جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه/ تحلیل های فنی در بورس

قیمت:
360,000 تومان
مشخصات کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه/ تحلیل های فنی در بورس
کشور مبدا
تعداد صفحات
464 صفحه
شابک
9786226855334
سال خلق اثر
1365
سال انتشار
1365
قطع
وزیری
جلد
نرم
نوبت چاپ
8
این کتاب در یک نگاه

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه با نام لاتین Technical Analysis of the Financial Markets به قلم جان مورفی نوشته و در سال ۱۹۸۶ به چاپ رسید. با توجه به موضوع کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه و مخاطبین بسیار زیادی که چند سالی هست این موضوع در ایران پیدا کرده است نشر آذرین مهر این کتاب را با ترجمه‌ی مصطفی جوادی در ۴۶۴ صفحه به چاپ رساند که هم‌اکنون نیز به چاپ هفتم خودش رسیده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه/ تحلیل های فنی در بورس

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه با نام لاتین Technical Analysis of the Financial Markets به قلم جان مورفی نوشته و در سال ۱۹۸۶ به چاپ رسید. با توجه به موضوع این کتاب و مخاطبین بسیار زیادی که چند سالی هست این موضوع در ایران پیدا کرده است نشر آذرین مهر این کتاب را با ترجمه‌ی مصطفی جوادی در ۴۶۴ صفحه به چاپ رساند که هم‌اکنون نیز به چاپ هفتم خودش رسیده است. کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه همانطور که از نامش پیداست به انواع تحلیل‌های تکنیکال می‌پردازد و مزیت بارز آن این است که طوری نوشته شده است که در اکثر بازارهای مالی می‌توات از آن استفاده کرد. در این روزها که منابع بی‌اعتبار و بی‌کیفیت در بحث تحلیل بازارهای مالی بسیار زیاد است، استفاده از منابع مهم و تاثیرگذار در این زمینه بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند از شما و زندگی‌تان در مقابل ضرری چشمگیر که نتیجه عدم آموزش درست و ورود طمع‌ورزانه به این بازارهاست، جلوگیری کند و این کتاب یکی از مهمترین و باکیفیت‌ترین مراجع در این زمینه است. این اثر شامل ۱۸ فصل است که مباحثی از جمله تئوری داو، الگوهای وارونه‌ی مهم، الگوهای حجم، نمودار شمعدانی ژاپنی، مدیریت پولی و تاکتیک‌های تعاملی، شاخصه‌های بازار سهام، و چرخه‌های زمانی در آن مطرح می‌شود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه چیست؟

نظر سهیل در مورد این کتاب را در زیر می‌خوانیم: «من زمان زیادی است که در بازار بورس و ارز دیجیتال فعالیت دارم و در شروع فعالیتم بدون آموزش صحیح، متاسفانه دچار ضرر شدم و بعد از آن شروع به خواندن کتاب‌های مشهور و مرجع در ضمینه آموزش تحلیل تکنیکال که یکی از پایه‌ها و مهمترین اصول تحلیل بازارهای مالی کردم و این‌ کتاب باعث افزایش دانش بنده در این زمینه شد و تاثیر بسیار زیادی روی تریدهایم گذاشت. زبان روان و آسان این کتاب، درک مفاهیم تخصصی را ساده‌تر کرده است و به تمام کسانی که در ابتدای ورود به بازارهای مالی هستند، حتما مطالعه‌ی این کتاب را پیشنهاد می‌کنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

پاراگرافی از کتاب که نقش تاثیرگذار یک‌تحلیل‌گر اقتصادی را توضیح می‌دهد را می‌خوانیم: «یک تحلیل‌گر اقتصادی می‌تواند نقش به سزایی در وضعیت اقتصادی بازار ایفا کند. مثلا وضعیت تغییر نرخ یک کالا در بازار هم‌راستا و هم‌معنی تورم است. با تحلیل کردن تکنیکی می‌توان سرنخ‌هایی در مورد نقاط قوت و ضعف بازار به دست آورد. بالا رفتن قیمت‌ها به معنی وضعیت اقتصادی سخت و بالا رفتن تورم است. در حالی که پایین آمدن قیمت‌ها دقیقا برعکس این موضوع است. جهت افزایش نرخ بهره تحت تاثیر روند کالاها است. در نتیجه نمودارهای بازارهایی مانند طلا و نفت به همراه اوراق بهادار خزانه‌داری می‌توانند در مورد قدرت یا ضعف اقتصاد و انتظارات تورمی چیزهای زیادی به ما بگویند.» پاراگرافی از کتاب که اشاره به نقاط قوت تحلیل تکنیکال دارد را می‌خوانیم: «یکی از نقاط قوت تحلیل تکنیکی، قابلیت انطباق آن با تقریبا هر بعد تجاری و ابعاد زمانی است. جایی در بازار وجود ندارد که نتوان آن را به کار برد. یک چارتیست به راحتی می‌تواند هر بخش از بازار را که می‌خواهد مورد بررسی قرار دهد حتی اگر با دانش بنیادین آن در یک راستا نباشد. این در حالی است که اغلب تحلیل‌گران بنیادین به دلیل حجم بالای اطلاعاتی که نیازمند بررسی تخصصی است، چندان نمی‌توانند خوب عمل کنند.» بخشی از کتاب اشاره به مفهوم روند دارد که در زیر آمده است: «دانستن مفهوم روند، نکته‌ای حیاتی است. همانند قبل، تا زمانی که به این موضوع یقین پیدا نکرده باشیم خواندن این کتاب بی‌فایده است. هدف کلی از یک نمودار وضعیت قیمت، شناسایی روند و پیش‌بینی جهت حرکت این روند و وضعیت آن در آینده است. در حقیقت، بسیاری از تکنیک‌های مورد استفاده در این روش، ماهیت دنباله‌ای دارند. به این معنی که هدف آنها شناسایی و پیروی از روندهای موجود است.»

درباره‌ی نویسنده کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

جان ‌‌مورفی اهل آمریکا و یکی از تحلیل‌گران با سابقه و شناخته‌شده‌ی بازار‌های مالی و بورس است که نزدیک به ۳۰ سال در این زمینه فعالیت دارد و به او لقب پدر علم تحلیل تکنیکال را داده‌اند. جان مورفی کتاب‌های زیادی با موضوعاتی مختلفی نوشته است که مشهورترین آنها کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه است. از کتاب‌های دیگر جان مورفی می‌توان به «تحلیل نموداری بازار سهام»، «تحلیل دیداری در بازارهای سرمایه» و «تحلیل تکنیکی بین بازاری» اشاره کرد. او همچنین مهمترین قوانین معاملاتی را در قالب ده فرمان مهم تحلیل تکنیکال ارائه داده است که حاصل سال‌ها تجربه و کار در این زمینه است.
برای مشاهده و خرید کتاب مد نظر خود به دسته‌بندی خرید آنلاین کتاب مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه/ تحلیل های فنی در بورس»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.