش‌اش همچنان در ردیف بهترین کتاب‌های مدیریت و موفقیت قرار دارد و با رهنمودهای ارزشمند خود میلیون‌ها مخاطب را در سراسر جهان یاری داده و آن‌ها را پیروز مبارزه در هر میدانی کرده است. «هنر رزم» با چشم‌اندازی وسیع و سخنانی ناب، راهکارهایی شگفت‌انگیز را در اختیار مدیران و کارمندان قرار داده است. فلسفه و اندیشه‌ی سون‌جو در این کتاب بیانگر آن است که :«چگونه می‌توان قبل از آن‌که نخستین تیغ را از نیام کشید در جنگ پیروز شد.»

نظر خوانندگان سراسر دنیا درباره‌ی کتاب هنر رزم چیست؟

«هنر رزم» با قدمتی کهن، هم‌چنان جزو کتاب‌های پرفروش و پرمخاطب در سرتاسر جهان است و استقبال قابل توجه خوانندگان را با خود به همراه داشته است. سید امیر محمد تقوی مخاطب فارسی‌زبان این کتاب، «هنر رزم» را جزو برترین کتاب‌های جهان در حوزه‌ی استراتژی دانسته و توصیه‌های سون جو را نه‌تنها در دنیای جنگ، بلکه در کسب‌و‌کار نیز قابل اجرا دانسته است. بسیاری از مدیران و افراد موفق سرتاسر جهان «هنر رزم» را تحسین کرده و آن‌ را اثری کلاسیک و شگفت‌انگیز معرفی کرده‌اند. توماس کلییری معتقد است: «هنر رزم» هنوز هم برترین و مؤثرترین کتاب استراتژی جهان است که هم مدیران و سیاست‌مداران آسیا و هم برنامه‌ریزان و رهبران نظامی در دهه‌های اخیر و پیش از آن، آن‌ را مورد مطالعه قرار داده‌اند. منتقد سایت بارنس اند نوبل، این کتاب را یکی از سودمندترین کتاب‌ها درباره‌ی رهبری باخرد معرفی کرده است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

سون جو درباره‌ی اهمیت «هنر رزم» در میادین جنگی بر این باور بوده است است که: «هنر رزم برای کشور اهمیت ویژه دارد. مسئله‌ی زندگی و مرگ است، راهی است به‌سوی ایمنی یا نابودی. پس در هیچ شرایطی نباید آن‌ را نادیده گرفت. پنج عامل ثابت بر هنر رزم حاکم است که تمامی آن‌ها را باید همیشه مد نظر داشت. این عوامل عبارتند از: قانون اخلاق؛ آسمان؛ زمین؛ فرمانده؛ روش و انضباط. قانون اخلاق، مردم را در هماهنگی کامل با رهبر قرار می‌دهد، به‌گونه‌ای که از جان گذشته و بدون ترس از خطرات، از او پیروی می‌کنند. آسمان به‌معنای شب و روز، سرما و گرما، زمان و فصل است. زمین شامل فاصله‌های دور و نزدیک، خطر و امنیت، زمین ‌باز یا گذرگاه‌های تنگ، و احتمالات مرگ و زندگی است. فرمانده بیانگر فضایل خردورزی، صمیمیت، خیرخواهی، شجاعت و قاطعیت است. روش و انضباط، یعنی سرداری سپاه در تقسیم‌بندی‌های مناسب، رتبه‌بندی سازمانی درجات در میان افسران، نگهداری و مرمت راه‌هایی که آذوقه و مهمات از طریق آن‌ها به ‌سپاه می‌رسد، و نظارت بر هزینه‌های نظامی.»

از جمله استراتژی‌های کاربردی ارائه شده در این کتاب که سون جو آن‌ را نقطه‌‌ی عطفی راهبردی معرفی کرده است: «من کاری می‌کنم که دشمن نقاط قوت من را نقاط ضعف تلقی کند، و نقاط ضعف مرا نقاط قوت بگیرد و درعین‌حال، نقاط قوت وی را به نقطه‌ی ضعف بدل می‌کنم و به‌ کشف نقاط ضعف وی می‌پردازم؛ ردپای خود را بدان‌گونه پنهان می‌کنم که قابل کشف نباشد و سکوت پیشه می‌کنم تا هیچ‌کس نتواند صدایم را بشنود. آدمی‌زاده‌ی عصبی‌مزاج ممکن است از جا در رود و شدیدا خشمگین گردد و کارش به مرگ بیانجامد. کسی که به‌آسانی از جا در می‌رود، زودخشم و لجوج است و سریعاَ دست به عمل می‌زند و به مشکلات توجه نمی‌کند. هنر غایی جنگ، تسلیم کردن دشمن بدون جنگیدن است. اگر هم دشمن را می‌شناسی هم خودت را، از نتیجه‌ی صد جنگ هم نباید هراسی داشته باشی. اگر خودت را می‌شناسی اما دشمن را نه، برای هر پیروزی که به‌ دست می‌آوری، شکستی نیز خواهی خورد. اگر نه دشمن را می‌شناسی و نه خودت را، در همه‌ی نبردها شکست خواهی خورد. جنگجویان فاتح، ابتدا به ‌پیروزی می‌رسند و سپس به ‌میدان جنگ می‌روند، درحالی‌که جنگجویان مغلوب، ابتدا به‌ جنگ می‌روند و سپس به‌دنبال پیروزی هستند.»

درباره نویسنده کتاب هنر رزم

سون تزو (سون جو)، فیلسوف و نظریه‌پرداز جنگی چین در حدود 2500 سال پیش بود. سون جو (ملقب به سون تزو، تزو: استاد)، متولد سال 544 قبل از میلاد مسیح است. قدیمی‌ترین منابع در دسترس، بر سر مکان تولد او اختلاف دارند: برخی عقیده دارند او در ایالت «کی» و برخی دیگر معتقدند در ایالت «وو» از چین باستان متولد شده است؛ اما همگی در این‌باره که او یک ژنرال و استراتژیست بوده و در اواخر قرن 6 پیش از میلاد مسیح به شاه هلوو خدمت می‌کرده، توافق دارند. پیروزی‌های سون جو او را به این فکر انداخت که کتاب هنر جنگ(هنر رزم) را بنویسد. این کتاب به‌عنوان مهم‌ترین اثر استراتژی نظامی در چین باستان شناخته شده است. او برای اولین‌بار در جهان کتابِ آموزه‌های جنگی را مدون کرده و به پادشاه عصر خودش تقدیم کرد. او تأثیری ماندگار بر ذهن بسیاری از مردان بزرگ چین بر جای گذاشته ‌است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هنر رزم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.