جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

مامور 6

قیمت:
320,000 تومان
مشخصات کتاب مامور 6
کشور مبدا
تعداد صفحات
515 صفحه
شابک
9789641912019
سال خلق اثر
2011
سال انتشار
2011
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

«مأمور 6» شاهکاری بی‌نظیر و آخرین جلد از سه‌گانه‌ی خواندنی و تأمل برانگیز «کودک ۴۴» است. کتابی خارق‌العاده با محتوایی غنی، نوشته‌ی تام راب اسمیت نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی «خنجر فولادی یان فلمینگ» که در سال ۲۰۱۱ انتشار یافته است. این مجموعه در سراسر جهان با استقبال قابل توجهی همراه بوده و تاکنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب مامور 6

«مأمور 6» شاهکاری بی‌نظیر و آخرین جلد از سه‌گانه‌ی خواندنی و تأمل برانگیز «کودک ۴۴» است. کتابی خارق‌العاده با محتوایی غنی، نوشته‌ی تام راب اسمیت نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی «خنجر فولادی یان فلمینگ» که در سال ۲۰۱۱ انتشار یافته است. این مجموعه در سراسر جهان با استقبال قابل توجهی همراه بوده و تاکنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. «مأمور 6» از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است که به داستان زندگی قهرمان خود لئو دمیدوف، می‌پردازد. ژانری رمزآلود و روایتی گیرا که تاریخ شوروی را در بستر داستانی پرکشش و میخکوب‌کننده به تصویر کشیده است. انتشارات «مروارید» ترجمه‌ای خواندنی و جذاب را از این کتاب به کوشش نادر قبله‌ای منتشر کرده است.
لئو دمیدوف قهرمانی غمگین، وظیفه‌شناس و ماندگار است که به شرح ماجراها و ستمگری‌های حکومت استالین و جنگ سرد پرداخته است؛ روایتی از کابوس‌ها و رویاها و عشق و دوست داشتن. داستانی تکان‌دهنده و غافلگیرکننده که خواننده را بهت زده کرده و او را به تأمل وا می‌دارد. اسمیت با نگاهی دقیق و تیزبینانه همچون فیلمبرداری ناظر و بدور از قضاوت، جزئیاتی تاریخی را به زیباترین شکل خود به تصویر کشیده است.
نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب «مأمور6» چیست؟
سه‌گانه‌ی راب اسمیت استقبال و محبوبیت فراوانی را در در سراسر جهان به دست آورده است. فرزانه مددیان معتقد است: «نویسنده در فضاسازی روزگار شوروی کمونیست در دهه‌ی ۷۰ و سپس لشکرکشی شوروی به افغانستان بسیار موفق بوده است.» منتقدان بوک پیج بر این باورند که، لئو دمیدوف قهرمانی مدرن است که  کافکایی را برای زمانه ما خلق کرده است. مرد خوبی که در یک سیستم فاسد و دستکاری کننده گرفتار شده و مجبور است بین وفاداری به خانواده، کشور و وجدان یکی را انتخاب کند. منتقدان بوک لیست، «مآمور 6» را کتابی بزرگ به هر معنا و رمان جناییِ درجه یک دانسته‌اند، کتابی که بدون تردید همه‌ی توجهات را به خود جلب می‌کند.
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
برشی کوتاه و تأثیرگذار از کتاب را خواهیم خواند: «دفتر یادداشت‌های این زن را در شومینه‌ای پیدا کرده بودند. جای تعجب نداشت که در دودکش، در پارچه‌ای مومی پیچیده شده بود و به زور بین دو آجر شل قرار گرفته بود. نویسنده برای بازیافتن این یادداشت‌ها مجبور می‌شد صبر کند تا آتش خاموش شود و سپس دستش را به دیواره‌ی دودکش می‌مالید تا برآمدگی کتاب را احساس کند. به شکل طعنه آمیزی، طبیعت پردردسر چنین مخفیگاهی برای پشکوفا کار بی‌اثری شده بود. اثر انگشت دود گرفته‌ای روی میز تحریرش سوءظن مامور تجسس را برانگیخته بود و او را در کانون تحقیقات دوباره‌ای قرار داده بود؛ نمونه‌ای از کار ستودنی این کارآگاه.»
«نباید فکر یا تجربه‌ای، خارج از نفوذ حزب، شکل می‌گرفت. به همین دلیل، یک یادداشت پنهان شده اغلب متهم‌کننده‌ترین مدرکی بود که هر مأموری آرزوی آن‌ را داشت. از آن‌جا که این یادداشت‌های روزانه‌ی شخصی برای خواننده‌ای نوشته نمی‌شد، نویسنده آن را آزادانه می‌نوشت، کمتر احتیاط می‌کرد و حاصل آن چیزی بود شبیه اعتراف‌های ناخواسته.»
درباره نویسنده
تام راب اسمیت نویسنده‌ی انگلیسی برنده‌ی جایزه‌ی «خنجر فولادی یان فلمینگ» است. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «مزرعه»، «گزارش محرمانه» و «کودک 44» اشاره کرد.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «مامور 6»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.