جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

گربه صفتی: یک راهنما فلسفی

قیمت:
170,000 تومان
مشخصات کتاب گربه صفتی: یک راهنما فلسفی
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
181 صفحه
شابک
9786229255155
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
2020
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

جان نیکلاس گری، نویسنده «سگ‌های پوشالی» که به خاطر انتقادهای تحریک‌آمیزش از غرور علمی و توهمات پیشرفت و انسان‌گرایی مشهور است، در کتاب «گربه صفتی» توجه خود را به گربه‌ها معطوف می‌کند و آنچه را که آن‌ها دربارهٔ رابطه عذاب‌آور انسان‌ها با جهان و خودشان فاش می‌کنند. سال انتشار «گربه صفتی» به ۲۰۲۰ برمی‌گردد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب گربه صفتی: یک راهنما فلسفی

تاریخ فلسفه یک توالی تراژیک یا کمیک پیش‌بینی‌پذیر از تسکین‌دهنده‌ها برای اضطراب بشر بوده است. متفکرانی از اسپینوزا تا بردیایف پرسش‌های همیشگی را دنبال کرده‌اند که چگونه شاد باشیم، چگونه خوب باشیم، چگونه دوست داشته باشیم و چگونه در دنیایی از تغییر و از دست دادن، زندگی کنیم. اما شاید بتوانیم از گربه‌ها - حیوانی که بیش از همه تخیل ما را تسخیر کرده است - بیشتر یاد بگیریم تا از متفکران بزرگ جهان!

گری با کاوش در ماهیت گربه‌ها و آنچه می‌توانیم از آن بیاموزیم، مراقبه‌ای عمیق و تأمل‌برانگیز در مورد حماقت‌های استثنایی انسان و شرایط اساساً آسیب‌پذیر و تنهایی ما ارائه می‌کند. او مسیری به سوی زندگی بدون توهم ترسیم می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم بحران و دگرگونی را تحمل کنیم و مانند گربه‌ها همیشه با صحنه‌های تغییریافته، سازگار شویم.

درباره ترجمه کتاب گربه صفتی: یک راهنمای فلسفی

  • کتاب گربه صفتی: یک راهنمای فلسفی در ایران با ترجمه مهدی مومنی‌نیا و توسط نشر دیوار در سال 1402 انتشار یافته است.

امتیاز کتاب گربه صفتی: یک راهنمای فلسفی در گودریدز

  • تعداد نظرات: 444
  • تعداد امتیازدهی: 2722
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.7

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب گربه صفتی چیست؟

استیون در سایت گودریدز دربارهٔ این کتاب نوشته است:

«این کتابی درباره گربه‌ها و فلسفه است! کتابی کم‌حجم که جنبه فلسفی چیزهایی که بررسی می‌کند، کمی غافلگیرکننده است. مثلا به نظر می‌رسد که گری هوشیاری و عقلانیت را در هم می‌آمیزد. در کل کتابی سرگرم‌کننده است و البته گاهی اوقات تأثیرگذار و تامل‌برانگیز، به‌خصوص اگر عاشق گربه هستید. گری برخی از موضوع‌های حیوان خانگی خود، به‌ویژه رابطه انسان‌ها با حیوانات دیگر را در آثار خود بررسی می‌کند. او در این کتاب، گربه را انتخاب می‌کند که موجودی است که بر خلاف ما انسان‌ها، نگران خودآگاهی نیست و دائماً نگران وضعیت خوشبختی خود است.»

همچنین جک در سایت آمازون درباره این کتاب می‌نویسد:

«خواندن این کتاب لذت‌بخش است. من تاکنون چیزی نخوانده‌ام که تا این حد از آن لذت برده باشم. این کتاب که به خوبی نوشته شده، هوشمندانه، آموزنده و سرگرم‌کننده است. گری در سیخونک زدن به عقل متعارف استاد است و او در اینجا به وفور از آن استفاده می‌کند. به اندازه سگ‌های پوشالی (کتاب دیگر نویسنده) قوی نیست؛ اما در جوش و خروش شدید آن را جبران می‌کند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

برای آشنایی بهتر با این کتاب توجه شما را به متنی جلب می‌کنیم که ناشر این کتاب دربارهٔ آن نوشته است:

«این که گربه‌ها هیچ رهبری را نمی‌پذیرند احتمالاْ یکی از عللی است که آن‌ها تسلیم انسان‌ها نیستند. گربه‌ها از انسان‌هایی که اکنون بسیاری‌شان با آن‌ها زندگی می‌کنند نه اطاعت می‌کنند و نه به آن‌ها احترام می‌گذارند. حتی وقتی به ما تکیه می‌کنند همچنان مستقل از ما می‌مانند. اگر به ما محبت نشان می‌دهند، این صرفا عشق و علاقه‌ی مصلحتی نیست. آنها اگر از همراهی با ما لذت نبرند ما را ترک می‌کنند. اگر ماندند به این علت است که می‌خواهند با ما باشند. این نیز دلیلی است بر این که چرا بسیاری از ما آن‌ها را گرامی می‌داریم.»

درباره‌ نویسنده کتاب گربه صفتی: یک راهنمای فلسفی

جان نیکلاس گری، فیلسوف سیاسی انگلیسی است که به فلسفه تحلیلی و تاریخ ایده‌ها علاقه دارد.

جان گری، استاد بازنشسته اندیشه اروپایی در مدرسه اقتصاد لندن است. او یکی از همکاران دائمی گاردین و ضمیمه ادبی تایمز و نویسنده بیش از دوجین کتاب، از جمله «بدعت‌ها» و پرفروش‌ترین آن «سگ‌های پوشالی» است. کتاب «سحر دروغین» او به شانزده زبان ترجمه شده است.

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به: «هفت نوع آتئیسم»، «سکوت حیوانات»، «توده سیاه»، «روح مارینوت»، «طلوع دروغین: توهمات سرمایه داری جهانی» اشاره کرد.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور و منتقدین درباره کتاب گربه صفتی

  • این کتاب یک کاوش بازیگوشانه است که دربارهٔ آنچه که گربه‌ها ممکن است مجبور باشند به انسان‌ها در تلاش بی‌پایان ما برای درک خودمان، بیاموزند. اما کتاب، به شیوه واقعی پیشنهاد می‌کند که این تلاش ممکن است خود محکوم به فنا باشد. گری همیشه یک منتقد زیرک بوده و با زیرکی، طرح‌های بلندمرتبه و عواقب ناخواسته آن‌ها را از بین می‌برد. -جنیفر زالای، نیویورک‌تایمز
  • - یک جدل کوتاه اما جدی که به بسیاری از سنت‌های تفکر اخلاقی غربی حمله می‌کند. ارزش خواندن را دارد حتی اگر - به خصوص اگر - از گربه‌ها متنفر باشید. رابرت آرمسترانگ، فایننشال تایمز
  • - آکادمی، دانشمندان را از میان می‌برد. تعداد کمی - در واقع تعداد بسیار کمی - می‌خواهند یا حتی قادر به بیان ایده‌های پیچیده به روش‌هایی جذاب برای غیرآکادمیک‌ها باشند. جان گری یکی از آن روشنفکران نادر است. کتاب گربه صفتی بسیار جذاب است. حتی تاثیرگذارتر، این کتاب باعث می‌شود خوانندگان به طور جدی ایده‌های رادیکال را در نظر بگیرند. داستان‌ها و حقایق در مورد گربه‌ها را با فلسفه در هم می‌آمیزد، گری به تفکر جدی دعوت می‌کند بدون اینکه به خوانندگان بگوید چگونه استدلال کنند یا به چه فکر کنند. لذت فلسفه گربه از خود تجربه خواندن آن ناشی می‌شود. این کتاب تلاشی برای "اثبات" چیزی ندارد." -پایول جی، نقد کتاب لس آنجلس
  • -درگیرکننده، سرگرم‌کننده، ادراکی و نابهنگام و تحسین‌برانگیزترین معنای نیچه‌ای - مارک رولندز، نیو استیتسمن
  • - آمیزه‌ای شگفت‌انگیز از تلنگر و ژرف‌انگاری، لطافت، شوخ‌طبعی و سوگواری.- جین اوگریدی، تلگراف
  • خراش‌هایی به موقع در بخش‌های حساس روان انسان ایجاد می‌کند و دندان‌های تیز را در چند مورد از ارزشمندترین تصورات ما فرو می‌برد.-ایان گراوند، مکمل ادبی تایمز
  • - احمقانه، بازیگوش. به همان اندازه که روشنگر و لذت‌بخش است. جان بانویل، ایرلندی تایمز
  • - باشکوه. -کاترین هیوز، نقد ادبی
  • - کتاب سعی نمی‌کند چیزی را "اثبات" کند. گری از شر بازنده جان سالم به در برده و اکنون ماهرانه با تأملات فلسفی خود بازی می‌کند. -پاول از مرور کتاب لس آنجلس
  • - بخش اعظم کتاب خارق‌العاده گری به گربه‌ها مربوط نمی‌شود. گری بر تلاش‌های سیری‌ناپذیر (و عمدتاً بی‌ثمر) بشر برای خوشبختی و ناتوانی ما در حساب کردن توهم اخلاق تمرکز می‌کند. ده فرمان گربه‌سانی او در نهایت برای ما هستند. -درک برس، فکر بزرگ

خرید کتاب گربه صفتی: یک راهنمای فلسفی

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب گربه صفتی: یک راهنمای فلسفی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «گربه صفتی: یک راهنما فلسفی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.