جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آوای فاخته

قیمت:
550,000 تومان
مشخصات کتاب آوای فاخته
کشور مبدا
تعداد صفحات
565 صفحه
شابک
9786001821196
سال خلق اثر
2013
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
13
این کتاب در یک نگاه

ژانر معمایی-جنایی همواره یکی از پرمخاطب‌ترین ژانرهای ادبی در رمان‌نویسی‌ست. بسیاری از ما به این نوع ادبیات علاقه‌مندیم و اگر با قصه همراه شویم، نمی‌توانیم از بی‌وقفه خواندنش چشم بپوشیم. «آوای فاخته» داستانی معمایی-جنایی به قلم نویسنده‌ی مطرح و شناخته‌‌شده‌ی ادبیات نوجوان، جی‌کی‌رولینگ، است. «آوای فاخته» اولین قسمت از مجموعه کتاب‌های کارآگاهی‌ است که به مرگ مرموز مانکنی مشهور پرداخته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آوای فاخته

علت مرگ مانکی معروف باعث می‌شود تا کورومورن استرایک که در جنگ افغانستان یک پایش را از دست داده، نامزدش ترکش کرده و طلبکارهای بسیاری هم دارد، وارد ماجرایی جذاب و معمایی شود و به کشف راز مرگ این مدل بپردازد. این کارآگاه منزوی به مرور وارد دنیایی مهیج، پر از حادثه، فریب و لذت می‌شود که مخاطب خویش را قدم‌به‌قدم با خود همراه می‌سازد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب آوای فاخته چیست؟

بسیاری از خوانندگان این اثر با شناختی که از داستان‌های معروف جنایی و نویسندگان شاخص این ژانر دارند، به مقایسه‌‌ی این اثر با آن‌ها پرداخته‌اند: «عاشقان کتاب‌های جنایی و کارآگاهی بعد از خوندن اولین کتاب رولینگ در این حوزه سراغ بعدی‎ها هم خواهند رفت!
اگر بشه آگاتا کریستی رو اعجوبه‌ی این نوع نثر دونست، رولینگ قطعا در زمینه‌ی ساختار جنایی و حتی نکات تیره‌ی داستان و کشف اون‌ها حرفی برای گفتن نداره، ولی قطعا شخصیت کارآگاه کتاب نه در سطح پوآرو بلکه به‌عنوان یک شخصیت مستقل آدم رو جذب می‌کنه (دوستان می‌دونن که دلیل شهرت آگاتا کریستی خلق دو شخصیت خانم مارپل و پوآرو است، اما اونایی که همه‌ی کتاب‌های آگاتا رو خونده باشن میدونن که تعدادی شخصیت دیگه هم در سایر کتاب‌های آگاتا هستن که بعد از مدتی به علت ضعفشون و جذب نشدن مخاطب از دایره‌ی رمان‌های آگاتا حذف شدند؛ که عنصر مهمی در جذب مخاطب‌های کتاب‌های جنایی است. کتاب با وجود حجیم بودن، سریع پیش می‌ره و دلیلش نثر رولینگ در ایجاد لحظات کوچیکه و همین‌طور ترجمه‌ی خوب کتاب. از بین سری جدید کتاب‌های رولینگ من این کتاب که اولین محسوب میشه رو بیشتر ترجیح میدم.»

نام هری‌پاتر با شهرت جی‌کی‌رولینگ گره خورده است و به همین منظور بسیاری از علاقه‌مندان آن شاهکار ادبیات نوجوان راغب به خواندن مجموعه‌ای جدید از همین نویسنده هستند: «من خیلی این کتابا رو دوست داشتم… البته که من از رمان‌های جنایی خوشم میاد ولی این کتاب دید متفاوتی از زندگی بازیگرا یا مدل‌های لباس بهم داد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جذابیت عنصر اصلی داستان‌های کارآگاهی ا‌ست، افت‌وخیزهای داستانی و گره‌هایی تکان دهنده مخاطب را با خود همراه کرده و قصه را نیز پیش می‌برد، در بخشی از این اثر می‌خوانیم: «خبر این حادثه، اخبار سیاسی و جنگ و سوانح طبیعی را کنار زد و روایت‌های گوناگونش با عکس‌هایی از چهره‌ی بی‌نقص و اندام ترکه‌ای و چالاک این زن مرده به درخشش درآمد. در طول چند ساعت، همان چند واقعیت انگشت‌شمار همچون ویروسی به میلیون‌ها نفر انتقال یافت: بگومگو با نامزدش در مکانی عمومی، تنها رفتنش به خانه، صدای جیغ‌ودادی که از خانه‌اش به گوش رسیده بود و دست‌آخر سقوط مرگبارش...

نامزدش به یک مرکز توان‌بخشی پناه برد و پلیس سردرگم ماند؛ کسانی را تحت تعقیب قراردادند که آن شب، پیش از مرگش همراهش بودند؛ هزاران ستون از جراید و ده‌ها ساعت از برنامه‌های تلویزیونی را به خود اختصاص داد و زنی که قسم خورد بگومگوی دیگری را لحظاتی پیش از سقوطش شنیده بوده است نیز به‌طور مختصری مشهور شد و عکس‌های کوچک‌تری از او کنار تصاویر دختر زیبای مرده به چاپ رسید. اما بعد با آهی از سر ناامیدی که کمابیش قابل‌شنیدن بود، ثابت شد که شاهد ماجرا دروغ گفته است و با به حاشیه رفتنش، مظنون اصلی مشهور پرونده نمایان شد؛ همچون زن و مرد داخل جعبه نشانگر هواشناسی که هرگز باهم بیرون نمی‌آیند.»

آشنایی با زندگی سلبریتی‌ها و مشکلات برخواسته از شهرت یکی دیگر از قسمت‌های جذاب این رمان است: «گرچه رابین آلاکوت در طول عمر ۲۵ ساله اش لحظات پر تب و تاب و پر فراز و فرود بسیاری دیده بود، هرگز سابقه نداشت روزی با این اطمینان از خواب بیدار شود که آن روز را تا آخر عمر به یاد خواهد داشت. متیو دوست قدیمی اش اندکی پس از نیمه شب وسط میدان پیکادلی، پای تندیس اروس از او خواستگاری کرده بود.»

درباره نویسنده کتاب آوای فاخته

مجموعه‌ی هری پاتر با فروش بیش از پانصد میلیون نسخه در سرتاسر جهان این نویسنده را به شهرتی عظیم و ثروتی بسیار رساند. این رمان‌نویس و داستان‌نویس که دیگر برای نوجوانان چهره‌ای محبوب و برجسته است، نام مستعار رابرت گالبریت را برای خود انتخاب کرده اما همچنان ناشران ترجیح می‌دهند آثار او را با نام جی کی رولینگ به چاپ برسانند. رولینگ در رشته‌ی زبان و ادبیات فرانسه تحصیل کرده است و آثار او در ایران ترجمه شده و علاقه‌مندان بسیاری دارد. رولینگ در سال 2014 جایزه ادبیات داستانی زنان را دریافت کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آوای فاخته»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.