جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

رضا قاسمی در گفت و گویی بلند با محمد عبدی

قیمت:
82,000 تومان
مشخصات کتاب رضا قاسمی در گفت و گویی بلند با محمد عبدی
تعداد صفحات
137 صفحه
شابک
9786227554281
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
902
این کتاب در یک نگاه

کتاب «رضا قاسمی در گفت‌وگویی بلند با محمد عبدی» را نشر بیدگل منتشر کرده است. در کتاب «رضا قاسمی در گفت‌وگویی بلند با محمد عبدی» به ابعاد مختلف زندگی و کار رضا قاسمی، نویسنده ایرانی پرداخته شده است. این کتاب برای دوستداران ادبیات ایران و آثار رضا قاسمی مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب رضا قاسمی در گفت و گویی بلند با محمد عبدی

کتاب «رضا قاسمی در گفت‌وگویی بلند با محمد عبدی» را نشر بیدگل منتشر کرده است. در کتاب «رضا قاسمی در گفت‌وگویی بلند با محمد عبدی» به ابعاد مختلف زندگی و کار رضا قاسمی، نویسنده ایرانی پرداخته شده است. این کتاب برای دوستداران ادبیات ایران و آثار رضا قاسمی مناسب است.
رضا قاسمی در سال ۱۳۲۸ در اصفهان به دنیا آمد. اولین اثر او نمایش‌نامه کسوف بود که در ۱۸ سالگی نوشت و دو سال بعد در دانشگاه تهران به روی صحنه برد. در سال ۱۳۵۵ جایزه اول تلویزیون ملی ایران برای بهترین نمایش‌نامه به اثر او "چو ضحاک شد بر جهان شهریار" تعلق گرفت. رمان معروف او با نام "همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها" در سال ۱۹۹۶ در آمریکا و در سال ۱۳۸۱ در ایران به چاپ رسید و جوایز زیادی را برای او به ارمغان آورد. کتاب «رضا قاسمی در گفت‌وگویی بلند با محمد عبدی» با مقدمه‌ای از محمد عبدی شروع می‌شود. نویسنده در مقدمه خود به‌ صورت فشرده از ماجرای شکل‌گیری کتاب «رضا قاسمی» و حال‌وهوای این کتاب و دیدارهایش با رضا قاسمی و ساختن فیلم مستندی درباره او که به تألیف این کتاب منجر شد سخن می‌گوید. بعد از این مقدمه مقاله‌ای، باز به قلم محمد عبدی و با عنوان «جهان داستانی رضا قاسمی»، آمده است. این مقاله مرور و نقد و بررسی سه رمان «همنوایی شبانۀ ارکستر چوب‌ها»، «چاه بابل» و «وردی که بره‌ها می‌خوانند» رضا قاسمی است و معرفی جهانی که او به عنوان نویسنده در داستان‌هایش ترسیم می‌کند. بعد از این مقاله، گفت‌وگوی محمد عبدی با رضا قاسمی آغاز می‌شود. این گفت‌وگوی بلند در کتاب «رضا قاسمی»، بر اساس موضوع، به ده بخش تقسیم شده که عبارتند از: «کودکی و نوجوانی»، «اوج در موسیقی و رمان»، «خودآگاهی نویسنده»، «شادی نوشتن»، «تلخی داستان‌ها؛ ترکیب واقعیت و خیال»، «تأثیرپذیری»، «تئاتر»، «موسیقی»، «ترک ایران» و «نویسندگی و تنهایی». رضا قاسمی در بخش‌های مختلف این گفت‌وگو از موضوعاتی چون زندگی و تجربۀ زیسته‌اش، نسبت قصه‌هایش با واقعیت و تجربه‌هایش در زندگی واقعی، نویسندگانی که بر او تأثیر گذاشته‌اند، فرایند نوشتن و این‌که چطور می‌نویسد و نیز از فعالیت‌هایش در عرصۀ تئاتر و موسیقی سخن گفته است.
درباره نویسنده
محمد عبدی، مصاحبه‌کننده و گردآورنده کتاب «رضا قاسمی»، داستان‌نویس، منتقد فیلم، روزنامه‌نگار، پژوهشگر هنر و مستندساز ایرانی مقیم لندن است. محمد عبدی متولد 1353 است. او کار نقد فیلم و نوشتن درباره سینما را از سال 1369 آغاز کرد. عبدی علاوه بر سینما در زمینۀ تئاتر و ادبیات و هنرهای تجسمی نیز نقد و مقاله نوشته و نوشته‌هایش در نشریات گوناگون منتشر شده است. او همچنین مدتی سردبیر دوره اول مجلۀ «هنر هفتم» بوده است. از آثار داستانی محمد عبدی می‌توان به مجموعه داستان «مرگ یک روشنفکر» و رمان «پنج زن» اشاره کرد. «غریبۀ بزرگ: زندگی و آثار بهرام بیضایی» از دیگر کتاب‌های محمد عبدی است. او سازنده سه فیلم مستند درباره سوسن تسلیمی، ابراهیم گلستان و رضا قاسمی است. از دیگر فعالیت‌های او در عرصۀ سینما می‌توان به داوری در چند جشنواره جهانی فیلم، از جمله جشنواره‌های مسکو و بوسان، اشاره کرد.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «رضا قاسمی در گفت و گویی بلند با محمد عبدی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.