جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اساطیر و اساطیرواره ها

قیمت:
230,000 تومان
مشخصات کتاب اساطیر و اساطیرواره ها
تعداد صفحات
655 صفحه
شابک
9786004562386
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب «اساطیر و اساطیرواره‌ها» نوشته‌ی سیروس شمیسا را نشر هرمس منتشر کرده است. سیروس شمیسا در کتاب «اساطیر و اساطیرواره‌ها» تأملات خویش را درباره‌ی اساطیر و اساطیرواره‌ها یا شبه‌اساطیر که به شکل یادداشت‌هایی هستند، منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب اساطیر و اساطیرواره ها

کتاب «اساطیر و اساطیرواره‌ها» نوشته‌ی سیروس شمیسا را نشر هرمس منتشر کرده است. سیروس شمیسا در کتاب «اساطیر و اساطیرواره‌ها» تأملات خویش را درباره‌ی اساطیر و اساطیرواره‌ها یا شبه‌اساطیر که به شکل یادداشت‌هایی هستند، منتشر کرده است. شمیسا کوشیده تا در این اثر ما را با دنیای رازآمیز اساطیر بیش‌تر آشنا کند. این کتاب برای کسانی که به مطالعه درباره‌ی اساطیر و کارکرد آن‌ها علاقه دارند مناسب است.
سیروس شمیسا، استاد ادبیات، در این اثر نگاهی محققانه به اساطیر و اساطیرواره‌ها داشته ولی آن‌چه در این کتاب بیش‌تر مورد توجه او بوده، نقش و تأثیر اساطیر در ادبیات بوده است. در تشبیهات، استعارات و تلمیحات شعر و ادبیات فارسی، اسطوره‌ها جایگاه قابل‌توجهی دارند و بسیاری از مفاهیمی که در آن‌هاست برگرفته از روایات و اساطیر قدیمی است. اساطیر جملگی برآمده از وهم و تخیلات هستند و روحیات، آیین‌ها و باورهای مردمان هر سرزمین را بازتاب می‌دهند. بدین ترتیب، برای شناخت بهتر از فرهنگ و پیشینه هر سرزمینی، دستیابی به شناخت بهتر از اساطیر بسیاری از گفته‌ها و ناگفته‌ها را به میان می‌آورد و مجال بیش‌تری برای تعمق می‌گشاید. شمیسا نیز کوشیده تا با شناسایی و واکاوی این اساطیر در یادداشت‌هایش، جلوه‌هایی که از خود به یادگار گذاشته‌اند را بررسی کند.
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
«انسان مثل فسیلی که در خاک است لایه های مختلف گذشت زمان را نشان می دهد، مثلا آثار و بقایای عصر اساطیر در او کاملا هویداست. درون انسان، خواب های او، نقاشی‌هایش و امثال این‌ها نشان دهنده فضاهای ترسناک عصر اساطیر است. آدمی هنوز از تاریکی و تنهایی و زمستان و رعد و برق و امثال این‌ها می ترسد و همان انسان غارنشین ترسان عصر اساطیر می شود. در زیر دوش آب، در شنا کردن در دریا و موقعیت هایی از این دست دچار توهم می شود. در ضعف و گرفتاری و بیماری به عوامل متافیزیکی پناه می برد و به سحر و جادو و افسون دل می بندد. ناخوداگاه ما هنوز با بسیاری از قوانین عصر نخستینه‌ها عمل می کند.»
درباره نویسنده
سیروس شمیسا متولد ۱۳۲۷ استاد زبان و ادبیات فارسی و نویسنده‌ی ایرانی است که تاکنون عناوین متعددی از او منتشر شده است. او در ابتدا چند سال در رشته‌ی پزشکی (دانشگاه شیراز) تحصیل کرده و سپس به ادبیات روی آورده است. شمیسا دارای دکتری ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است و با راهنمایی دکتر پرویز ناتل خانلری از پایان‌نامه خود دفاع کرده است. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اساطیر و اساطیرواره ها»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.