جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کیمیاگر

قیمت:
80,000 تومان
مشخصات کتاب کیمیاگر
کشور مبدا
تعداد صفحات
256 صفحه
شابک
9786009426720
سال خلق اثر
1988
سال انتشار
1988
قطع
پالتویی
جلد
نرم
نوبت چاپ
17
این کتاب در یک نگاه

رمان کیمیاگر (The Alchemist) نوشته‌ی پائولو کوئلیو نویسنده‌ی معاصر برزیلی است. این کتاب رکورد جهانی گینس را برای «پرترجمه‌ترین کتاب توسط یک نویسنده زنده» به دست آورده است. کتاب کیمیاگر به 67 زبان ترجمه شده و بیش از 65 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. همچنین چندین جایزه‌ی بین‌المللی از جمله جایزه‌ی کتاب طلای Nielse انگلستان در سال 2004، جایزه‌ی بزرگ ادبی Elle فرانسه در سال 1995 و جایزه‌ی بین‌المللی Corin آلمان در سال 2002 را از آن خود کرده است. 




بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «کیمیاگر»

خلاصه کتاب کیمیاگر

سبک پائولو کوئلیو در کتاب کیمیاگر به رئالیسم جادویی نزدیک است. یعنی عناصر غیرطبیعی با دنیای واقعی ترکیب شده‌اند و پدیده‌های انتزاعی می‌توانند نماد یک مکان یا ایده در دنیای حقیقی باشند. همین امر باعث عمق پذیرفتن داستان می‌شود و جذابیت آن را دوچندان می‌کند. کوئلیو درباره‌ی کتابش می‌گوید: «نیازی به زمان زیاد برای نوشتن نبود؛ چون تمام داستان از قبل در روح من نوشته شده بود.»

کیمیاگر روایت داستان پسر جوانی به نام سانتیاگو است که زادگاهش در اندلس را برای یافتن گنجی به مقصد آفریقا ترک می‌کند و در مسیر جست‌و‌جویش با اتفاقات و اشخاص جالبی رو‌به‌رو می‌شود. سانتیاگو نمادی از تمامی انسان‌هایی است که می‌خواهند برای رسیدن به رویای به ظاهر محالشان تلاش کنند. رویایی که کوئلیو آن را (حدیث خویش) نامیده و یادآور می‌شود که با گذشت زمان از حدیث خویش فاصله می‌گیریم، چراکه وقتی بزرگتر، می‌شویم دستیابی به آرزوهایمان را محال می‌پنداریم.

درباره ترجمه کتاب کیمیاگر

  • کیمیاگر نوشته پائولو کوئلیو به بیش از ۶۷ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • کیمیاگر در ایران نیز بارها توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. حسین نعیمی در نشر ثالث، دل آرا قهرمان در نشر فرزان روز، آرش حجازی در نشر کاروان، ایلیا حریری در نشر مکتوب، سونیا سینگ در نشر مجید (به‌سخن)، فرزانه فرزاد در نشر دنیای نو، مریم کشفی در نشر عطر کاج، ناهید ایران نژاد در نشر روزبهان، نوشین احمدی در نشر ندای معاصر، سپیده پوراکبر در نشر ابوعطا، فائزه خوانساری در نشر آراسبان و مترجمان دیگر کتاب کیمیاگر را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز کیمیاگر در گودریدز

  • تعداد نظرات: 113,870
  • تعداد امتیازدهی: 2,893,218
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.90

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب کیمیاگر

  • ترس از رنج بدتر از خود رنج است. هیچ قلبی نیست که در پی آرزوهایش باشد ولی رنج نبرد، چون آرزوها بی‌پایان و دور از دسترسند و راه، راه دشواری است. 
  • زمانی که به راستی، با همه وجودت آرزویی داشته باشی، کائنات به نحوی عمل می‌کنند که تو بتوانی به آرزویت برسی.
  • همیشه به یاد داشته باش که خواستن از دانستن جدا نیست پس باید بدانی که چه می‌خواهی.
  • تاریک‌ترین لحظه، لحظه قبل از طلوع خورشید است.
  • تپه‌های شنی با وزش باد جابجا می‌شوند، ولی... صحرا همیشه صحرا باقی می‌ماند. این است... افسانه عشق.
  • «خدا صحرا را آفرید تا انسان از دیدن سایه نخل‌ها شاد شود.»
  • «بزرگ‌ترین فریب دنیا دیگر چیست؟» «این‌که در یک لحظه از حیات خود، مالکیت و فرمان زندگی را از دست می‌دهیم و تصور می‌کنیم سرنوشت بر زندگی مسلط شده است، همین نکته، بزرگ‌ترین فریب دنیاست.»
  • جوان به آزادی باد حسادت کرد، ولی فهمید که اگر بخواهد، می‌تواند مثل آن آزاد باشد چون هیچ‌کس و هیچ‌چیز مانع آزادی او نمی‌شود مگر خودش.
  • «مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، ولی هر شخصی در روی زمین، نقش عمده‌ای در ساخت تاریخ دنیایی دارد که معمولاً خود از آن بی‌اطلاع است.»

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب کیمیاگر چیست؟ 

Gerald G. Jampolsky پزشک و از نویسندگان کتاب Change Our Mind, Change Your Life درباره‌ی کیمیاگر گفته:

این کتاب لطیف‌ترین و ملایم‌ترین داستان را دارد و یک گوهر نادر است.» مجله‌ی Publishers Weekly کیمیاگر را این‌گونه توصیف کرد: «یک داستان عجیب‌و‌غریب برای پیر و جوان.

Joseph Girzone نویسنده‌ی کتاب جاشوآ نوشت:

«یک کتاب زیباست با پیام مخصوصی برای هر خواننده.» روزنامه‌ Londen Times نوشت: «کتاب پائولو کوئلیو اثر تقویتی مثبتی بر روی زندگی میلیون‌ها نفر داشته است.» همچنین روزنامه معروف New York Times درباره‌ی کوئلیو و اثرش این‌گونه نوشت: «این جادوگر برزیلی باعث ناپدید شدن کتاب‌ها از فروشگاه‌ها می‌شود.»

یکی از مخاطبان و خوانندگان کتاب کیمیاگر این‌طور درباره کتاب نوشته است:

خواندن این کتاب من را همیشه در مسیر درست رسیدن به رویاهایم قرار داده است. ما اغلب سعی می‌کنیم کاری را انجام دهیم که دیگران از ما انتظار انجامش را دارند یا حتی شغلی انتخاب کنیم که از آن متنفریم، اما بقیه از آن تعریف می‌کنند. این کتاب به من ثابت کرد هنوز هیچ‌چیز از دنیا نمی‌دانم و به من کمک کرد سعادت اصلی زندگی خودم را پیدا کنم. نکته نهایی که پائولو کوئلیو قصد بیان آن را دارد، همان نکته‌ی انگیزشی است که مدرسان موفقیت عنوان می‌کنند. این‌که شما نباید تسلیم سرنوشت شوید و هرآنچه سر راهتان قرار گرفته است را بپذیرید.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

به استعاره‌های زیبایی که کوئلیو در متن کتابش آورده دقت کنید:

هرگز نباید آرام گرفت، حتی اگر راهی بس دراز پیموده باشی. باید به صحرا عشق ورزید، اما هرگز نباید یکسره به آن اعتماد کرد. چون صحرا برای تمام انسان‌ها یک آزمون است: هر گام را می‌آزماید و هر‌کس را که سرگشته بماند، خواهد کشت.

در جایی دیگر می‌خوانیم:

یک شب که جوان به آسمانی بدون ماه می‌نگریست، به کیمیاگر گفت: قلب من از رنج میترسد. کیمیاگر گفت: به او بگو ترس از رنج از خود رنج بدتر است. و اینکه هیچ قلبی تا زمانی که در جست‌و‌جوی رویاهایش باشد، هرگز رنج نخواهد برد چون هر لحظه جست‌و‌جو، لحظه‌ی ملاقات با خداوند و ابدیت است.

پائولو کوئلیو همچنین در جایی از کتاب نوشته:

گاهی آدم ترجیح می‌دهد با گوسفندها باشد که ساکت‌اند و یا بهتر است مثل کتاب‌ها باشد که وقتی آدم دلش می‌خواهد گوش بدهد، داستان‌های باورنکردنی برایش تعریف می‌کنند.

درباره نویسنده کتاب کیمیاگر

قبل از اینکه کیمیاگر او را به شهرت جهانی برساند، این نویسنده‌ی برزیلی مسیر پردست‌اندازی را برای نویسنده شدن تجربه کرده است. او در نوجوانی منزوی بود و مشکلاتی داشت؛ حتی والدینش او را چندبار به بیمارستان روانی بردند. پس از مدتی به خواست پدرومادرش در دانشکده‌ی حقوق ثبت نام کرد، اما پس از یک سال تحصیل را رها کرد. در این مدت، کوئلیو کتاب بایگانی ناموفق جهنم (1982) را منتشر کرد و در کتابچه راهنمای عملی خون آشام (1985) مشارکت داشت.

نقطه عطف نویسندگی کوئلیو در سال 1982 در سفر به اسپانیا اتفاق افتاد؛ در این سفر او به بیداری معنوی رسید که منجر به نوشتن رمان زائر شد و همچنین در سال 1988 کتاب کیمیاگر را نوشت. کیمیاگر پس از آنکه کوئلیو ناشر بزرگی به نام روکو را برای چاپ کتاب بعدی خود، بریدا (1990) یافت، به موفقیت تجاری دست یافت. بریدا در برزیل از پوشش مطبوعاتی خوبی برخوردار شد و محبوبیت جدید کوئلیو، کیمیاگر را به صدر لیست پرفروش‌ها در برزیل رساند. در سال 1993 ، ناشر آمریکایی HarperCollins تصمیم گرفت 50000 نسخه‌ی چاپی از کتاب کیمیاگر را به چاپ برساند. اگرچه این تعداد در آن زمان قابل توجه بود، اما با موفقیت شگفت‌انگیزی که کیمیاگر در نهایت به دست آورد، قابل مقایسه نبود. از آثار کوئلیو می‌توان به «کنار رود پیدرا نشستم و گریستم»، «برنده تنهاست» و «شیطان و دوشیزه پریم» اشاره کرد.

نظر نویسنده درباره کتاب کیمیاگر

من معتقدم که هر یک از ما جرقه‌ای از نور الهی را برای تجلی در اختیار داریم. این مسئولیتی است که بر روی زمین، بر عهده ما نهاده شده است و شرایط انسانی ما ایجاب می‌کند - ایجاب می‌کند - که به آن عمل کنیم. رؤیای من از زمانی که خیلی خیلی جوان بودم این بود که نویسنده شوم، هر چند آن را تا مدتی به تعویق انداختم، زیرا از مواجهه با دلیل وجود خود واهمه داشتم.

وقتی تصمیم گرفتم به همه چیز دیگر پشت پا بزنم و نویسندگی را آغاز کنم ۴۰ ساله بودم. من در مورد اولین تجربه خود در جاده سانتیاگو نوشتم. سپس، برای کتاب دومم، تصمیم گرفتم استعاره‌ای از زندگی‌ام بنویسم، البته هرگز نمی‌دانستم که قرار است انسان‌های زیادی را تحت تأثیر قرار دهد. در نتیجه کیمیاگر (۱۹۸۸) بیشتر نگاهی به گذشته برای یافتن داستانی خوب بود، پیدا کردن استعاره‌ای برای اینکه خودم را درک کنم.

نکات جالب درباره کتاب کیمیاگر

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده کتاب کیمیاگر را طی دو هفته نوشت و در ابتدا حتی موفق به فروش ۹۰۰ نسخه از کتاب هم نشد؛ اما دست از تلاش نکشید.
  • پائولو کوئلیو از سال 2000 بر خلاف اکثر نویسندگان که از حق چاپ خود محافظت می‌کنند، آثار خود را آزادانه برای دانلود در اختیار خوانندگان قرار داده است.
  • کوئلیو قبل از شروع هر کتاب جدید باید یک پر سفید پیدا کند. حتی اگر کمی طول بکشد، او منتظر این نشانه می‌ماند.

اگر به داستانی درباره پیام‌های معنوی الهام‌بخش در سفر زندگی علاقه دارید، کیمیاگر یک گزینه عالی برای خواندن است.

اقتباس ها از کتاب کیمیاگر

کوئیلو در سال 1994 حقوق فیلم کیمیاگر را به کمپانی برادران وارنر فروخت؛ اما به دلیل اینکه سازندگان قصد دخل و تصرف در رمان را داشتند، با مخالفت کوئیلو مواجه شدند. تا حدی که نویسنده حاضر بود چند برابر مبلغ دریافتی به کمپانی پرداخت کند تا بتواند حقوق فیلم را بازپس گیرد. در مصاحبه‌ای با گودریدز در سال 2008، نویسنده اذعان داشت که هر چند نسبت به اقتباس سینمایی ذهن خود را باز نگه داشته بود؛ اما مردد بود چون معتقد بود که فیلم‌ها به ندرت می‌توانند ماهیت کتاب‌ها را به‌طور کامل منتقل کنند.

پس از آن تلاش‌های ناموفق بسیاری برای اقتباس سینمایی از کتاب صورت گرفته به‌عنوان‌مثال در سال ۲۰۰۸ لورنس فیشبرن برای کارگردانی و بازی در این فیلم قرارداد امضا کرد؛ که خوش‌بینانه به نظر می‌رسید اما ناتمام ماند. اخیراً ویل اسمیت تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده گرفت که آن هم به سرانجام نرسید. در سال ۲۰۲۳ حقوق فیلم، تلویزیون و حقوق جانبی این کتاب تحسین شده به Legendary Entertainment تعلق یافته و قرار است جک تورن فیلمنامه آن را بنویسد که باید دید به کجا خواهد رسید.

افتخارات و جوایز کتاب کیمیاگر

  • برنده جایزه کتاب طلایی نیلسن بریتانیا در سال 2004
  • برنده جایزه بزرگ Litteraire Elle در سال 1995
  • برنده جایزه بین‌المللی کورین آلمان در سال 2002
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز برای بیش از ۳۰۰ هفته
  • رکورد جهانی گینس برای پر ترجمه‌ترین کتاب توسط یک نویسنده زنده
  • فروش بیش از 150 میلیون نسخه در سراسر جهان

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کیمیاگر

کیمیاگر نوشته پائولو کوئلیو با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه‌ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه‌ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «داستانی پر از ماجراجویی، جادو و خرد»— رودولفو آنایا، نویسنده
  • «کل زندگی من را تغییر داد. باعث شد متوجه تمام کسانی بشوم که در رسیدن من به این نقطه نقش داشته‌اند.» —فارل ویلیامز
  • «کتابی درخشان، جادویی و زندگی‌بخش که همچنان با درس‌هایش مرا شگفت‌زده می‌کند [...] یک اثر برجسته.» — نیل پاتریک هریس، بازیگر
  • «بسیار لطیف و ملایم. این کتاب یک گوهر نادر است.»— جرالد جی. جامپلسکی
  • «کتاب‌های او [پائولو کوئلیو] تأثیری جادویی بر زندگی میلیون‌ها نفر داشته است.»—لندن تایمز
  • «داستانی شیرین و جادویی برای جوان و پیر»— Publishers Weekly
  • «حکایتی آموزنده و الهام‌بخش»— Indianapolis Star
  • «یک کتابچه کوچک جادویی»— سانفرانسیسکو کرونیکل
  • «داستانی زیبا با پیامی عمیق برای هر خواننده»— جوزف گیرزون، نویسنده
  • «این جادوگر برزیلی [پائولو کوئلیو] باعث می‌شود کتاب‌هایش از قفسه کتاب‌فروشی‌ها ناپدید شوند!» —نیویورک‌تایمز
  • «افسانه‌ای حکیمانه و الهام‌بخش درباره زیارتی که زندگی باید باشد.»—ام اسکات پک
  • «به‌اندازه شازده کوچولوی سنت اگزوپری به‌یادماندنی و معنادار»— Austin American-Statesman
  • «داستانی قابل توجه در مورد جادویی‌ترین سفرها: جستجو برای تحقق سرنوشت»—آنتونی رابینز

خرید کتاب کیمیاگر

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب کیمیاگر را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای آشنایی با هفت عنوان از بهترین آثار پائولو کوئیلو می توانید به بلاگ بوک لند مراجعه نمایید. هم چنین برای خرید رمان های روز دنیا می توانید بر روی صفحه خرید رمان کلیک کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کیمیاگر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.