جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شیطان

قیمت:
82,000 تومان
مشخصات کتاب شیطان
کشور مبدا
تعداد صفحات
93 صفحه
شابک
9789643625863
سال خلق اثر
1911
سال انتشار
1911
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
16
این کتاب در یک نگاه

تولستوی یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ روسیه و نویسنده‌ی آثار رشک‌برانگیزی چون «آنا کارنینا» و «جنگ و صلح» است. کتاب «شیطان» رمانی نسبتاً کوتاه است که به شکلی استادانه به توصیف دقیق درگیری‌های شخصی انسان‌ و دست‌وپنجه نرم کردن آدم‌ها با امیال خود می‌پردازد. این کتاب نخستین بار در سال ۱۸۸۹ منتشر شد و پایان آن در سال ۱۹۰۹ توسط نویسنده تغییر یافت.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب شیطان

تولستوی یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ روسیه و نویسنده‌ی آثار رشک‌برانگیزی چون «آنا کارنینا» و «جنگ و صلح» است. کتاب «شیطان» رمانی نسبتاً کوتاه است که به شکلی استادانه به توصیف دقیق درگیری‌های شخصی انسان‌ و دست‌وپنجه نرم کردن آدم‌ها با امیال خود می‌پردازد. این کتاب نخستین بار در سال ۱۸۸۹ منتشر شد و پایان آن در سال ۱۹۰۹ توسط نویسنده تغییر یافت. داستانی فرافکنانه که تنها پس از مرگ تولستوی اجازه انتشار داشت. نشر «چشمه» کتاب «شیطان» را با ترجمه‌ی تحسین‌برانگیز سروش حبیبی، مترجم توانمند آثار روسی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.
تولستوی پیامبر نویسندگان روس این‌بار به روایت زندگی دو جوان بعد از مرگ پدرشان می‌پردازد؛ داستانی  عجیب، جنون‌آمیز و تأمل‌برانگیز با مضمونی خودشناسانه که به‌زیبایی هرچه تمام مفاهیمی بی‌پرده از مسائل جنسی را شرح می‌دهد. «شیطان» یکی از آشکارکننده‌ترین و شگفت‌انگیزترین داستان‌های لئو تولستوی است؛ داستان خطی و ساده و روایتی گیرا، جذاب و پرکشش، با تجربه‌ای محسورکننده.
نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب «شیطان» چیست؟
آثار لئو تولستوی از سال‌های دور تحسین و علاقه‌ی بسیاری از خوانندگان را در سراسر جهان به همراه داشته است. سروش افخمی کتاب «شیطان» را رمانی کوتاه، خواندنی و درگیرکننده و نزدیک به زندگی عادی، همراه با خرده جنایت‌های زندگی شخصی اکثر انسان‌ها معرفی کرده است. منتقدان تایم اوت لاندن، این کتاب را اثری درخشان همراه با شگفتی‌های کوچک نامیده‌اند. منتقدان سایت آمازون نیز داستان «شیطان» را سرگرم‌کننده و دراماتیک خوانده‌اند، کتابی که به کنکاش یکی از اساسی‌ترین احساسات انسانی پرداخته و توانایی تولستوی در انتقال این احساسات به مخاطب را ستودنی می‌داند.
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
در بریده‌هایی از کتاب خواهیم خواند: «دو جور زندگی برای من ممکن است. یکی آن‌که با لیزا شروع کردم، زندگی، خدمت و اداره‌ی ملک و فرزندداری همراه با احترام مردم. اگر این زندگی را می‌پسندم جایی برای ستپانیدا نیست. بایست همان‌طور که گفتم او را از این‌جا دور کنم یا از میانش بردارم، باید که او نباشد ... زندگی دیگر همین است. این ستپانیدا را از شوهرش بگیرم. به شوهرش پول بدهم و شرم و رسوایی را از یاد ببرم و با او زندگی کنم.»
«لیکن من به شما می¬‍‌گویم...اگر چشم راستت تو را بلغزاند قطعش کن و از خود دور انداز... اگر دست راستت تو را بلغزاند قطعش کن و از خود دور انداز، زیرا تو را مفیدتر آن است که عضوی از اعضایت نابود شود از آن‌که کل جسدت در دوزخ افکنده شود.»
«سخت‌ترین موضوعات را می‌توان به کندذهن‌ترین انسان‌ها که پیش‌زمینه و ایده‌ای از آن در سر ندارند فهماند، اما ساده‌ترین موضوع را نمی‌توانید به باهوش‌ترین انسان‌ها که بر دانسته‌های قبلیش اطمینان راسخ دارد توضیح دهید.»
درباره نویسنده
لئون نیکلایویچ تولستوی فعال سیاسی ـ اجتماعی است. او در روسیه بسیار محبوب بوده و سکه‌ی طلای یادبود به احترام وی ضرب شده ‌است. از دیگر آثار این نویسنده‌‌ی شهیر می‌توان به «تمشک»، «تاوان» و «ارباب و بنده» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شیطان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.