جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هنر همیشه ‏برحق‏ بودن‏

قیمت:
85,000 تومان
مشخصات کتاب هنر همیشه ‏برحق‏ بودن‏
کشور مبدا
تعداد صفحات
136 صفحه
شابک
9789643116354
سال خلق اثر
1830
سال انتشار
1830
قطع
پالتویی
جلد
نرم
نوبت چاپ
18
این کتاب در یک نگاه

«هنر همیشه بر حق بودن» کتاب کوچکی از آرتور شوپنهاور، فیلسوف معروف آلمانی است. او در «هنر همیشه بر حق بودن» ۳۸ راه برای پیروزی را بیان می‌کند که در هنگامی که با دیگران بحث و جدل می‌کنید.




بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «هنر همیشه ‏برحق‏ بودن‏»

خلاصه کتاب هنر همیشه ‏برحق‏ بودن‏

درباره ترجمه کتاب هنر همیشه بر حق بودن

  • عرفان ثابتی این کتاب را ترجمه کرده است. آقای ثابتی ترجمه کتاب موفق تسلی‌بخش‌هایی فلسفه را در کارنامه خود دارد. کتابی از آلن دوباتن که در ایران خوانندگان بسیاری دارد.
  • انتشارت ققنوس این کتاب را چاپ کرده است.

امتیاز کتاب هنر همیشه بر حق بودن در گودریدز

  • تعداد نظرات: ۱۳۱۱
  • تعداد امتیازدهی: ۱۳۸۴۴
  • میانگین امتیاز (از ۵): ۳.۵۲

نظر مخاطبان دربارهٔ کتاب هنر همیشه بر حق بودن چیست؟

خواننده‌ای در بخشی از نظر خود با مقایسه این کتاب و کتاب‌های دیگر نوشته است:‌

«شوپنهاور پس از کانت زندگی می‌کند و این یعنی از کارستان کانت با خبر است. می‌داند که بحث منطقی دربارهٔ بسیاری از گزاره‌ها و باورهای ما عقیم و سترون است. می‌داند بسیاری از این گزاره‌ها و باورها از اساس بنیان منطقی ندارد و نمی‌تواند داشته باشد، و این «ارادهٔ حیات» است (نه عقلانیت) که این گزاره‌ها را در ذهن ما شکل داده و با استدلال‌هایی به ظاهر منطقی آن‌ها را موجّه جلوه می‌دهد. اما پیش از نیچه زندگی می‌کند، و هنوز راه‌حلّ جایگزینی برای مطالعهٔ یک گزاره و باور در اختیار ندارد. در نتیجه هنوز جا به جا در جملاتش طنین خشم از غیرعقلانی بودن باورهای ما به گوش می‌رسد و به نظر می‌آید هنوز به عبث امید دارد که بتوانیم تمام باورهای غیرمنطقی را کنار بگذاریم و فقط و فقط به حقیقتی مطلق و نامشروط باور داشته باشیم که بر اساس چینش صحیح جملات به شکلی خاص، بر ما و تمام کسانی که از تفکری منطقی برخوردارند مکشوف شده باشد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزهٔ خواندن باشند

آقای شوپنهاور در راهکار شماره ۹ با عنوان «سؤال‌های انحرافی مطرح کن» می‌نویسد:

«می‌توانی سؤال‌ها را به ترتیبی متفاوت با آنچه نتیجهٔ آن‌ها ایجاب می‌کند مطرح کنی، و آن‌ها طوری پس و پیش کنی که رقیبت نفهمد چه هدفی در سر داری. در این صورت، او نمی‌تواند به هیچ اقدام احتیاطی‌ای دست بزند.

همچنین، می‌توانی جواب‌هایش را برای حصول نتایجی متفاوت یا حتی متضاد با ماهیت آن‌ها به کار بری. این ترفند به ترفند رو نکردن دستت شبیه است.»

در ادامه و در راهکار شماره ۱۵ با «گزاره‌های ظاهراً بی‌معنی به کار ببر» می‌خوانیم:

«اگر گزاره‌ای تناقض‌آمیز را بیان کرده‌ای و در اثبات آن با دشواری روبه‌رو هستی، می‌توانی گزاره‌ای صادق را برای آن که رقیبت آن را رد یا قبول کند مطرح کنی ـــــ هرچند، صدق این گزاره چندان آشکار نیست ــــ طوری که انگار می‌خواهی برهانت را از آن نتیجه بگیری. اگر ظن او بر این باشد که حیله و نیرنگی در کار است و به همین دلیل آن گزارهٔ ]صادق[ را رد کند، می‌توانی نشان دهی که حرف او چقدر نامعقول است و به این ترتیب پیروز می‌شوی؛ اگر آن قضیه را قبول کند، فعلاً حق به جانب توست، و حالا باید به نقشه‌های خود سر و سامانی بدهی.

در غیر این صورت، می‌توانی ترفند قبلی را نیز به کار بندی، و بگویی قول تناقض‌آمیزت را همان گزاره‌ای که او پیش از این پذیرفته به اثبات می‌رساند. این ترفند وقاحت شدیدی می‌طلبد؛ ولی تجربه مواردی از آن را نشان می‌دهد، و کسانی هستند که آن را به طور غریزی به کار می‌برند.»

و در شماره ۱۸ «حرفش را قطع کن، توی حرفش بدو، بحث را منحرف کن» می‌خوانیم:

«اگر می‌بینی رقیبت استدلالی را در پیش گرفته که به شکست تو خواهد انجامید، نباید اجازه دهی که آن را به نتیجه برساند، بلکه باید به موقع حرفش را قطع کنی، یا توی حرفش بدوی، یا او را از موضوع منحرف کنی، و مسائل دیگری را پیش بکشی. خلاصه این که باید بحث را عوض کنی.»

و در بخشی دیگری راهکاری پیشنهاد می‌کند که معمولا ما آن را زیاد در بین خودمان می‌بینیم:‌

«اگر می‌بینی که داری شکست می‌خوری، می‌توانی مسیر بحث را عوض کنی، یعنی می‌توانی ناگهان موضوع صحبت را تغییر دهی و از چیز دیگری سخن بگویی، به گونه‌ای که انگار به موضوع مورد بحث ربط دارد، و استدلالی را علیه رقیبت فراهم می‌کند. اگر انحراف مسیر بحث واقعاً به موضوع مورد بحث به نوعی ربط داشته باشد، می‌توان این کار را بدون گستاخی انجام داد؛ ولی اگر به موضوع هیج ربطی نداشته باشد و به قصد حمله به رقیب انجام شود نوعی وقاحت و گستاخی است.»

درباره نویسنده کتاب هنر همیشه بر حق بودن

آرتور شوپنهاور (1788-1860) فیلسوف آلمانی بود که به خاطر فلسفه بدبینانه و متافیزیکی خود شهرت داشت. او را اغلب یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌ها در سنت فلسفی غرب می‌دانند، به‌ویژه برای عقایدش درباره ماهیت هستی، رنج انسان و اراده.

ایده‌های شوپنهاور تأثیر درخور توجهی بر رشته‌های مختلف از جمله ادبیات، روان‌شناسی و فلسفه داشت. آثار او متفکرانی مانند فردریش نیچه، زیگموند فروید و آلبرت انیشتین را تحت تأثیر قرار داد. همچنین بخشی از فلسفه او بر جنبه‌های غیرمنطقی و عاطفی زندگی انسان تاکید داشت که این تفکر در میان هنرمندان و نویسندگان طرفدار آن طنین‌انداز شد.

معروف‌ترین اثر شوپنهاور «جهان همچون اراده و تصور» است که در آن ایده‌های اصلی خود درباره اراده و وجود انسان را توضیح داد. او مقالات و آثار فلسفی گوناگون دیگری نیز در زمینه‌های مختلف از جمله زیبایی‌شناسی، اخلاق و فلسفه دین نوشت. برای نمونه می‌توان به «در باب حکمت زندگی»، «اخلاق، قانون و سیاست» و «در باب طبیعت انسان» اشاره کرد.

ایده‌های شوپنهاور، بحث‌برانگیز و اغلب تیره و تار است؛ اما همچنان فیلسوفان و محققان آن‌ها را می‌خوانند و در آن دقیق می‌شوند.

خرید کتاب هنر همیشه بر حق بودن

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب هنر همیشه بر حق بودن را با 25درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوۀ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای خواندن کتاب‌ های فلسفی بیشتر، به صفحه خرید کتاب فلسفی سر بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هنر همیشه ‏برحق‏ بودن‏»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.