جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بازار گرمی در هنر

قیمت:
35,000 تومان
مشخصات کتاب بازار گرمی در هنر
تعداد صفحات
168 صفحه
شابک
9786004900638
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «بازارگرمی در هنر» نوشته گریسن پری، تلاش می‌کند پرده از شرایط و موقعیت‌های عجیب‌وغریب دنیای بی‌انتهای هنر معاصر پرده بردارد. درواقع کتاب «بازارگرمی در هنر» راجع‌به پشت‌‌پرده هنر و اتفاقاتی دست که در این حوزه می‌افتد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بازار گرمی در هنر

کتاب راجع‌به این سخن می‌گوید که چگونه یک اثر هنری یا حتی یک هنرمند، در چشم مردم برجسته و مشهور می‌شوند و این فرآیند چگونه طی می‌شود. از سوی دیگر کتاب، دنیای هنر معاصر را سرزمین عجایبی می‌داند که همه مردم، اعم از هرمند و مخاطب هنر، می‌کوشند مسیر خود را در آن پیدا کنند و جایی برای خود باز کنند.

گریسن پری در این کتاب بدیهی‌ترین و شاید به نظر برخی، سطحی‌ترین مسائل دنیای هنر معاصر را از دیدگاه خاص و منحصربه‌فرد خود مطرح کرده است و با رویکردی طنزآمیز به پرسش‌های بنیادین زیر پرداخته است:

هنر معاصر چیست و چگونه باید با آن رو‌به‌رو شد؟

معیارهای داوری کیفیت چیست؟

هنرمند معاصر کیست؟

این کتاب در زمان چاپ، با استقبال مخاطبان و منتقدان بسیاری روبه‌رو شده است و مخاطب آن همه علاقه‌مندان هنر، از هر گروه، هنرمند، هنرآموز، هنردوست و هر آن‌که درباره هنر معاصر کنجکاو است، می‌باشد. کتاب که مجموعه درس‌گفتارهایی است که در سال ۲۰۱۳ از رادیو بی‌بی‌سی پخش شد، لحن صمیمی و ساده‌ای دارد که هرکسی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

نظر خوانندگان درباره کتاب بازارگرمی در هنر چیست؟

چیستا نظر خود را درباره کتاب این‌گونه بیان می‌کند: «بازارگرمی در سفری است اعجاب‌انگیز به سرزمین هنر معاصر، سرزمین پرسش‌هایی بنیادین از این دست که هنر معاصر چیست و چگونه باید با آن رو‌به‌رو شد. خواندن آن دید و نگاه جدیدی به انسان می‌دهد و می‌شود از طریق آن هنر را از زاویه‌ای دیگر به تماشا نسست. خواندنش را حتما پیشنهاد می‌کنم.»

یاسر نیز در سایت طاقچه درباره کتاب می‌گوید: «اونقدر روان و دل‌نشینه این کتاب که من بعد از خوندنش کاری از دستم برنمی‌یومد به جز این‌که به همه اطرافیانم معرفیش کنم و رسالتم رو در برابرش به انجام برسونم. نویسنده لحن طنز و زیبایی داره و هوش و قدرتش رو نمی‌شه نادیده گرفت. حتما مطالعه کنید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در این پاراگراف از کتاب، نویسنده از انگیزه و هیجان کسانی سخن می‌گوید که می‌خواهند وارد دنیای هنر شوند: «کسانی که به طمع پول وارد دنیای هنر می‌شوند خیلی انگشت شمارند؛ بیشتر افراد یا به ساختن اثر هنری سوق داده می‌شوند یا عاشق نگاه کردن به آثار هنری‌اند و یا مشتاق نزدیک بودن به هنرمندان‌اند این‌ها افرادی عمدتاً پرشور و کنجکاو و حساس‌اند چه آدم‌های خوب و خوش مشربی زندگی در دنیای هنر خوشایند است. بفرمایید تو اما کار راحتی نیست؛ همیشه هم شهرت و پول و نوشیدنی مجانی در کار نیست. کار سخت و ناکامی بخشی از این زندگی ارضاء کننده و هیجان‌انگیز است. در بیست و چند سال اخیر افراد بیشتری دارند با این حقیقت آشنا می‌شوند. برای نمونه تیت مدرن را در نظر بگیرید که اولین یا دومین مقصد جهانگردان در بریتانیاست و با سالی ۳.۵ میلیون بازدید کننده چهارمین موزه محبوب دنیا به شمار می‌رود. در سراسر کره زمین نمایشگاه‌های هنر معاصر از سنترو کالچرال بانکو در ریو، تا رئینا سوفیا در مادرید و گالری هنر مدرن کویینزلند در بریزبن استرالیا صد‌ها هزار عاشق هنر را به خود جذب می‌کنند هنر محبوبیت زیادی دارد ولی خیلی از ما هنوز از رفتن به گالری‌ها معذب می‌شویم.»

در پارارگراف زیر، نویسنده راجع‌به زیبایی و مفهوم آن صحبت می‌کند: «پروست چیزی به این مضمون می‌گفت که ما زیبایی را تنها درون یک قاب طلایی مزیّن می‌توانیم ببینیم. منظورش این بود که تصور ما از آنچه زیباست کاملاً شرطی شده است. آنچه زیبا می‌انگاریم از زیبایی ذاتی برخوردار نیست؛ بلکه به‌واسطه مواجهه و تثبیت عادت کرده‌ایم آن را زیبا بدانیم. زیبایی با شناخت قبلی ارتباط دارد؛ تثبیتِ ایده‌ای است که از قبل داشته‌ایم؛ سازه‌ای‌ست که بر لایه‌هایی متغیر ساخته شده است. هنگام گفت‌وگو با دوستان، فقط با گفتن اینکه وای، این چه زیباست! می‌توانیم بر زیبایی چیزی بیفزاییم. یا وقتی که به تعطیلات می‌رویم، می‌خواهیم عکسی درست شبیه عکسی که در بروشور مسافرتی دیده‌ایم، بگیریم؛ عکسی که ما را تک‌وتنها در ماچو پیچو زیر نور بی‌دریغ آفتاب نشان می‌دهد. نظر ما درباره زیبایی را خانواده و دوستان، تحصیلات، ملیت و نژاد، و دین و سیاست شکل می‌دهند.»

درباره نویسنده کتاب بازارگرمی در هنر

گریسن پری، زاده ۱۹۶۰ در چلمسفورد اسکس چشم به جهان گشود. وی هنرمند، فیلمساز، نویسنده و برنامه‌ساز رادیو تلویزیون است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بازار گرمی در هنر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.