جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بهترین خودمان باشیم

قیمت:
98,000 تومان
مشخصات کتاب بهترین خودمان باشیم
کشور مبدا
تعداد صفحات
250 صفحه
شابک
9786004054393
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «بهترین خودمان باشیم» را مجموعه سلامتپاد تألیف کرده و نشر ثالث آن را در سال 1398 در 250 صفحه منتشر کرده است. این کتاب اولین اثر موسسه سلامتپاد است که خود زیر نظر مجموعه لیدی‌پاد فعالیت می‌کند. کتاب «بهترین خودمان باشیم» مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفته و به چاپ چهارم رسیده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بهترین خودمان باشیم

 این کتاب مجموعه‌ای است از تجربیات کسانی که مسیر زندگی خود را با قدرت ذهن تغییر داده‌اند. با مطالعه «بهترین خودمان باشیم» درمی‌یابیم که مسیر درست، نه کوتاه‌ترین مسیر است و نه طولانی‌ترین مسیر؛ بلکه مسیری است که در آن احساس خوشحالی می‌کنیم.

این کتاب به ما می‌آموزد که چگونه دریچه‌ای به سوی آینده و روزهای بهتر باز کنیم و تغییرات مهمی را در زندگی خودمان رقم بزنیم. به عبارت دیگر ما را به نسخه بهتری از خودمان تبدیل می‌کند. «بهترین خودمان باشیم» بر اساس برداشتی از کتاب «سیزده کاری که ذهن‌‌های قدرتمند انجام نمی‌‌دهند» نوشته امی مورین تألیف شده و برای انطباق با فرهنگ ایرانی، بومی‌سازی شده است. تألیف این کتاب با هدف توانمند کردن جامعه زنان ایرانی و تشویق زنان پیشگام برای الهام‌یخشی به دیگران انجام شده است.

نظر خوانندگان درباره کتاب بهترین خودمان باشیم چیست؟

فاطمه رضایی یکی از خوانندگان کتاب در سایت طاقچه نوشته است: «کتاب خیلی خوبی برای مباحث Self-love و Self-care محسوب می‌شود، مخصوصاً که در ایران نگاشته شده و مثال‌های آن ملموس‌تر از کتاب‌های خارجی است. این کتاب می‌تواند برای تقویت عزت نفس و اعتمادبه‌نفس مفید باشد. در کل احساس می‌کنم هر خانمی باید آن را مطالعه کند.»

سعیده هادی -روانشناس و مدرس دانشگاه- در تأیید این کتاب می‌گوید: «وقتی این کتاب به من داده شد، درحالی‌که می‌خواستم فقط یک ‌ساعت آن را تورق کنم، چهار ساعت یک ‌نفس همه آن را خواندم و به‌ عنوان روانشناسی که بیست سال است کار درمان و تدریس در این حوزه داشته‌ام، از این کتاب لذت بردم؛ چون روی نکاتی دست گذاشته که جامعه ما به آن مبتلا است. مثل یک شوک روانی عمل می‌کند و مهارت‌های زیستن را در ما قوت می‌بخشد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشد

در بخشی از کتاب بر لزوم تقویت قدرت ذهنی در کنار سلامت جسمانی تاکید شده است: «قدرت ذهنی کم‌ و بیش در همه ما وجود دارد. برای افزایش این قدرت کافی است کمی بیشتر «تمرین» کنیم و وقت و انرژی بگذاریم. وقتی از قدرت ذهن حرف می‌زنیم، منظورمان پیش از هر چیز، مهار «احساسات»‌، سروسامان ‌دادن به «فکرها» و دل‌مشغولی‌ها و در پیش گرفتن «رفتاری مثبت» و مناسب در موقعیت‌های گوناگون زندگی است. همان‌طور که میان ما آدم‌هایی هستند که بدن‌شان مستعد است تا سریع‌تر و راحت‌تر از دیگران قدرت فیزیکی خود را بهبود بخشند، آدم‌هایی هم هستند که زودتر از دیگران می‌توانند قدرت ذهن‌شان را افزایش دهند.»

در ادامه می‌خوانیم که در انتخاب‌هایمان نباید توقعات دیگران را در نظر داشته باشیم؛ چراکه این‌گونه ملاحظات باعث کاهش قدرت درونی ما می‌شود: «قدرت اراده‌مان افزایش می‌یابد. افرادی که انتخاب‌هایشان بر اساس خواسته‌های خودشان و نه بر پایه خواسته‌های دیگران است، قدرت درونی بیشتری دارند. ما برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنیم و اگر متقاعد شویم که بهترین انتخاب ما چیست، انگیزه‌ای بالا برای ادامه کار خواهیم داشت.»

بارها شنیده‌ایم که تلاش برای جلب رضایت دیگران و راضی نگه داشتن همه، بزرگ‌ترین عامل شکست است: «تلاش برای این‌که نزد همه «آدم خوبه» باشیم، می‌تواند عواقب ناگواری در زندگی ما ایجاد کند و راه رسیدن به اهداف‌مان را مسدود کند. فراموش نکنیم که می‌توانیم فردی مهربان و سخاوتمند باشیم؛ درحالی‌که به هر قیمت دنبال جلب رضایت مردم نباشیم.»

ما باید سطح روابط‌مان را با دیگران طوری تنظیم کنیم که دو کفه ترازو همواره با هم برابر باشند، در غیر این صورت در روابط‌مان دچار سرخوردگی و خشم درونی می‌شویم: «اگر دائماً به فکر خوشحال کردن دیگرانیم و در مقابل احساس می‌کنیم که از تلاش‌هایمان به اندازه کافی قدردانی نمی‌شود، به زودی سرخورده و خشمگین می‌شویم. افکاری مانند «من برای شما کارهای زیادی کردم، اما شما هیچ کاری برای من انجام نمی‌دهید»، در نهایت می‌تواند به روابط ما آسیب برساند.»

گذشته به همان‌جا تعلق دارد؛ پشت سر ما. نمی‌توانیم گذشته را تغییر بدهیم یا فراموش کنیم، اما می‌توانیم آن را بپذیریم: «رفتاری را که باعث می‌شود در گذشته بمانید، تغییر دهید. شما نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید، اما می‌توانید قبول کنید «نمی‌توان به عقب برگشت و اشتباه را درست یا پاک کرد.» ممکن است ما حتی قادر به جبران برخی از اشتباهات باشیم، اما این لزوماً وضعیت ما را بهتر نمی‌کند.»

درباره نویسنده کتاب بهترین خودمان باشیم

سلامتپاد تیم لیدی‌پاد با مدیریت مریم مشتاقی که سابقه چشمگیری در زمینه ورزش و تغذیه بانوان دارد، با هدف ایجاد سبک زندگی سالم برای زنان و به خصوص زنان ورزشکار، در سال 1396 اقدام به راه‌اندازی مجموعه سلامتپاد کرد. این مجموعه سعی دارد که با ایجاد و گسترش زنجیره خواهرانگی، در جهت توسعه فردی بانوان ایرانی گام بردارد. سلامتپاد بخش مهمی از فعالیت خود را به تولید محتوا در زمینه توسعه مهارت‌ها و رشد فردی بانوان اختصاص داده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بهترین خودمان باشیم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.