جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

سایه باد

قیمت:
450,000 تومان
مشخصات کتاب سایه باد
کشور مبدا
تعداد صفحات
600 صفحه
شابک
9789643116897
سال خلق اثر
2001
سال انتشار
2001
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

رمان‌ها می‌توانند ما را چنان در خود فرو ببرند که زمان را از یاد ببریم که وقتی به خودمان می‌آییم متوجه شویم همراه با شخصیت‌های قصه در حال تکاپو بوده‌ایم. «سایه‌ی باد» رمان بلندی است که ویژگی‌های جذاب، خلاقانه و گیرای بسیاری دارد که خواننده همراهش گام به گام جلو می‌رود. «سایه‌ی باد» قصه‌ای نسبتا عجیب، عاشقانه و معمایی دارد و برای عاشقان کتاب نیز، داستانی را از دل کتابخانه‌ای وسیع و قدیمی روایت می‌کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب سایه باد

کارلوس روئیث ثافون این اثر را در سال 2001 نوشت. قصه‌ی این رمان درباره‌ی پسر نوجوان کنجکاو و تنهایی‌ست که برای تولدش پدرش او را به گورستان کتاب‌های فراموش شده می‌برد. کتابخانه‌ای کهنه که کتاب‌هایی فراموش شده و رازآلود دارد، نگهبانی عجیب و غریب که از آنها محافظت کرده و قصه‌هایی جذاب که خواننده را در هر صفحه ترغیب به خواندن می‌کند.

درباره ترجمه کتاب سایه‌ی باد

  • «سایه‌ی باد» تاکنون در سراسر دنیا، به بیش از  40 زبان‌ زندۀ دنیا ترجمه شده است.
  • در ایران نیز بیش از 5 ترجمۀ مختلف از این اثر وجود دارد.
  • پرفروش‌ترین ترجمۀ این اثر متعلق به «علی صنعوی» از نشر «نیماژ» است که بیش از 15 بار بازچاپ شده است.

امتیاز کتاب سایه‌ی باد در گودریدز

  • تعداد نظرات: 49120
  • تعداد امتیازدهی: 611504
  • میانگین امتیاز: 4.29

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب سایه‌ی باد

  • ارزش یک راز وابسته به کسانی است که باید آن را حفظ کنند.
  • جنگ همه چیز را نابود می‌کنه دَنیل و قبل از هر چیز هویت انسان‌ها را.
  • جهان ما را لودگی، ابتذال و به سخره گرفتن تمام معانی و مفاهیم به نابودی می‌کشونه.
  • به چشمان یکدیگر خیره شدیم. شاید در جست‌وجوی کلماتی بودیم که وجود نداشتند.
  • حس غریزی یک زن هرگز در شناسایی مردی که دیوانه‌وار دوستش دارد خطا نمی‌کند.
  • آدم‌ها ذاتا تمایل دارن زندگی را پیچیده‌تر کنن. انگار خود زندگی به‌تنهایی و به اندازه‌ی کافی چیز پیچیده‌ای نیست.
  • بعضی اوقات، وقتی با یک غریبه صحبت می‌کنی حس آزادی و بی‌پروایی بیشتری داری تا اینکه با کسی حرف بزنی که خیلی خوب تو را می‌شناسه.
  • حماقت بی‌انتهای بشری همواره ما را وا می‌دارد به کس یا چیزی وابسته شویم که بیش از هر چیز یا هرکس دیگر به ما آسیب می‌رساند و رنج و درد را بر وجودمان هموار می‌سازد.
  • من در میان کتاب‌ها بزرگ شدم. از لابه‌لای صفحات غبار گرفته‌شان دوستانی خیالی انتخاب می‌کردم و احساس می‌کردم آن شخصیت‌ها را همراه با خودم به زمان حال می‌آورم و در زندگی روزمره‌ام به آن‌ها جان می‌بخشیدم.
  • وجود آن‌ها به غریبه‌هایی مبدل شد که فقط با یکدیگر در زیر یک سقف زندگی می‌کردند و جز این هیچ نقطه اشتراک دیگری میانشان دیده نمی‌شد درست مثل بسیاری خانواده‌های دیگر که در آن شهر بزرگ روزگار می‌گذراندند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب سایه‌ی باد چیست؟

برای یک اثر ادبی طبیعتا جذابیت قصه یکی از مهمترین ویژگی‌ها به حساب می‌آید، یکی از خوانندگان سایه‌ی باد نوشته است:

«بهترین رمانی که در چند سال اخیر خواندم. نثری روان و شیوا، داستانی بسیار جالب و تاثیرگذار و البته غیر قابل پیش بینی از ابتدا شما را چنان جذب می‌کند که نمی‌توانید آن را کنار بگذارید. خواندن داستان را پیشنهاد می‌کنم حتما لذت می‌برید. زندگی متفاوت انسانها متاثر از شرایط جامعه اطرافیان و انتخاب‌های خود انسان می‌باشد که می‌تواند نسل‌های بعد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. داستان در اسپانیا و به دنبال جنگ‌های داخلی شروع می‌شود. در جایی خارج از شهر بارسلون مکانی برای نگهداری و حفاظت از کتابهایی که دیگر چاپ نمی‌شوند وجود دارد. گورستان کتابها..دوستداران کتاب از این گورستان محافظت می‌کنند. پدری غمگین که همسر خود را از دست داده است برای اولین بار پسر خود را به این گورستان می‌برد تا کتابی انتخاب کند. هر کس کتابی انتخاب کند، ان کتاب بخشی از زندگی او می‌شود و باید زندگی خود را طبق کتاب پیش ببرد.»

عموم خوانندگان این کتاب ثافون، جذابیت اثر را مهمترین ویژگی قصه‌ی خلق شده‌ی او می‌دانند، یکی دیگر از خوانندگان این رمان نوشته است:

«داستانی بسیار جذاب و گیرا در سبک معمائی جنائی، قلم جادوئی ثافون در خلق شخصیت‌ها، معماها و ایجاد دو داستان مجزا در کنار یکدیگر که در نهایت به طرز استادانه‌ای با یکدیگر مرتبط می‌شوند، تعلیق‌های بسیار جذاب و اثر گذار، تعیین تکلیف تمام معماها و مشخص شدن فرجام تمام شخصیت‌های داستان با زیبائی هر چه تمام تر، توجه به ریزترین و جزئی‌ترین مسائل با دقت بالا و نمایش وضعیت کشور و مردم اسپانیا در دوران جنگ داخلی و خفقان رعب آور حکومت دیکتاتوری ژنرال فرانکو، در کنار یکدیگر منجر به خلق اثری بسیار زیبا، جذاب، گیرا، مهیج با داستانی کاملاً یکدست و‌ روان گردیده است. علاقه‌مندان این سبک داستان‌ها حتما از خواندن یا شنیدن این اثر لذت فراوانی خواهند برد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

راوی نوجوان اثر، درگیر احساسات، اضطراب و لحظات هیجان‌انگیزی‌ست که با عمق بسیاری روایت می‌شوند. در بریده‌ای از این رمان می‌خوانیم:

«هنوز روزی را که پدرم برای نخستین بار مرا به گورستان کتاب های فراموش شده برد، به یاد دارم. اوایل تابستان 1945 بود، و وقتی سپیده چون تاجی از مس گداخته بر سر «رامبلا دو سانتا مونیکا» می نشست، ما در خیابان های مدفون زیر آسمان خاکستری بارسلونا راه می رفتیم... پدرم هشدار داد: «دنیل، در مورد چیزی که امروز می بینی، نباید به احدی حرف بزنی، حتی به دوستت، توماس. هیچکس.» گفتم: «حتی به مامان؟» پدرم آه کشید، و غمش را در پس لبخندی مغموم که سرتاسر عمر چون نقش سایه بر لبانش بود، پنهان کرد.»

در جایی دیگر از این اثر که قصه‌ا‌ی مملو از احساسات را برای مخاطب روایت می‌کند می‌خوانیم:

«در آن صبح ماه ژوئن، با برتابیدن نخستین شعاع نور، جیغ‌کشان، از خواب پریدم. قلبم چنان در سینه می‌کوبید که انگار روحم می‌خواست از تخته‌بندِ تنم بگریزد. پدرم سراسیمه وارد اتاقم شد و در آغوشم کشید و سعی کرد آرامم کند. ازنفس‌افتاده، نجواکنان گفتم: «صورتش یادم نمی‌آد. صورت مامان یادم نمی‌آد.» پدرم تنگ در آغوشم کشید. «نگران نباش، دنیل. من به جای هر دومون به یاد می‌آرمش.» در تاریک‌روشن هوا به یکدیگر نگاه کردیم، در جستجوی کلماتی که وجود نداشتند. برای نخستین بار متوجه شدم که پدرم دارد پیر می‌شود. ایستاد و پرده‌ها را پس زد تا نور پریده‌رنگ سپیده‌دم به داخل بریزد. گفت: «بیا دنیل، لباس بپوش. می‌خوام یه چیزی نشونت بدم.» «حالا؟ ساعت پنج صبح؟» پدرم با بارقه لبخندی مرموز که احتمالاً از یکی از صفحات رمان‌های کهنه الکساندر دومایش به عاریت گرفته بود، گفت: «بعضی چیزا رو فقط تو گرگ و میش می‌شه دید.»

دربارۀ نویسنده کتاب سایه‌ی باد

کارلوس روئیث ثافون در سال 1964 در اسپانیا به دنیا آمد، نویسندگی را از سن خیلی کم شروع کرد و در عنفوان جوانی به جایگاه نویسنده‌ای موفق رسید. ا

ز او رمان‌هایی هم‌چون «زندانی آسمان»، «بازی فرشته» و «مارینا» نیز به فارسی ترجمه شده‌اند. ثافون در سال 2020 در 55سالگی از دنیا رفت.

نکات جالب دربارۀ کتاب سایه‌ی باد

  • «سایه‌ی باد» اولین رمان از مجموعه‌ی «گورستان کتاب‌های فراموش‌شده» است.
  • رمان‌های دوم، سوم و چهارمِ چهارگانۀ «گورستان کتاب‌های فراموش‌شده»، «بازی فرشته»، «زندانی آسمان» و «هزارتوی ارواح» نام دارند.
  • کارلوس روئیث ثافون مدت 10 سال را صرف نوشتن این رمان کرده است.

اقتباس‌ها از کتاب سایه‌ی باد

  • به دلیل تصویرسازی‌های بسیار جذاب و توصیفات فراموش‌نشدنی رمان سایه‌ی باد از شهر بارسلونا، توری تفریحی با الهام از روند داستانی این رمان در شهر بارسلونا برگزار می‌شود.
  • از رمان حاضر، رمان‌های گرافیکی متعددی با اقتباس از داستان اصلی منتشر شده است.

افتخارات و جوایز کتاب سایه‌ی باد

  • پرفروش‌ترین رمان در کشور اسپانیا برای چندین هفته متوالی
  • ظرف سه سال بیش از 12 میلیون نسخه از رمان سایه‌ی باد به فروش رسید و تا زمان حال، بیش از 15 میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسیده است.
  • فروش کم‌سابقه‌ی این رمان موجب شده است تا نام آن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سراسر تاریخ ادبیات، ثبت شود.
  • در سال 2004 ترجمه‌ی فرانسوی‌ این اثر جایزۀ بهترین رمان خارجی را دریافت کرد.
  • برنده جایزه Barry سال 2005
  • برنده جایزه انجمن کبک 2005
  • نامزد جایزه دیلیس در سال 2005
  • برنده جایزه کتاب سن دیگو در سال 2015
  • نامزد جایزه Gumshoe برای بهترین رمان جنایی اروپا در سال 2005

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب سایه‌ی باد

نظرات برخی از نشریات و افراد مشهور دربارۀ رمان «سایه‌ی باد» را با هم بخوانیم:

  • «هرکسی که از رمان‌های ترسناک، پر شور، تأثیرگذار، غم‌انگیز و هیجان‌انگیز لذت می‌برد، باید سریعاً به نزدیک‌ترین کتاب‌فروشی برود و سایه‌ی باد را بخرد! واقعاً باید این کار را بکند!» - روزنامۀ واشنگتن پست
  • «ملاقات گابریل گارسیا مارکز با امبرتو اکو و خورخه لوئیس بورخس برای یک نمایش جادوییِ نظام‌گسیخته». -نیویورک تایمز
  • «شگفت‌انگیز... استادانه... سایه‌ی باد در نهایت، یک نامه عاشقانه به ادبیات است که برای خوانندگانی که به اندازه‌ی قهرمان جوانش به داستان‌سرایی علاقه دارند، در نظر گرفته شده است.» -مجلۀ Entertainment Weekly
  • «یک مطالعۀ پر زرق‌وبرق» -استفان کینگ، نویسندۀ بسیار سرشناس آمریکایی
  • «سایه‌ی باد شما را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد.؛و مطالعۀ این اثر، قطعا ارزش صرف زمان را دارد. رمانی کاملاً شگفت‌انگیز» - مجلۀ Kirkus

خرید کتاب سایه‌ی باد

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب سایه‌ی باد را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «سایه باد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.