جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بیرون در

قیمت:
30,000 تومان
مشخصات کتاب بیرون در
کشور مبدا
تعداد صفحات
143 صفحه
شابک
9786220102090
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
2019
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «بیرون در» اثری از نویسنده معروف ایرانی محمود دولت‌آبادی است که در سال 1398 توسط انتشارات چشمه، چاپ و منتشر شده است. «محمود دولت آبادی» جایزه ادبی هوشنگ گلشیری را برای یک عمر فعالیت دریافت کرده است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «بیرون در»

بیرون در
نوبت چاپ 2
ناشر
30,000 تومان
خلاصه کتاب بیرون در

شخصیت اصلی داستان «بیرون در» زنی تنها به نام آفاق است که به‌تازگی با مردی غریبه آشنا شده و فقط یک‌بار او را دیده است. آفاق درگیر این است که بداند چرا آن مرد او را تنها گذاشت و رفت. قصه‌ی آشنایی عجیبی است ولی ذهن خواننده و آفاق را درگیر خود کرده است. در این کتاب خواننده یک‌‌باره وارد حادثه و قصه‌ای می‌شود که اطلاعات زیادی در دست ندارد. خواننده خودش باید شخصیت‌ها، حوادث و قطعات داستان را کنار هم بگذارد.

درباره ترجمه کتاب بیرون در

  • رمان بیرون در یک اثر ایرانی است و توسط محمود دولت‌ آبادی نوشته شده است.

امتیاز کتاب بیرون در در گودریدز

  • تعداد نظرات: 37
  • تعداد امتیازدهی: 170
  • میانگین امتیاز: 3.08

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب بیرون در

  • حالا من چه می‌توانم بکنم دچار محض در ناشناختگیِ همه‌ی آن‌چه فرایم گرفته است؟
  • حالا باید برمی‌خاست، تکانی به تن می‌داد اگر نمی‌خواست خودش مصداق پندار زنی در پشت در باقی بماند.
  • چنین لحظاتی است که ازآنها با صفت تهی یادشده است از بس که پرند و انباشته از انبوه ندانستن، انبوه هیچ.
  • نگاه به بازگشتِ او داشتن در تاریکی که نمی‌توانست اسمش انتظار باشد!
  • واژگان در شرح سکوت آدم‌ها چه‌قدر اندک و چه مایه بی‌بضاعت‌اند.
  • نباید، نباید لطف کنی به کسانی که نمی‌شناسی. همه آدم‌ها توی لباس‌شان شبیه آدم هستند. چه می‌دانی کی هستند؟
  • پیش می‌آید شخص در وضعیتی قرار بگیرد که دوست بدارد مغزش از تکاپو بازایستد، صریح‌تر این که بخواهد یک روز و ساعتی معین بمیرد، بمیرد و بعد زنده شود و ذهن خالی شده باشد از هر انچه تیغ و خنجر شکسته‌ای که مغز را شخم می‌زند و چشم ها را می‌برند به سمت و سوی نابینا شدن-کوری.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب بیرون در چیست؟

فریبا در یکی از سایت‌های داخلی نظر خود این‌چنین می‌نویسد:

«بیرون در انگار تکرار مداوم داستان‌های دولت آبادی است. این نثر با ثبات آثار استاد نه‌تنها  خواننده را خسته نمی‌کند،  بلکه شادی‌آفرین هم است. توضیح جزئیات بسیار دقیق و عالی هستند و بسیار به دل می‌نشیند.»

محمدرضا مشفقی هم می‌نویسد:

«کتاب شبیه به سلوک بود و از معدود دفعاتی که آقای دولت آبادی از زندگی روستایی و عشایر و.. خراسان و اطراف دست کشیده‌اند و به مرکز شهر و پایتخت وارد شده‌‌اند. با داستانی که از فکر و گمان و شک ناگه در واقعیت ادامه می‌یابد.»

در سایت 3 امتیاز درباره کتاب نوشته شده است که بخشی از آن را می‌خوانیم:

«صفحات ابتدایی کتاب برای خواننده آسان نیست و ناچار است صبورانه به انتظار تکه پازل‌های نویسنده را در ذهن نگه دارد تا بخشی از قصه برایش جا بیفتد! همین موضوع باعث شده بعضی از منتقدان آن را سخت‌خوان بدانند. ضمن اینکه کل داستان بدون وقفه در یک خط مستقیم روایت می‌شود. اما وقتی کتابخوان متوجه ماجرا شد، بعید است که آن را به‌سادگی رها کند و قصه برایش جذاب پیش می‌رود.»

شخصی با نام مستعار «فری» ساده و صمیمی نظر خود را این‌چنین می‌نویسد:

«کتاب جالبی بود، ذهنم را درگیر کرده است. یک داستان ساده که خیلی هم جالب نوشته شده است، دلم برای آفاق هم سوخت.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«این هم صبح. صبح آمد و روشنایی پهن شد روی در و دیوار حیاطی که یک لنگه از در قدیمی فلزی‌اش کج – همچنان کج نیمه‌باز بود – انگار که باقی مانده بود نیمه‌باز چنان که لنگه‌ی سنگینِ در خودش را فروانداخته بود و نیمی از لبه‌ی پایینی‌اش گیر کرده بود توی زمین و خیلی زور می‌خواست که آن را از زمین جدا کنی و بکوشی چفت‌وجفتش کنی. به لنگه‌ی سالم ایستاده که آن لنگه هم در جای خود خشک شده بود و ده سانتی خاک‌وگل خشکیده آن را توی خودش قالب گرفته، بی‌نیاز انگار به بازوبسته شدن.»

 اوایل کتاب که آفاق به مرد غریبه فکر می‌کند می‌خوانیم:

«حتی نام یکدیگر را نپرسیده بودیم. نه او از من پرسید و نه من از او؛ و دوتا آدم که هیچ‌چیزی از یکدیگر نمی‌دانستند در پیاده‌رویی قدم برمی‌داشتند که احتمالا آن دو برای نخستین ‌بار بود که از آن‌ها عبور می‌کردند – عبور می‌کردیم.»

«نگاهش به دست و فنجان نبود اصلا. پس در کدام لحظه متوجه وجود بی‌هدف من شده بود که تا غافل شدم از نگریستن به او، ناگهان دیدمش ایستاده مقابل میزی که من نشسته بودم و می‌پرسید: «اجازه می‌دهید من میز را حساب کنم؟» نمی‌دانم چه شد – انگار افسون شده باشم سکوت کردم و احتمالا نگاهم پایین آمد و در سکوت ماندم.»

«همیشه مکتوم مانده است نگاه مادران وقتی رفتن فرزندشان را بدرقه می‌کنند و نشده بیان شود که درون‌شان چه می‌گذرد، خاصه اگر فرزند سالیانی را هم در زندان گذرانیده باشد و هنوز هم پی‌گیر باشد با عبارتِ «ما به امید این‌چنین روزهایی بوده‌ایم، مامان!» بله؛ و پیدا بود که گیرودارها بدان شکل‌های پیشین پایان یافته؛ اما نگرانی مادر چه؟»

دربارۀ نویسنده کتاب بیرون در

«محمود دولت‌آبادی» نویسنده مشهور ایرانی 10 مرداد سال 1319 در سبزوار چشم به جهان گشود. از کودکی به کتاب خواندن علاقه داشت و پدرش او را با حافظ و سعدی و دیگر شعرای کلاسیک آشنا کرد.

از کتاب‌های او می‌توان به «کلیدر»، «جای خالی سلوچ» و «روزگار سپری شده مردم سالخورده» اشاره کرد. در بیشتر قصه‌هایش رنج‌های روستاییان شرق ایران و خراسان را روایت می‌کند.

نکات جالب دربارۀ کتاب بیرون در

  • کتاب «بیرون در» برخلاف اکثر داستان‌های دولت‌آبادی که در روستاهای شرق ایران اتفاق می‌افتند، فضای متفاوت‌تری دارد.
  • محمود دولت‌آبادی با کارگردانانی چون «بهرام بیضایی»، «داریوش مهرجویی» و «عباس جوانمرد» در سینما و تئاتر به‌عنوان بازیگر کار کرده است.

اقتباس‌ها از کتاب بیرون در

متاسفانه تاکنون اقتباسی از این کتاب صورت نگرفته است.

افتخارات و جوایز کتاب بیرون در

  • این رمان توسط نویسنده‌ای نوشته شده است که موفق به دریافت جوایز متعددی شده است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جایزه ادبی یان میخالسکی سوییس و  شوالیه ادب و هنر فرانسه اشاره کرد.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب بیرون در

بخشی از نقد سایت معتبر «کافه بوک» برای رمان «بیرون در» این‌چنین است:

«رمان بیرون در یک رمان سخت‌خوان محسوب می‌شود. رمانی که نفس شما را می‌گیرد و اجازه استراحت نمی‌دهد. در کتاب به ندرت جایی برای ایستادن و کنار گذاشتن کتاب وجود دارد چرا که کتاب به شکل یک تکه روایت می‌شود. پشت سر هم بدون اینکه داستان توقف داشته باشد. کتاب حتی فصل بندی هم ندارد. در این کتاب شما ناگهان وسط یک حادثه پرت می‌شوید و باید تکه‌های پازل را در کنار هم قرار دهید تا به کلیت داستان پی ببرید.»

خرید کتاب بیرون در

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب بیرون در را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بیرون در»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.