جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

حافظ جاوید

قیمت:
450,000 تومان
مشخصات کتاب حافظ جاوید
کشور مبدا
تعداد صفحات
624 صفحه
شابک
9789643214951
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب «حافظ جاوید» نوشته‌ی هاشم جاوید است و نشر فرزان روز آن را منتشر کرده است. هاشم جاوید در کتاب «حافظ جاوید» به شرح ابیات دشوار در دیوان حافظ پرداخته است. این کتاب برای کسانی که به حافظ و شرح غزلیات او علاقه دارند، مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب حافظ جاوید


کتاب «حافظ جاوید» نوشته‌ی هاشم جاوید است و نشر فرزان روز آن را منتشر کرده است. هاشم جاوید در کتاب «حافظ جاوید» به شرح ابیات دشوار در دیوان حافظ پرداخته است. این کتاب برای کسانی که به حافظ و شرح غزلیات او علاقه دارند، مناسب است.
هاشم جاوید در این کتاب کوشیده تا غزلیات حافظ، به ویژه آن دسته از غزلیات که فهم آن‌ها دشوارتر است را تشریح کند و راه را برای درک بهترِ اشعار حافظ هموار کند. در این کتاب، خوانندگان با دنیای پر رمز و راز حافظ و اسراری که بیان کرده، آشنا می‌شوند. کتاب متشکل از سه بخش است: در بخش اول با عنوان "حافظ و قرآن" به بررسی اتصالات حافظ و قرآن و تاویلات شعری حافظ از متن مقدس پرداخته شده و نویسنده کوشیده تا نشان دهد که چگونه معرفت قرآنی در کلام حافظ طنینی ادبی و عرفانی یافته است. در بخش دوم که "حافظ و نظامی" نام دارد، نویسنده کوشیده تا کلام عاشقانه و داستانی نظامی را در پرتو شعر خواجه شیراز به دیده آورد. در بخش نهایی هم که طولانی‌تر از دو بخش پیشین است نویسنده ذیل عنوان "نکته‌ها" به شرح و تفسیر برخی مفاهیم مهم و کلیدی در شعر حافظ پرداخته که روشن شدن آن‌ها می‌تواند نقشی مهم در بازگشایی غموض منطوی در شعر حافظ باشد.
نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب «حافظ جاوید» چیست؟
رضا رستگاری درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «دقت و ایجاز قلم نویسنده و شیوه تقریر پلکانی در نگارش مقالات، از شگردهای خاص مرحوم جاوید بوده است در صورتی که هریک از مقالات کوتاه این کتاب که راهگشای مطالعات حافظ‌پژوهی است، می‌توانست با حواشی و تفصیلی ملال‌آور نوشته شود.»
درباره نویسنده
هاشم جاوید، حافظ‌شناس و محقق ایرانی است که در سال 1305 متولد شد و در سال 1397 از دنیا رفت. مهم‌ترین اثری که از او به یادگار مانده، کتاب «حافظ جاوید» در تبیین معانی اشعار حافظ و «قرائت‌گزینی انتقادی بر اساس تصحیحات چاپی دیوان حافظ» با همکاری بهاءالدین خرمشاهی است. هاشم جاوید وکیل دادگستری بود و در دوره‌ی بیست و یکم مجلس شورای ملی نماینده‌ی مردم شیراز بود.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «حافظ جاوید»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.