جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دائو د جینگ

قیمت:
220,000 تومان
مشخصات کتاب دائو د جینگ
کشور مبدا
تعداد صفحات
120 صفحه
شابک
9786004052887
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

کتاب دائو د جینگ با عنوان انگلیسی «Tao Te Ching» اثر لائوتزو، نوشته‌ای کهن و قدیمی مربوط به شش قرن قبل از میلاد است که آن را دفتر حق و راستی معنی می‌کنند. احسان عباسلو این اثر را به فارسی برگردانده و نشر ثالث ترجمه‌ی او را به چاپ رسانده است. کتاب دائو د جینگ جزو فهرست برترین آثار فلسفی سایت گودریدز قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب دائو د جینگ

کتاب دائو د جینگ با عنوان انگلیسی «Tao Te Ching» اثر لائوتزو، نوشته‌ای کهن و قدیمی مربوط به شش قرن قبل از میلاد است که آن را دفتر حق و راستی معنی می‌کنند. احسان عباسلو این اثر را به فارسی برگردانده و نشر ثالث ترجمه‌ی او را به چاپ رسانده است. کتاب دائو د جینگ جزو فهرست برترین آثار فلسفی سایت گودریدز قرار گرفته است. این متن کلاسیک چینی را مهم‌ترین کتاب آیین تائو می‌دانند. کتاب از 81 اندیشه‌ و گفتاورد کوتاه تشکیل شده و یکی از آثار کلاسیک ادبیات معنوی جهان است. اکثرا این کتاب را به لائوتزو نسبت می‌دهند؛ بنیان‌گذار مذهب تائو که ویژگی‌های یک حکیم روشن‌فکر یا حاکم ایده‌آل با خصوصیات یک فرد کامل را تعلیم می‌دهد. کتاب از دو بخش تشکیل شده است. نویسنده در بخش اول به مابعدالطبیعه و در بخش دوم به تدبیر ملک و نفس می‌پردازد. می‌توان گفت کتاب به طور کلی مضمونی عرفانی دارد و مملو از دانش عملی و حکمت است. این کتاب به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه شده است و یکی از مهم‌ترین کتاب‌های معنوی و فلسفی کهن به شمار می‌رود. اگر از خواندن کتاب‌هایی با مضمون عرفان و حکمت لذت می‌برید، از خواندن دائو د جینگ غافل نشوید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب دائو د جینگ چیست؟

یکی از کاربران در سایت گودریدز به نام رها نظر خود را این‌طور انعکاس داده است: «گاهی اوقات لازم است از زندگی و اتفاقاتی که در آن می‌افتد و شرایط و مسائلی که در اطرافمان می‌گذرد فاصله بگیریم. بعضی وقت‌ها بهترین کار این است که در سکوت شاهد و نظاره‌گر زندگی خود باشیم. گاهی خوب است از دور مانند یک تماشاچی فیلم، به صندلی تکیه بزنیم و زندگی‌مان را درست مانند یک بیننده از روی پرده‌ی سینما تماشا کنیم. وقتی یاد می‌گیریم چطور سکوت کنیم و یک نظاره‌گر خاموش باشیم، زمانی که یاد می‌گیریم احساسات و قضاوت‌های خود را کنترل کنیم و دست از گله و شکایت برداریم، درست همان لحظه است که می‌فهمیم زندگی همین تحمل دشواری‌ها و در عین حال لذت بردن از لحظه‌های کوچک و ناپایداری از آرامش است. آن لحظه می‌آموزیم وجود یک انسان وقتی بزرگ‌تر و عمیق تر می‌شود که تجربه‌ها و اتفاقات سخت‌تر و بیشتری را پشت سر گذاشته باشد. در غیر این صورت زندگی کردن دائم در نقطه‌ی امن چیزی کمتر از مرده بودن نیست. این کتاب یکی از کتاب‌های دوست‌داشتنی و دلچسبی بود که شیوه‌ی درست زندگی کردن را به ساده‌ترین و زیباترین شکل ممکن توضیح داده بود. آن حس سکون و آرامشی که در تمام طول کتاب حضور داشت را واقعا دوست داشتم. چقدر نوشته‌های این فرزانه‌ی چینی آموزنده و ارزشمند بود.» برت یکی از کاربران انگلیسی همین سایت نوشته است: «این کتاب زندگی من را تغییر داد. من در کلاس تاریخ جهان در دبیرستان با تائوئیسم آشنا شدم و دوستان دیگرم در کلاس فلسفه در دانشگاه روی این متن کار کردند. لائوتزو به من آموخت بسیاری از چیزها را درک کنم. این کتاب به فلسفه‌ی شخصی‌ام از جهان کمک بسیاری کرد و مرا از سردرگمی نجات داد. من این کتاب را به همه‌ی کسانی که در مسیر زندگی گم شده‌اند، بسیار توصیه می‌کنم. شاید همه‌ی پاسخ‌ها را در خود نداشته باشد، اما دیدگاه و بینش فراوانی به شما خواهد بخشید.» مینا شاهرودی نیز نکات قابل توجهی درباره‌ی کتاب و ترجمه‌ی آن بیان کرده است: «برگردان احسان عباسلو از این کتاب ترجمه‌ی مورد علاقه‌ی من است. من یک نسخه‌ی دیگر از این کتاب را دارم اما فکر می‌کنم سادگی ترجمه‌ی آقای عباسلو با سادگی لائوتزو و فلسفه‌ی ایشان مطابقت بیشتری دارد. الگوهای فکری‌ای که در این اثر وجود دارد، آن را به کتابی آموزنده و دوست‌داشتنی تبدیل کرده است. مسیری که نویسنده ایجاد می‌کند، منجر به عقلانیت و صلح می‌شود.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «اگر مردان بزرگ را بیش از اندازه ارزشمند شمارید، مردم عادی کوچک شمرده می‌شوند. اگر دارایی خود را بیش از اندازه عزیز بدارید، دزدی در میان مردم رواج پیدا می‎‌کند. فرزانه با خالی کردن ذهن مردم، آنان را رهبری می‌کند و با تضعیف جاه‌طلبی‌ها و تحکیم اراده‌شان، درون آن‌ها را غنی می‌سازد. او به آن‌ها کمک می‌کند تا از دانسته‎‌ها و آرزوهای خود خالی شوند و در کسانی که تصور می‌کنند می‌دانند، سردرگمی به وجود می‌آورد. بی‌عملی را بیازمایید و هرچیزی در جای خود قرار می‌گیرد.» کتاب دائو د جینگ سراسر از حکمت عملی و نظری است: «آن‌که روی انگشتانش می‌ایستد، نمی‌تواند تعادلش را حفظ کند. آن‌که عجله می‌کند، نمی‌تواند خیلی پیش برود. آن‌که سعی در درخشیدن دارد، نور وجودش را خاموش می‌کند. آن‌کس که خود را بزرگ می‌داند، نمی‌تواند بداند واقعا کیست. آن‌که بر دیگران فرمان می‌راند، نمی‌تواند بر وجود خویش فاتح شود. آن‌کس که به کارش می‌چسبد، چیزی دیرپا خلق نمی‌کند. اگر می‌خواهید با تائو در هماهنگی قرار گیرید، کار خود را بکنید و سپس همه چیز را رها کنید.» درقسمت دیگری از کتاب می‌خوانیم: «رودها به دریا می‌ریزند، زیرا دریا از آن‌ها فروتر است. فروتنی به دریا قدرت می‌بخشد. اگر می‌خواهید زندگی مردم را سامان بخشید، فروتر از آن‌ها قرار بگیرید. اگر می‌خواهید مردم را رهبری کنید، یاد بگیرید که چگونه از آن‌ها پیروی کنید.»

درباره نویسنده کتاب دائو د جینگ

برخی لائوتزو را اولین فیلسوف چینی می‌دانند. این استاد کهن بنیان‌گذار مذهب تائوئیسم است؛ مذهبی بر پایه‌ی سادگی، آزادی و نیکی به همه که به‌شدت با جنگ و خون‌ریزی مخالفت می‌کند. می‌توان تائوئیسم را دنباله‌روی فلسفه‌های وحدت وجودی نامید. برخی البته بر این باورند که شخصی به نام لائوتزو اصلا وجود نداشته و او یک شخص افسانه‌ای است.
برای مشاهده موارد مرتبط، به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دائو د جینگ»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.