جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

راهنمای مقدماتی دویدن

قیمت:
57,000 تومان
مشخصات کتاب راهنمای مقدماتی دویدن
تعداد صفحات
320 صفحه
شابک
9789651423017
سال خلق اثر
1999
سال انتشار
1999
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

کتاب «راهنمای مقدماتی دویدن» نوشته ایان مک نیل را آرش حسینیان به فارسی برگردانده‌ و انتشارات مثلث آن را منتشر کرده است. ایان مک نیل در کتاب «راهنمای مقدماتی دویدن» روش صحیح و اصولی دویدن را آموزش داده است. این کتاب برای کسانی که به ورزش و دوندگی علاقه دارند، مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب راهنمای مقدماتی دویدن


کتاب «راهنمای مقدماتی دویدن» نوشته ایان مک نیل را آرش حسینیان به فارسی برگردانده‌ و انتشارات مثلث آن را منتشر کرده است. ایان مک نیل در کتاب «راهنمای مقدماتی دویدن» روش صحیح و اصولی دویدن را آموزش داده است. این کتاب برای کسانی که به ورزش و دوندگی علاقه دارند، مناسب است.
ایان مک نیل در جایگاه یک متخصص، نشان می‌دهد که دویدن بدون برنامه‌ریزی دقیق و رعایت اصولی که دارد، نه فقط برای انسان سودمند نیست بلکه می‌تواند موجب خسارت هم بشود. او در این کتاب برنامه ۱۳ هفته‌ای دویدن و پیاده‌روی را عرضه کرده که قبل از هر چیزی ما را با علم دویدن آشنا می‌کند. مگر دویدن هم نیاز به علم و دانش دارد، پاسخ ایان مک نیل مثبت است. او اول از همه دانشی که لازم است داشته باشیم را در اختیارمان می‌گذارد تا مبادا در حین دوندگی دچار آسیب و درد بشویم. نکته مهم اینکه این کتاب برای حرفه‌ای‌ها نیست، بلکه مخاطب آن تازه‌کارها هستند؛ یعنی کسانی که تازه می‌خواهند دویدن را آغاز کنند. کتاب به صورت منسجمی تنظیم شده و مطالب به راحتی در ذهن و ضمیر خوانندگان جای می‌گیرند که این از امتیازات آن است. ما در حین دوندگی ممکن است با دردها یا مشکلاتی مواجه شویم که درد ماهیچه‌ها از مهم¬ترین آن-هاست. ایان مک نیل، تمام این نکات را در نظر گرفته و به یکایک مسائلی که ممکن است ضمن ورزش رخ دهند می‌پردازد. از این رو برای کسانی که می‌خواهند ورزش، پیاده‌روی و بویژه دوندگی را آغاز کنند، این کتاب راهنمای خوبی است.
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
«دویدن بسیار محبوب شده است، نه فقط به این خاطر که تجهیزات کمی لازم دارد، بلکه به این دلیل که معلوم شده در کاهش خطر بیماری‌هایی همچون بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و افسردگی نقش دارد. برای دستیابی به این مزایا، تنها لازم است چند ساعت در هفته بدویم. پس تعجبی ندارد که صدها هزار نفر در جهان، دویدن را به عنوان ورزش مطلوب خود و راهی برای دستیابی به آمادگی بدنی و سلامت انتخاب کرده‌اند. اما دویدن به قدری ساده و شدنی به نظر می‌رسد که خیلی‌ها با این ذهنیت به آن نزدیک می‌شوند که می‌توانند به سرعت تبدیل به دونده‌ای حرفه‌ای شوند و به همین دلیل پس از مدتی کوتاه دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. آن‌ها از شوق پیشرفت سریع، به تمرینات شدید و بی‌وقفه روی می‌آوردند و در نهایت تیشه به ریشه خود می‌زنند.»

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «راهنمای مقدماتی دویدن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.