جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

صلحی که همه ی صلح ها را بر باد داد

قیمت:
525,000 تومان
مشخصات کتاب صلحی که همه ی صلح ها را بر باد داد
کشور مبدا
تعداد صفحات
624 صفحه
شابک
9789642090488
سال خلق اثر
1989
سال انتشار
1989
قطع
وزیری
جلد
سخت
نوبت چاپ
24
این کتاب در یک نگاه

صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد نوشته دیوید فرامکین -نامزد دو دوره جایزه‌ی «پولیتزر» و «جایزه‌ی ملی دایره‌ی منتقدان»- است. این کتاب به‌شدت با استقبال خوانندگان و منتقدان روبه‌رو شد، در حدی که روزنامه‌ی تایمز آن را با عبارت «حقیقت محض» وصف کرد. صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد با ترجمه‌ی حسن افشار به زبان فارسی منتشر شد و مورد استقبال خوانندگان ایرانی هم قرار گرفت.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب صلحی که همه ی صلح ها را بر باد داد

کتاب صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد به روایتی نو و بی‌پرده از فروپاشی امپراتوری عثمانی و ظهور چهره‌ی جدید خاورمیانه می‌پردازد. فرامکین در این اثر دلایل و عوامل فروپاشی امپراتوری عثمانی را به تفصیل بررسی کرده و در ادامه، شکل‌گیری خاورمیانه‌ی پرآشوب امروزی را شرح می‌دهد. او همچنین تاثیرات این دگرگونی‌ها را در اروپا مورد بررسی قرار می‌دهد و خواننده را وارد جزئیات این دگرگونی‌ها می‌کند. کتاب شامل بخش‌های «در چهار راه تاریخ»، «کیچنر نگاه به آینده»، «بریتانیا در باتلاق خاورمیانه»، «براندازی»، «متفقین در حضیض اقبال»، «دنیاهای تازه و ارض‌های موعود»، «حمله به خاورمیانه»، «غنائم جنگی»، «چون آب‌ها از آسیاب افتاد»، «طوفان بر فراز آسیا»، «بازگشت روسیه به خاورمیانه و توافق ۱۹۲۲ خاورمیانه» است. کتاب صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد یکی از جدیدترین کتاب‌ها در زمینه‌ی تفکر صهیونیسم نیز به شمار می‌رود؛ فرامکین در این کتاب چگونگی باز شدن پای قدرت‌های بزرگ جهان به خاورمیانه به بهانه‌ی نفت را بررسی می‌کند.

نظر خوانندگان درباره کتاب صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد چیست؟

کتاب با شفافیت، صراحت و پرداختن به نقاط تاریک روند تغییرات خاورمیانه و نقش قدرت‌های اول جهان در این منطقه، توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند؛ همچنین مخاطب می‌تواند دلیل و ریشه‌ی مشکلات بی‌پایان این نقطه از جهان را در این اثر ببیند. یکی از خوانندگان در مورد این کتاب نوشته است: «کتابی بسیار عالی برای هر که می‌خواهد بداند خاورمیانه چطور شکل گرفته یا امپراتوری عثمانی چطور از هم پاشیده شده.» خواننده‌ی دیگر هم با تحسین از نکات منحصربه‌فرد کتاب نوشته است: «به‌عنوان یک علاقه‌مند به تاریخ بسیار از خواندن این کتاب لذت بردم؛ قمار دردناک کشورهای اروپایی سر خاورمیانه، شکل‌گیری نطفه اولیه کشور اسرائیل، فروپاشی عجیب امپراطوری عثمانی و غیره موضوعات جذاب این کتاب هستند که قطعاً از خواندنش پشیمان نمی‌شوید.» خواننده‌ی دیگری نیز در مورد این اثر نوشته است: «کتابی سرشار از محتوا برای کسانی که دوست دارند بدانند ریشه‌ی مشکلات خاورمیانه کجاست.» همچنین مجله‌ی نیویورکر در مورد این کتاب نوشته است: «تقریباً همه‌ی صفحات این کتاب، اخباری را درباره‌ی گذشته‌ای که زمان حال را با مشکل مواجه کرده به ما ارائه می‌کند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

فرامکین ابتدا شرحی از خاورمیانه می‌دهد و می‌نویسد: «خاورمیانه‌ای که امروزه در عنوان‌های خبری نامش را می‌شنویم، محصول تصمیمات متفقین در جنگ جهانی اول و پس از آن است. در صفحات آینده قصد دارم این داستان پرشاخ‌و‌برگ را نقل کنم که چرا و چگونه و با چه بیم‌ها و امیدها، عشق‌ها و نفرت‌ها، اشتباه‌ها و سوءتفاهم‌ها، این تصمیم‌ها گرفته شد.» او در ادامه سعی می‌کند خواننده را به خاورمیانه‌ی قدیم ببرد و می‌نویسد: «خاورمیانه‌ای که من می‌شناسم، فقط مصر و اسرائیل و ایران و ترکیه و ممالک عرب آسیا را دربرنمی‌گیرد، بلکه کشورهای آسیای میانه و افغانستان را نیز شامل می‌شود؛ کل منطقه‌ای که بریتانیا از زمان جنگ‌های ناپلئون به بعد در آن جنگید تا مسیر هندوستان را از یورش‌های فرانسه و بعد روسیه در امان نگاه دارد، در فرایندی که به «بازی بزرگ» مشهور شد.»
همچنین فرامکین در ادامه‌ی کتاب روند تغییرات خاورمیانه را شرح می‌دهد: «ولی تا سال ۱۹۲۲، رفته‌رفته گزینه‌ها محدود و راه‌ها انتخاب شدند. خاورمیانه راهی را در پیش گرفت که به جنگ‌های بی‌پایان (مثلاً بین اسرائیل و همسایگانش، یا بین چریک‌های رقیب در لبنان) ختم شد و نیز به اقدامات روزافزون تروریستی (هواپیماربایی، سوءقصد، کشتارهای پیاپی) که به یکی از ویژگی‌های بارز حیات بین‌المللی در دهه‌های هفتاد و هشتاد بدل شد. این‌ها بخشی از آن میراث تاریخی‌اند که شرح‌شان در صفحات آینده خواهد آمد.»

درباره نویسنده کتاب صلحی که همه‌ی صلح ها را بر باد داد

دیوید فرامکین، نویسنده، مورخ و حقوق‌دان آمریکایی، سال ۱۹۳۲ متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی حقوق دانشگاه شیکاگو است و به‌عنوان استاد بازنشسته‌ی رشته‌ی تاریخ و روابط بین‌الملل شناخته می‌شود. فرامکین بخش عمده‌ای از شهرتش را مدیون کتاب صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد است. فرامکین سال‌ها در دانشگاه بوستون تاریخ تدریس کرده و به‌عنوان یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین تاریخ‌نگاران شناخته می‌شود.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب تاریخی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «صلحی که همه ی صلح ها را بر باد داد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.