جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

جادوی فکر بزرگ

قیمت:
160,000 تومان
مشخصات کتاب جادوی فکر بزرگ
کشور مبدا
تعداد صفحات
308 صفحه
شابک
9789649048505
سال خلق اثر
1959
سال انتشار
1959
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
64
این کتاب در یک نگاه

«جادوی فکر بزرگ» یک کتاب روانشناسی در حوزه‌ی کسب‌وکار است. دیوید جوزف شوارتز این کتاب را در سال 1959 میلادی به زبان انگلیسی نوشت. او در این کتاب، به جای شعارهای پوچ، متدهای مفید و کاربردی را به مخاطب می‌آموزد. دکتر شوارتز با دقت تمام، برنامه‌ای تدارک دیده است که با استفاده از آن می‌توانید در شغل خود پیشرفت کنید، ازدواج موفقی داشته باشید و در جامعه  بدرخشید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب جادوی فکر بزرگ

دکتر شوارتز معتقد است که برای رسیدن به موفقیت، نیازی نیست تا حتما یک نخبه باشید و یا استعدادی خارق‌العاده در وجودتان باشد. او باور دارد که با یادگیری و فهم عادات فکری و رفتاری‌مان، می‌توانیم به موفقیت و رضایت برسیم. شما هم می‌توانید کتاب «جادوی فکر بزرگ» را مطالعه کنید تا در زندگی‌تان شاهد رشد و بالندگی بیشتری باشید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب جادوی فکر بزرگ چیست؟

معصومه، مخاطب فارسی‌زبان کتاب از ایران نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «این‌که بعد از مدت‌ها یک کتاب درست و درمان روانشناسی بخوانی که نه خواسته باشد با جملات گنده‌گنده‌ی کلی، سرت را شیره بمالد و نه آن‌قدر تخصصی گرفتار ذهن و روان بشود که حوصله‌ات را سر ببرد، واقعا اتفاق جالب توجهی برای من بود. از خواندن کتاب لذت بردم. می‌دانم که کتاب را بارها خواهم خواند چون درس‌هایی دارد که فقط با تکرار می‌شود آن‌ها را یاد گرفت. به‌هرحال اگر به دنبال رشد هستید از خواندن این کتاب پشیمان نخواهید شد.»

«افراد زیادی را می‌شناسم که زندگی‌شان با این کتاب متحول شده و در مسیر جدیدی قرار گرفته است. من نمی‌توانم چنین ادعایی را نسبت به زندگی خودم داشته باشم اما این را می‌دانم که از این کتاب درس‌های بسیار زیادی گرفتم. مثلا برای اولین بار بود که با 3 بیماری شکست آشنا می‌شدم که شامل به تاخیر انداختن کارها، بهانه‌تراشی و توجه بیش از حد به جزئیات می‌شود. متاسفانه خود من در طول زندگی‌ام دچار این رفتارهای اشتباه بوده‌ام. حال که کتاب را خوانده‌ام، می‌خواهم خود را تغییر دهم و جلوی این عادات اشتباه را بگیرم.» این نظر تریسی، یکی از خوانندگان انگلیسی‌زبان کتاب، در وب‌سایت گودریدز بود.

نازنین، یکی دیگر از مخاطبان کتاب از ایران، چنین نظری درباره‌ی کتاب «جادوی فکر بزرگ» داده است: «از کتاب نکته‌های خوبی شنیده بودم پس تصمیم گرفتم که بخوانم! کتاب از راهکار‌هایی صحبت می‌کند که می‌تواند باعث موفقیت و حس رضایت‌مندی در همه‌ی ابعاد زندگی اعم از خانواده، شغل، تحصیلات و ... بشود. می‌توانم بگویم که این کتاب واقعا عالی است و آن را شدیدا پیشنهاد می‌کنم. اگر کتاب را تاکنون نخوانده‌اید، حتما بخوانید. حتی فکر می‌کنم که هرازگاهی باید بازخوانی شود؛ تا اندازه‌ای که آموزش‌های آن در زندگی‌مان عملی گردد. برای من خواندن این کتاب تقریبا یک ماه طول کشید، چون هر بخشی را که می‌خواندم، سعی می‌کردم روی آن فکر و برای تغییرات مثبت تلاش کنم. پیشنهاد می‌کنم که شما هم این کار را بکنید. چون این کتاب جزو آن دسته آثاری است که خواندنش به‌تنهایی راه به جایی نمی‌برد؛ بلکه انجام دادن راهکارهایش است که به آن ارزش می‌دهد. به نظرم اگر موضوع حضور خداوند و شکرگزاری از او را به کتاب اضافه کنیم، کتاب کاملی می‌شود.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

به این قسمت از کتاب توجه کنید که درباره‌ی اهمیت و تاثیرگذاری بالای ایمان است: «در این جمله‌ی کتاب مقدس که می‌گوید «ایمان قادر است کوه را از جا برکند»، نشانه‌ای از یک حکمت عملی و زندگی‌ساز به چشم می‌خورد. اگر به‌راستی ایمان داشته باشید که می‌توانید کوهی را از جای خود حرکت دهید، در این کار موفق خواهید شد. بسیاری از مردم فاقد چنین اعتقادی هستند و در نتیجه، توان حرکت دادن کوه‌ها را ندارند... کسانی که این‌گونه می‌اندیشند، ایمان را با آرزو اشتباه می‌گیرند. آن‌ها درست می‌گویند؛ زیرا با آرزوکردن نمی‌توان کوهی را از جا حرکت داد. آرزوی صِرف، نمی‌تواند شما را در سوئیت مدیران شرکت‌های بزرگ، یا در یک خانه‌ی پنج‌خوابه با سه حمام و یا در ردیف صاحبان درآمدهای کلان قرار دهد. نمی‌توانید به صِرف آرزو به مقام رهبری دست یابید. اما با ایمان می‌توانید کوهی را جابه‌جا کنید. اگر ایمان داشته باشید که موفق می‌شوید، حتما موفق خواهید شد. نیروی ایمان نه چیزی سحرانگیز است و نه اسرارآمیز.»

در بخشی از کتاب، نویسنده به عذرتراشی اشاره کرده و آن را مانع موفقیت دانسته است: «در مردم‌شناسی خود تعمق کنید! درمی‌یابید که افراد ناموفق از یک بیماری فکری که اندیشه‌های آنان را سرکوب می‌کند، رنج می‌برند. ما نام «عذرتراشی» را بر این بیماری می‌گذاریم. همه‌ی افراد ناموفق نوع پیشرفته‌ی این بیماری و بیشتر افراد «متوسط» دست‌کم نوع خفیف آن را دارند. در ضمن متوجه خواهید شد که عذرتراشی توجیه کننده‌ی تفاوت بین افراد فعال و آن دسته افراد دیگری است که به شکلی رقت‌انگیز به کار کنونی خود چسبیده و دائم در اضطراب از دست دادن آن هستند. همچنین درخواهید یافت که هر چه فرد موفق‌تر باشد، کمتر به عذر و بهانه متوسل می‌شود.»

در سراسر کتاب «جادوی فکر بزرگ»، جملات آموزنده و مختصر بسیاری وجود دارد که با یکدیگر چند نمونه از آن‌ها را می‌خوانیم: «سعی کنید که شنونده‌ی خوبی باشید تا دوستان جدید پیدا کنید»، «میزان توقع ما، تعیین کننده‌ی میزان موفقیت ماست»، «ترقی نصیب افرادی می‌شود که به پیشرفت ایمان دارند و برای دستیابی به آن می‌کوشند»، «هر روز اقدام به کارها و تفکرات مثبت کنید تا با کمک آن بتوانید تمام افکار منفی را از میان ببرید»، «شناختِ ناتوانی خوب است، زیرا زمینه‌های رشد را به ما نشان می‌دهد ولی اگر تنها نقطه ضعف خود را بشناسیم، دچار مشکل می‌شویم و ارزش خود را از دست می‌دهیم.»

درباره نویسنده کتاب جادوی فکر بزرگ

دیوید جوزف شوارتز جونیور، نویسنده و مربی انگیزشی اهل ایالات متحده آمریکا، زاده‌ی سال 1927 میلادی است. او که دکترای خود را از داشنگاه اوهایو دریافت کرده، برای مدتی استاد دانشگاه جورجیا بوده است. شوارتز همواره به عنوان یکی از پیشروترین نویسندگان در حوزه‌ی انگیزشی قلمداد شده است. او علاوه بر تالیف کتاب‌های انگیزشی، یک شرکت مشاوره به نام «خدمات آموزشی خلاق»‌ نیز تاسیس کرده است.

مشهورترین کتاب دیوید جوزف شوارتز، «جادوی فکر بزرگ» است که به فروش بیش از 6 میلیون نسخه دست یافت. از میان سایر آثار او می‌توان به کتاب‌های «اسرار اعتمادبه‌نفس»، «جادوی فکر موفق»، «جادوی موفقیت» و «افزایش قدرت ذهن» اشاره کرد. دیوید جوزف شوارتز در سال 1987 میلادی از دنیا رفت.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «جادوی فکر بزرگ»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.