جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

نامه ها درباره سزان

قیمت:
40,000 تومان
مشخصات کتاب نامه ها درباره سزان
کشور مبدا
تعداد صفحات
88 صفحه
شابک
9786006611044
سال خلق اثر
1907
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «نامه‌ها: درباره سزان» اثری از شاعر، نویسنده و نمایشنامه‌نویس اتریشی به نام «راینرماریا ریلکه» است. این کتاب در فهرست بهترین مجموعه نامه‌ها قرار دارد. ریلکه هنرمندی تاثیرگذار است که با قلمی آهنگین به عمق افکار انسان پرداخته است. کتاب «نامه‌ها:درباره سزان» در ایران توسط انتشارات «هفت رنگ» با ترجمه «سیاوش روشندل» چاپ و منتشر شده است.






بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب نامه ها درباره سزان

«پل سزان» که از تاثیرگذارترین نقاشان مدرن فرانسوی است، پاییز سال 1907 درپاریس نمایشگاهی بر پا کرد. «راینرماریا ریلکه» تقریبا هر روز به تماشای آثار سزان درآن گالری می‌رفت و نامه‌هایی برای همسرش از شرح نقاشی‌ها می‌نوشت. در نامه‌ها  به عمق مفاهیمی چون هنر و نقاشی و تاثیر آن بر زندگی پرداخته است.

نظرخوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «نامه‌ها: درباره سزان» چیست؟

«جودی جی اسپرلینگ» نویسنده‌‌‌ای است که کتاب را این‌چنین توصیف می‌کند: «من از زمانی که در دبیرستان این کتاب را خوانده‌ام، بارها به این کتاب بازگشته‌ام. من به‌عنوان نویسنده کتاب «لوک در اسرار زمان»، هنر داستان، شعر و نقاشی را ارزشمند می‌دانم و تلاش می‌کنم این عناصر را با دقت ترکیب کنم. خواندن نامه‌های ریلکه درباره سزان مانند سوخت موشک برای حرکت هنری من است، و من عاشق تاملات در مورد جزئیات آن هستم.»

 کاربران در سایت‌های خارجی نظراتشان را  درباره کتاب و این‌که چه تاثیر عمیقی بر آن‌ها داشته است، این‌گونه نوشته‎‌اند: «یک کتاب مفید برای هر کسی که در مورد کار خلاقانه خود جدی است.»

جان: «تمرین ذهن‌آگاهی، قلب یک شاعر و عظمت بی‌نظیر سزان در نامه‌های ریلکه با دقت، عمق و قدرت با هم برخورد می‌کنند.»

مک کیمن: «این کتاب عالی است. هر یک از قطعات ریلکه تنها چند صفحه است، اما هرکدام به اندازه نقاشی‌های سزان از نظر زبانی غنی هستند. او واقعاً می‌تواند کاری کند که شما احساس کنید در مورد چه چیزی صحبت می‌کند.»

اندی: «بینش ریلکه نسبت به آثار سزان واقعاً روشنگر است، به‌عنوان یک شاعر، حساسیت‌های او با سزان مطابقت داشت و او می‌توانست به اصل بینش سزان دست یابد. اکنون فکر می‌کنم این یکی از بهترین کتاب‌های موجود در مورد سزان و درک دیدگاه او است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «شاعر نقاش را در دوره‌ای کشف کرد که دنیای مدرن در حال شکل‌گیری بود. زمانی که می‌شد کار سزان را از نزدیک دید (زمستان 1907)- بی‌فاصله گالری‌ها و موزه‌های لوکسریال قیمت‌های نجومی و مطالب بی‌شماری که درباره‌اش نوشته شده- و سال قبلش که نقاش هنوز بود، حتی می‌شد رفت و او را در حال کار کردن دید... .»

درباره نویسنده کتاب «نامه‌ها: درباره سزان»

در 4 دسامبر سال 1875 در شهر پراگ چشم به جهان گشود. او در زندگی سختی‌ها و رنج فراوانی را تحمل کرد و در کتاب «دفترهای مالده لائوریس» زندگی‌اش را به تصویر کشید. این رمان از اولین رمان‌های بزرگ نوگرا به شما می‌رود. ریلکه در نوشتن شعر و داستان منحصربه‌فرد بود.

از بهترین کتاب‌های او می‌توان به «نامه‌هایی به شاعر جوان» اشاره کرد. کتاب «مرثیه‌های دوئینو» از دیگر آثار درخشان اوست. او سرانجام در 29 دسامبر سال 1926 چشم از جهان فرو بست.

ریلکه ازمهم‌ترین شاعران آلمانی‌زبان است. در انتها شعری زیبا از ریلکه را با ترجمه «آیدین عالی نژاد» می‌خوانیم:

« چون باران

شامگاهان بر می‌خیزد از دریا

از هامون‌های پرت و دور افتاده

و می‌ریزد آنگاه

 بر روی شهر

 می‌بارد تنهایی

در این ساعات حال و بی‌حالی

وقتی کوچه‌ها به صبح می‌رسند

وقتی که جفت‌هایی

بی‌آنکه چیزی بیابند در یکدیگر

نومید و غمین

از هم جدا می‌شوند

 وقتی آنان که نفرت از هم دارند

به ناچار هم‌بستر می‌شوند ،

 آنگاه تنهایی با رودها همراه خواهد شد ... .»

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «نامه ها درباره سزان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.