جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آچار سیاست

قیمت:
48,000 تومان
مشخصات کتاب آچار سیاست
کشور مبدا
تعداد صفحات
240 صفحه
شابک
9786229600443
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

«آچار سیاست: 100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن نظریه»  اثری است از جولین فلاندرز، که توسط تورج حوری ترجمه شده و انتشارات مازیار آن را به چاپ رسانده است .کتاب «آچار سیاست» یکی از عناوین «مجموعه آچارها» است. عناوین دیگر شامل: آچار ریاضی، آچار علم و آچار فلسفه هستند که هرکدام برای آموزش و آشنایی با موضوعات ریاضی، فلسفه، علم و سیاست، کتاب‌های کاربردی و قابل‌فهمی هستند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آچار سیاست

کتاب «آچار سیاست» تعاریف مفید و کوتاهی از 100 نظریه کلیدی در سیاست از گذشته تا عصر حاضر را  با زبانی ساده و قابل فهم ارائه  می‌دهد. این کتاب به  مفاهیمی چون: تاریخ سیاست، ایدئولوژی‌های سیاسی،  سیستم‌های حکومتی، سیاست چگونه کار می‌کند، نقاط عطف سیاسی، سیاست اقتصادی، حقوق بشر، قانون، عدالت، جرم و مجازات، علم و محیط‌زیست پرداخته است. از آنجایی که این کتاب کاربردی و با زبانی ساده مفاهیم سیاسی را آموزش می‌دهد، بنابراین می‌تواند برای معلمان و افرادی که علاقه به یادگیری سیاست داردند، مفید واقع شود. 

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب آچار سیاست چیست؟

علی‌اصغر در سایت طاقچه نظر خود را این‌چنین می‌نویسد: «با این کتاب به بسیاری از اصطلاحات و سیستم‌های حکومتی (مثل دموکراسی پارلمانی جمهوری و...) و ایدئولوژی های سیاسی (نظیر سوسیالیسم، فاشیسم و.... ) به‌صورت خلاصه و آسان‎فهم آشنا می‌شویم. کتاب منظم  و کم‌حجمی است که ارزش خواندن دارد.»

بخشی از مقاله‌ای که در خبرگزاری ایبنا نوشته شده است: «این کتاب 100 زمینه یا مفهوم سیاسی را دربرگرفته و آن‌ها را به طور لقمه‌ای توضیح  می‌دهد. این زمینه‌ها ممکن است اسناد یا رویدادهای تاریخی-سیاسی باشند. مانند مانیفست کمونیستی یا انقلاب فرانسه؛ یا می‌توانند ایدئولوژی‌ها یا سیستم‌های حکومتی باشند، مانند محافظه‌کاری یا هرج‌و‌مرج‌طلبی (آنارشیسم) و یا مربوط به علم و محیط‌زیست باشند. در کنار هم و با توضیح جزئیات در متن، آن‌ها پنجره‌ای را به روی شما می‌گشایند که از طریق آن می‌توانید شروع به درک تدابیر سیاسی 5000 سال گذشته کنید. حتی اگر سیاست را به دلیل آن‌چه که اورول (مشتی دروغ، حیله، نادانی، خصومت و شیزوفرنی) خوانده است، دوست نداشته باشید، به‌عنوان یک شهروند وظیفه شماست که آن را درک کنید، موضعی اتخاذ کنید و رای دهید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن شما باشد

در مقدمه کتاب می‌خوانیم: «ما همه می‌دانیم سیاست به چه معناست، نمی‌دانیم؟ یا می‌دانیم؟ سیاست طرز حکومت است، روش زندگی است و این‌که چه کسی شایسته‌ چه چیزی است و ما باید چقدر مالیات بپردازیم. واقعیت این است که سیاست تقریبا برای تمام جنبه‌های زندگی ما ضرورت دارد. شرم‌آور به نظر می‌رسد  - درواقع افتضاح است - که به دفعات از مردم می‌شنوید که از «سیاست خوشم نمی‌آید»، و حتی بدتر از آن «سیاست را نمی‌فهمم» که هر دو بیان غیرقابل قبول هستند.
چه دوست داشته باشید چه نه سیاست همیشه خبرساز بوده است. ما نمی‌توانیم و نباید از آن چشم‌پوشی کنیم. همه اطلاعات در دسترس‌اند اما چون بیشتر اخباری که به خورد ما داده می‌َشوند جهت‌گیری سیاسی دارند و با هدف مجاب کردن ما به اتخاذ دیدگاهی خاص نشر می‌شوند، باید خود را طوری آموزش دهیم که بتوانیم مابین سطور را بخوانیم. اینجاست که آچار سیاست وارد عمل می‌شود..»

درباره نویسنده کتاب آچار سیاست

جولین فلاندرز ویراستار و نوسنده‌ی با تجربه‌ای است، که کتاب‌هایی در زمینه‌های مختلف سیاسی و جالب آن‌که ورزشی ویراستاری ککرده است. او در انگستان زندگی می‌کند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آچار سیاست»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.