جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شفقت خود مقتدرانه

قیمت:
324,000 تومان
مشخصات کتاب شفقت خود مقتدرانه
کشور مبدا
تعداد صفحات
392 صفحه
شابک
9786006454085
سال خلق اثر
2021
سال انتشار
2021
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب شفقت خود مقتدرانه (Fierce Self-Compassion) اثر کریستن نف، به کاوش مفهوم شفقت خود، و اینکه چطور افراد می‌توانند احساس شفقت خود قدرتمندی را در دل زندگی خود پرورش دهند، می‌پردازد. کتاب شفقت خود مقتدرانه، کتاب نسبتا جدید است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب شفقت خود مقتدرانه

کتاب با تعریف مفهوم شفقت خود شروع می‌شود، شیوه‌ای که افراد با خود به همان لطافت و مهربانی رفتار می‌کنند که با دوستی که گرفتار رنج و سختی است. نف باور دارد که شفقت خود، ابزاری قدرتمند و تاثیرگذار در رشد فردی و بهزیستی است. یکی از جنبه‌های اصلی شفقت خود مقتدرانه این ایده است که فرد با عزمی راسخ، خود را بدون قید و شرط بپذیرد و در آغوش بکشد. نف این سوءبرداشت را که شفقت خود به نوعی علامت ضعف و ترحم نسبت به خود است را به چالش می‌کشد. به جای آن، او خوانندگان را ترغیب می‌کند که با اقتدار به شفقت خود بنگرد و آن را عملی شجاعانه به شمار آورد.

دومین بخش این کتاب بر مفهوم «شفقت خود مقتدرانه» متمرکز است. نف توضیح می‌دهد که چگونه افراد می‌توانند با به‌کارگیری شفقت خود مقتدرانه، ذهنیتی قوی و منعطف دربرابر چالش‌ها، پسرفت‌ها و انتقادها در خود پرورش دهند. او بر اهمیت تقویت یک رابطۀ دوستانه و قوی با خود، حتی در میانۀ بحران‌ها و شرایط سخت زندگی تاکید می‌کند. در بخش آخر، نف نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شفقت خود مقتدرانه را در جنبه‌های متنوع زندگی از جمله روابط، والدگری و شغل، به کار بست. او همچنین به موانع و سوءبرداشت‌هایی که در مسیر تقویت شفقت خود مقتدرانه وجود دارند اشاره می‌کند. به طور خلاصه، کتاب «شفقت خود مقتدرانه» راهنمایی جامع است که خوانندگان را در مسیر در آغوش کشیدن خود راهنمایی می‌کند. کریستن نف ابزارهای عملی و تکنیک‌هایی را معرفی می‌کند که به کمک آن افراد رابطه‌ای منعطف‌تر و پذیراتر با خود برقرار کنند که در نهایت به زیستی بهتر و سالم‌تر منجر شود.

دربارۀ ترجمۀ کتاب شفقت خود مقتدرانه

  • کتاب شفقت خود مقتدرانه در ژوئن 2021 توسط انتشارات هارپر منتشر شد و نشر بینش نو در سال 1402 نسخۀ فارسی آن را با ترجمه الهام موسویان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

امتیاز کتاب شفقت خود مقتدرانه در گودریدز

  • تعداد نظرات: 190      
  • تعداد امتیازدهی: 1772
  • امتیاز (از 5): 3.88

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارهٔ کتاب شفقت خود مقتدرانه چیست؟

خواننده‌ای که تراپی دریافت می‌کند، از این کتاب می‌گوید:

«این کتاب را درمانگرم به من معرفی کرد. دکتر نف پیشگام شفقت خود است و در این زمینه شهرت جهانی دارد. قبل از خواندن این کتاب، من حتی تفاوت شفقت خود و عزت‌نفس را نمی‌دانستم. به نظرم اینکه کتاب با یک پرسشنامه سنجش میزان شفقت خود شروع می‌شود خیلی مفید است، کمک می‌کند بدانید نقطۀ شروع شما کجاست. در طول خواندن این کتاب، بارها سرم را به نشانۀ تایید تکان می‌دادم و اشک در چشمانم جمع می‌شد. مهربان بودن نسبت به خود (صرفا آن‌که واقعا هستید، نه آن‌که باید باشید) هدف زیباییست که من تلاشم می‌کنم به آن برسم.»

دیگری که از قبل نویسنده کتاب را می‌شناسد، نوشته است:

«این دومین کتابی است که از کریستن نف خوانده‌ام. پیش از این کتاب «شفقت خود، شیوه‌ای اثبات شده برای مهربان بودن با خود» را خوانده‌بودم که به نظرم کتاب بهتری است. کتاب شفقت خود مقتدرانه بیشتر خطاب به زنان نوشته شده است و به نظرم قسمت اول این کتاب: چرا زنان نیازمند شفقت خود مقتدرانه هستند، بیش از حد سیاسی و غم‌انگیز است. نف به وضوح سوگیری دموکراتیک دارد. درست است که زنان با چالش‌هایی مواجه هستند اما شیوه‌ای که او درباره مشکلات صحبت می‌کند باعث می‌شود ما زنان قربانی به نظر برسیم، که این به نظر من درست نیست. زنان و مردان هر دو چالش‌های خاص خود را دارند و من از هر دو جنس، نقطه نظرات زیادی شنیده‌ام. زندگی برای بیشتر مردم دشوار است و به نظرم این کتاب تلاش می‌کند زن را یک قربانی درمانده نشان دهد. احتمالا نف چنین قصدی نداشته اما از صحبت‌های او این پیام برداشت می‌شود. در کل، به نظرم بخش اول علمی و بی‌طرفانه نیست. فصل هشتم، بهترین خود شدن، جذاب‌ترین قسمت کتاب است؛ جایی‌که توضیح می‌دهد چطور ما معمولا تصور می‌کنیم برای رسیدن به موفقیت باید حتما به خود سخت بگیریم. شواهد نشان می‌دهد که شفقت خود، با تقویت انعطاف‌پذیری، احتمال رسیدن به موفقیت را افزایش می‌دهد.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب شفقت خود مقتدرانه

کریستن نف، متولد سپتامبر 1966،  روان‌شناس و پیشگام حوزه شفقت خود است. او به واسطه کارها و پژوهش‌هایش در زمینه شفقت خود شناخته شده است، رویکردی که به جای قضاوت و سرزنش، با نگاهی مشفقانه و همدلانه با افراد مواجه می‌شود. او مدرک دکتری خود را در رشتۀ توسعه انسانی از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد و در حال حاضر، دانشیار دانشکدۀ روان‌شناسی دانشگاه تگزاس است.

خرید کتاب شفقت خود مقتدرانه

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب شفقت خود مقتدرانه را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوۀ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به کتاب‌های روان‌شناسی علاقه‌مندید، به صفحه خرید کتب روانشناسی هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شفقت خود مقتدرانه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.