جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

قلعه حیوانات

قیمت:
38,000 تومان
مشخصات کتاب قلعه حیوانات
کشور مبدا
تعداد صفحات
128 صفحه
شابک
9789651501753
سال خلق اثر
1945
سال انتشار
1945
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
25
این کتاب در یک نگاه
قلعه حیوانات به قلم جرج اورول در سال 1945 منتشر شد. این کتاب در ایران با نام مزرعه‌ی حیوانات نیز شناخته می‌شود. جایزه تالار مشاهیر پرومتئوس در سال 2011 و جایزه هوگو برای بهترین رمان 1996 از جمله جوایزی است که به اورول برای این کتاب اهدا شده است. دو فیلم سینمایی نیز با اقتباس از این اثر ساخته شده‌اند.
بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «قلعه حیوانات»

50,000 تومان
130,000 تومان
خلاصه کتاب قلعه حیوانات

 داستان درباره‌ی یک مزرعه حیوانات است که تحت آزار انسانی به نام جونز هستند. حیوانات این مزرعه بر ضد ارباب خود شورش می‌کنند؛ غافل از این‌که با بیرون راندن استبداد قبلی، ظالم تازه‌ای را به جای آن می‌نشانند. نویسنده در این اثر به ما نشان می‌دهد چگونه قدرت می‌تواند باعث فاسد شدن ناب‌ترین آرمان‌ها شود. در واقع مزرعه حیوانات هجویه‌ای است که اورول آن را درباره‌ی اتحاد جماهیر شوروی نوشته اما می‌توان آن را به تمام قدرت‌های فاسد و استبدادگر نسبت داد.

درباره ترجمه کتاب قلعه حیوانات

  • قلعه حیوانات نوشته جرج اورول به بیش از هفتاد زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • قلعه حیوانات در ایران نیز بارها توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. امیر امیرشاهی در نشر جامی و سایر انتشارات، احمد کسایی پور در نشر ماهی، کاوه میرعباسی در نشر چشمه، حمیدرضا بلوچ در نشر مجید (به‌سخن)، شهرزاد لولاچی در نشر افق، آرمان فیروز در نشر یوپا، رویا امامی میبدی در نشر آوای مهدیس، هنگامه خدابنده در نشر الماس پارسیان، هاشم بناپور در نشر بدرقه جاویدان، مهدیس بهنیا در نشر ابوعطا، مجید شریفیان در نشر شبگیر و مترجمان دیگر کتاب قلعه حیوانات را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز قلعه حیوانات در گودریدز

  • تعداد نظرات: 89,398
  • تعداد امتیازدهی: 3,693,682
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.98

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب قلعه حیوانات

  • «همه حیوانات باهم برابرند، اما برخی برابرترند.»
  • حیوانات از پنجره به خوک‌ها و بعد به آدم‌ها و از آدم‌ها به خوک‌ها و دوباره از خوک‌ها به آدم‌ها نگاه می‌کردند؛ ولی دیگر نمی‌توانستند تشخیص دهند که خوک کدام است و آدم کدام.
  • انسان تنها موجودی‌ست که مصرف می‌کند بی‌آن‌که تولید کند. انسان شیر نمی‌دهد، تخم نمی‌گذارد، قدرت کشیدن گاوآهن را ندارد، سرعتش آن‌قدر نیست که بتواند خرگوش بگیرد. با وجود این، انسان اشرف مخلوقات است.
  • فقط آدم مرده، آدم خوب است.
  • انسان جز منافع خودش به منفعت هیچ موجود دیگری فکر نمی‌کند.
  • همه انسان‌ها دشمن ما هستند. همه حیوانات رفیق ما هستند.
  • «چهارپا خوب، دو پا بد»
  • چندتائی از آنان اگر استدلال درستی می‌یافتند دست به اعتراض میزدند.
  • هیچ کس محکمتر از رفیق ناپلئون بر این باور نیست که حیوانات همه با هم برابرند. او خیلی خوشحال می شود که بگذارد شما برای خودتان تصمیم بگیرید. ولی رفقا! ممکن است گاه شما تصمیمات غلط بگیرید و آنوقت ما کجا خواهیم بود؟
  • بیایید بپذیریم که زندگیمان نکبت بار، مشقت بار و کوتاه است.
  • نمی توانی بفهمی که ارزش آزادی از روبان ها بیشتر است؟
  • چه آسیاب بادی باشد چه نباشد، زندگی به بدی همیشه پیش خواهد رفت.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب قلعه‌ حیوانات چیست؟

امین لشکری توصیف دقیقی از کتاب قلعه‌ی حیوانات ارائه داده است:

این کتاب، اثری است که مطالعه‌ی آن برای تک تک افراد جامعه ضروری است و به دوره‌ی خاصی از تاریخ هم محدود نمی‌شود. من عاشق پایان‌بندی کتاب شدم؛ یعنی قسمتی که خوک‌ها و انسان‌ها در حال دعوا بودند. این جمله‌ی داستان عمیقا من را به فکر فرو برد: تمام انسان‌ها با هم برابرند اما برخی از برخی دیگر برابرترند. این اثر بسیار آموزنده است و می‌تواند بینش شما را عمیق‌تر کند. من به همه توصیه می‌کنم این کتاب را بخوانند. خط به خط این داستان نیاز به تعمق و تصویرسازی دارد و این موضوع قهار بودن نویسنده در امر نویسندگی را نشان می‌دهد. تمثیل‌های زیبای این کتاب شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

زینب حبیب‌پور نظر خود را راجع به این اثر را این‌طور بیان می‌کند:

کتاب واقعا عالی است و با این‌که نویسنده درباره‌ی انقلاب روسیه نوشته است، می‌توان آن را به همه‌ی انقلاب‌هایی که در سراسر جهان به وقوع پیوسته تعمیم داد، به نوعی به چالش کشید و از نو به آن نگاه کرد. تفاوتی نمی‌کند رهبر کیست. چه لنین در روسیه، چه ناپلئون در فرانسه، چه هیتلر در آلمان و چه هرکس دیگری. بسیاری از انسان‌هایی که با شعار رهایی از ظلم بر سر قدرت آمدند، خود به ظالم دیگری تبدیل شدند و حقیقت خبیث خود را با رسیدن به قدرت نشان دادند. در واقع این قصه، قصه‌ی قدرت است. قصه‌ی انسان‌هایی که قدرت آن‌ها را به تباهی می‌کشد و مسخ می‌کند. به عقیده‌ی گابریل گارسیا مارکز، قدرت رذیلتی بی پایان است که با سیر کردن خود، اشتهای خویش را تا پایان همه‌ی زمان‌ها می‌انگیزد.

یکی از خوانندگان روسی نوشته است:

جورج اورول بسیار زیبا و با استفاده از نمادها طرز فکرش راجع به شوروی سابق و شرایط حاکم بر آن را در این اثر به تصویر کشیده است. قطعاً کتاب ارزش مطالعه دارد. جذابیت داستان بیشتر به این برمی‌گردد که می‌شود شخصیت‌های مختلف قلعه‌ی حیوانات را به انسان‌ها و حکومت‌های تاریخی و خود انسان‌ها تعمیم داد‌. این اثر انتخاب بسیار خوبی است برای کسانی که تازه می‌خواهند کتاب خواندن را شروع کنند.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جمله‌ای تأمل‌برانگیز از کتاب:

همیشه خوک‌ها تصمیم می‌گرفتند. سایر حیوانات هرگز نمی‌توانستند تصمیمی اتخاذ کنند، ولی رأی دادن را یاد گرفته بودند.» در قسمتی از رمان می‌خوانیم: «در دقایق اول حیوانات سعادتی را که نصیبشان شده بود باور نمی‌کردند. اولین اقدامشان این بود که دسته‌جمعی، گویی به‌ منظور تحصیل اطمینان از اینکه بشری درجایی مخفی نیست. چهارنعل دورادور مزرعه تاختند و سپس به ساختمان مزرعه آمدند تا آخرین اثرات سلطه منفور جونز را پاک سازند. در یراق خانه را که در انتهای طویله بود شکستند؛ دهنه‌ها، حلقه‌های بینی، زنجیرهای سگ و چاقوهای رنج‌آوری را که جونز به‌وسیله آن خوک‌ها و بره‌ها را اخته می‌کرد همه در چاه سرنگون شد. افسارها، دهنه‌ها، چشم‌بندها و توبره‌های موهن به میان آتشی که از زباله‌ها در حیاط افروخته‌شده بود ریخته شد. شلاق‌ها هم به همچنین. حیوانات وقتی شلاق‌ها را شعله‌ور دیدند همه از شادی به جست‌وخیز درآمدند.

نویسنده ادامه می‌دهد:

سنوبال روبان‌هایی را هم که با آن دم و یال اسب‌ها را در روزهای بازار تزیین می‌کردند در آتش انداخت. گفت:«روبان به‌منزله پوشاک است که علامت و نشانه انسانی است. حیوانات بایستی برهنه باشند.» باکسر با شنیدن این بیان کلاه حصیری‌اش را که در تابستان گوش‌هایش را از مگس حفظ می‌کرد آورد و با سایر چیزها در آتش انداخت. در اندک زمانی حیوانات هر چیزی که خاطره جونز را به یاد آنان می‌آورد از بین بردند. بعد ناپلئون آن‌ها را به طویله برگرداند و به هر یک جیره دو برابر معمول و به هر سگ دو بیسکویت داد. سپس حیوانات سرود «حیوانات انگلیس» را هفت بار از سر تا ته پیاپی خواندند و پس‌ از آن خود را برای شب آماده ساختند و خوابیدند» خوابی که پیش از آن هرگز در خواب هم ندیده بودند. اما همگی طبق معمول سحر برخاستند و ناگهان حوادث پرشکوه شب پیشین یادشان آمد و دسته‌جمعی رو به چراگاه دویدند. کمی پایین‌تر از چراگاه تپه پشته‌ای بود که تقریباً بر تمام مزرعه مشرف بود. حیوانات به بالای آن شتافتند و ازآنجا در روشنایی صبحگاهی به اطراف خیره شدند. همه مال آن‌ها بود. هرچه که می‌دیدند مال آن‌ها بود! مست و سرشار از این فکر به جست‌وخیز افتادند. و در هوا شلنگ برداشتند. میان شبنم‌ها غلط زدند و در علف‌های شیرین تابستانی چریدند. کلوخ‌ها را لگدمال کردند و بوی تند آن را بالا کشیدند. سپس به‌منظور تفتیش گشتی به اطراف مزرعه زدند و با سکوتی آمیخته با تحسین زمین زراعتی» یونجه‌زار باغ میوه استخر و جنگل کوچک را ممیزی کردند. گویی این چیزها را قبلاً ندیده بودند. و حتی حالا هم مشکل باور می‌کردند که همه از آن خودشان است.

درباره نویسنده کتاب قلعه حیوانات

جرج اورول نویسنده، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی بود. او بیشتر با نوشتن رمان قلعه‌ی حیوانات به شهرت رسید. یکی دیگر از مشهورترین آثار او کتاب «1984» است که می‌توان آن را کتابی پادآرمان‌شهری به شمار آورد. «دختر کشیش» و «1984» نام آثار دیگر از این نویسنده‌ی توانمند انگلیسی است.

نظر نویسنده درباره کتاب قلعه حیوانات

در مقاله «چرا می نویسم؟» در سال ۱۹۴۶ اورول درباره کتاب می‌گوید:

جنگ اسپانیا و سایر رویدادهای سال‌های 1936-1937 کفه ترازو را تغییر داد و پس از آن می‌دانستم که کجا ایستاده‌ام. هر خط از کار جدی که من از سال 1936 نوشته‌ام، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، علیه تمامیت‌خواهی و برای سوسیالیسم دموکراتیک، آن‌طور که می‌فهمم، نوشته شده است. به نظر من، در دوره‌ای مانند دوره ما، فکر کردن به اینکه می‌توان از نوشتن در مورد چنین موضوعاتی اجتناب کرد، بی‌معنی است. همه به نوعی در مورد آن‌ها می‌نویسند.

سؤال این است که کدام طرف را می‌گیریم و چه رویکردی را دنبال می‌کنیم؛ و هر چه بیشتر از گرایش سیاسی خود آگاه باشیم، شانس بیشتری برای عمل سیاسی بدون قربانی کردن صداقت زیبایی‌شناختی و فکری خود داریم...مزرعه حیوانات اولین کتابی بود که در آن با آگاهی کامل از کاری که انجام می‌دهم، سعی کردم هدف سیاسی و هدف هنری خود را در یک کل واحد ادغام کنم. من هفت سال است که رمانی ننوشته‌ام، اما امیدوارم به زودی رمان دیگری بنویسم.

نکات جالب درباره کتاب قلعه حیوانات

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده کتاب قلعه حیوانات، فضای مزرعه را با الهام از پسری ۱۰ ساله خالق کرد.
  • بسیاری از ناشران به دلایل سیاسی از انتشار کتاب خودداری کردند و حتی تی.اس الیوت کتاب را رد کرد.
  • یک جاسوس شوروی تلاش کرد جلوی انتشار کتاب را بگیرد و CIA از کتاب به‌عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کرد.
  • این کتاب در شوروی تا پایان جنگ سرد ممنوع بود. همچنین توسط دولت های دیگری نظیر کوبا و کره شمالی نیز ممنوع شده بود.

اگر به داستانی کوتاه و تأمل‌برانگیز علاقه دارید، قلعه حیوانات یک گزینه عالی برای خواندن است.

اقتباس ها از کتاب قلعه حیوانات

اورول الهام‌بخش هزاران ذهن خلاق از جمله گروه راک انگلیسی پینک فلوید بوده است. بااین‌حال، به جای نقد جوزف استالین و کمونیسم، آلبوم حیوان‌ها (Animals) اثر پینک فلوید در سال 1977، تفسیری تند از آرمان‌های سرمایه‌داری اواخر قرن بیستم است. همچنین آهنگ خوک‌ها  (Piggies) اثر جورج هریسون از گروه بیتلز که در سال 1968 آن را نوشت تا حدی از رمان اورول الهام گرفته شده است که در آن با طنزی اورولی مفاهیمی مانند طمع و مصرف‌گرایی را نقد می‌کند.

انیمیشن بریتانیایی-آمریکایی مزرعه حیوانات به کارگردانی جوی باتچلور و جان هالاس در سال 1954 منتشر شد که بعدها مشخص شد سازمان CIA سرمایه‌گذار مالی پروژه بوده و فیلم صرفا جنبه تبلیغات ضد کمونیستی داشته است. در سال 1999، نسخه لایو اکشن از داستان توسط جان استفنسون بعد از فروپاشی شوروی تولید شد که اقتباس بی‌طرفانه‌تری است. هر چند هر دو نسخه از لحاظ پایان‌بندی به اصل اثر وفادار نبوده‌اند. همچنین قرار است یک انیمیشن درام فانتزی بریتانیایی به کارگردانی اندی سرکیس با فیلمنامه‌ نیکلاس استولر به زودی در سال ۲۰۲۴ منتشر شود.

افتخارات و جوایز کتاب قلعه حیوانات

  • یکی از 100 رمان برتر انگلیسی‌زبان (1923 تا 2005) به انتخاب مجله تایم
  • رتبه ۳۱ در میان صد رمان برتر به انتخاب مادرن لایبرری
  • برنده جایزه هوگو سال ۱۹۹۶
  • جزو عناوین برترین کتاب‌های دنیای غرب

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره قلعه حیوانات

قلعه حیوانات نوشته جرج اورول با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه‌ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه‌ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «مزرعه حیوانات بزرگ‌ترین هجویه‌ای است که تاکنون بر چهره تاریک تاریخ مدرن نوشته شده است.» —مالکوم بردبری
  • «به اندازه شیشه شفاف و به همان اندازه برنده... [مزرعه حیوانات] دارای معنای دوگانه است.» —Atlantic Monthly
  • «داستانی خردمندانه، دلسوزانه و روشنگر برای زمانه ما.»— نیویورک تایمز
  • «اورول مضمون خود را با سادگی، شوخ‌طبعی شبیه به لا فونتن و گی به تصویر کشیده است و آن را به نثری چنان ساده و مختصر و به طرز تحسین‌برانگیزی متناسب با هدف خود نوشته است که مزرعه حیوانات حتی در صورت مقایسه با ولتر و سوئیفت نیز بسیار قابل قبول است.» —ادموند ویلسون، نیویورکر
  • «هجویه‌ اورول در اینجا [مزرعه حیوانات] بسیار گسترده و ماهرانه طراحی شده و به شکلی لذت‌بخش نوشته شده است.» — سانفرانسیسکو کرونیکل
  • «کتابی برای همه، درخشندگی آن پس از پنجاه سال کمرنگ نشده است.»—روث رندل
  • «یک هجو طنزآمیز و گزنده از حکومت اقلیت بر اکثریت.» —روزنامه گاردین، ۱۹۴۵
  • «یک ساتیر ملایم درباره دولتی خاص و راجع به توهمات عصری که ممکن است پشت سر گذاشته باشیم»—توسکو فیول، تریبون

خرید کتاب قلعه حیوانات

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب قلعه حیوانات را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «قلعه حیوانات»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.