جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تاد هانتر مون/ مجموعه 3 جلدی

قیمت:
255,000 تومان
مشخصات کتاب تاد هانتر مون/ مجموعه 3 جلدی
کشور مبدا
تعداد صفحات
0 صفحه
شابک
9786003538955
سال خلق اثر
2016
سال انتشار
2016
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه
سه‌گانه‌ی تاد هانتر مون که ماجراهایش هفت سال پس از ماجراهای سیپتیموس هیپ اتفاق می‌افتد، داستان آلیس تاد هانتر مون، راه‌یاب جوانی است که برای پیدا کردن دوستش ِفردی دهکده‌ی ساحلی‌شان را ترک می‌کند. شایع شده است که ِفردی را موجودات اسرارآمیزی گرفته‌اند.
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تاد هانتر مون/ مجموعه 3 جلدی

در کتاب شن‌سوار تاد راهی صحرای شن‌های سرودخوان می‌شود تا تخم اورم را به قلعه برگرداند؛ سفری که نه تنها مهارت‌های افصون و راهیابی او، بلکه دوستی‌اش را هم می‌آزماید. در کتاب ستاره گیر آلیس قدم در راه سفری خطرناک می‌گذارد تا سنگی باستانی را پیدا کند و سیپتیموس هیپ را نجات دهد.

درباره ترجمه کتاب تاد هانتر مون/ مجموعه 3 جلدی

  • کتاب تاد هانتر مون نوشته انجی سیج تاکنون به آلمانی و فارسی ترجمه شده است.
  • مجموعه سه جلدی تاد هانتر مون در ایران با ترجمه آرزو احمی توسط نشر افق، نخستین بار در سال 1398 انتشار یافته است.

امتیاز کتاب تاد هانتر مون در گودریدز

  • تعداد نظرات: 388
  • تعداد امتیازدهی: 4,327
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.16

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب تاد هانتر مون

  • در روزهای وَرا، روزهای دورِ گذشته، نیاکان ما به ستاره‌ها رفتن. اینجا روی زمین مهارت‌ زیادی در سفر در راه‌های به‌اصطلاح باستانی داشتن، برای همین مورد احترام بودن و بهشون می‌گفتن راه‌یاب.
  • جینا جلوی خودش را گرفت تا زبانش را برای سیپتیموس در نیاورد. محکم به خودش گفت که حالا دیگر بیست و یک سالش است، ملکه‌ی قلعه شده و این رفتار برایش مناسب نیست.
  • «اسم من نیکو است. نیکو هیپ؛ و این دوست دختر من، اسنوری اسنورلسن است.»
  • سیپتیموس: زمانی که در میان افرادی هستیم که افصون را می‌فهمند، از عناوین خود استفاده نمی‌کنیم. مارسیا: مگر اینکه خیلی روی مخ باشند.
  • سیپتیموس گفت: «شاگرد من یک راه‌یاب است.» دارم کم‌کم متوجه می‌شوم که معنی‌اش این است که او هر جا که می‌خواهد می‌تواند برود.
  • سیپتیموس با لبخند پاسخ داد: به‌عنوان یک جادوگر فوق‌العاده، قرار است بدجنس باشم. این بخشی از شرح شغل من است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب تاد هانتر مون چیست؟

ابیگیل نظرش در مورد کتاب را در گودریدز این‌گونه بیان می‌کند:

همان‌طور که انتظار داشتم بسیار دوست‌داشتنی بود. سیج دوباره در داستان‌سرایی موفق عمل کرد. طنز، تعلیق و احساسی خوش‌آیند و دلپذیر در هر صفحه کتاب وجود داشت. بازگشت شخصیت‌های سری سیپتیموس هیپ حس نوستالژیکی به داستان داد و دیدن اینکه چگونه زندگی آنها به شخصیت‌های جدید پیوند می‌خورد، بسیار لذت‌بخش بود. زنده‌باد داستان‌های افصونی.

شاینا در مورد تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب می‌نویسد:

بسیار هیجان‌زده هستم که آنجی سیج مطالب بیشتری در دنیای سیپتیموس هیپ نوشته است. همیشه دیدن شخصیت‌های زن جالب که به‌خوبی خلق می‌شوند، انرژی‌بخش است. برای من مهم نیست که کتاب برای چه گروه سنی نوشته شده است. خواندن این کتاب‌ها در هر سنی لذت‌بخش است. نوشته‌ای شسته‌ورفته، خنده‌دار و هوشمندانه است. هر چند خطوط داستانی سیج ساده هستند، اما در دنیای بسیار عمیق و پیچیده‌ای رخ می‌دهند که شما را از ابتدا تا انتها مجذوب خود می‌کند. علاوه بر این، همه شخصیت‌های او حتی اگر دوست‌داشتنی نباشند، قابل درک هستند؛ که خودش امتیاز دیگری است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

جلد اول کتاب «راه‌یاب» با این پاراگراف آغاز می‌شود:

ناقوسی در دوردست به‌ صدا در آمد. در ساحلی قدیمی دن مون خطی از روشنایی‌ها را تماشا می‌کرد که سوسو می‌زدند، دور تل‌های شنی می‌چرخیدند، آشکار و ناپدید می‌شدند و به‌طرف او می‌آمدند. سه‌ی صبح روز نیمه‌ی تابستان بود. دن فانوسش را بالا گرفته بود و وسط حلقه‌ای از قالی‌هایی که روی شن‌ها پهن شده بودند ایستاده بود و نزدیک‌ شدن روشنایی‌ها را تماشا می‌کرد. پاهای لختش یخ کرده بودند و با وجود شنل سیاه و سنگینش، در سرمای پیش از سحر می‌لرزید.

دن اولین روشنایی را دید ـ شمعی با شعله‌ای لرزان داخل فانوسی شیشه‌ای ـ که از بین تل‌های شنی بیرون آمد. موجودی با شنل تیره آن را در دست گرفته بود و خیلی زود دیگرانی هم پشت سرش آمدند. آرام روی شن، به‌طرف جایی می‌رفتند که به آن حلقه‌ی نیمه‌ی تابستان می‌گفتند. در سکوت، یکی‌یکی روی قالی‌ها نشستند و دور دن حلقه زدند.

پاراگرافی از جلد دوم کتاب «شن‌سوار» را می‌خوانیم:

اسم اژدها آتشین‌دَم بود و از یک تخم اورم محافظت می‌کرد؛ آخرین تخم اورم بزرگ که اکنون منقرض شده بود. این تخم، عادی نبود. چنان بزرگ بود که باید مثل بچه با هر دو دست آن را می‌گرفتی و آن‌قدر سنگین بود که حتی قوی‌ترین دست‌ها از حمل آن درد می‌گرفتند و سطحی شبیه چرم با خرد‌ه‌های درخشان لاجورد داشت. داخلش یک جنین بود، آخرین جنین از این گونه که ساحری به نام اوراتون مارآن را از استراحتگاهش در دشت‌های برفی شرقی دزدیده بود. آتشین‌دَم می‌دانست که تخم اورم در کشتی تریستان است و قصد داشت هر جا که تخم رفت همراهش برود.

پاراگرافی از جلد سوم کتاب «ستاره‌گیر» را می‌خوانیم:

صدای آخرین زنگ ناقوس نیم‌روز خاموش شد. در اعماق کاخ سرخ، سه زن با سر و روی خاکی و دست و پای لرزان در تالاری مخفی جلوی ملکه‌ی سرخ ایستاده بودند. اتاق که در قلب کاخ سرخ قرار داشت شش‌ضلعی بود و فقط از پنجره‌ی باریک تنها دیواری که رو به باغ مرکزی بود، نور می‌گرفت. ثروت زیادی در این اتاق دیده می‌شد، اما شبیه زندان بود.

درباره‌ی نویسنده کتاب تاد هانتر مون

انجی سیج (۱۹۵۲) نویسنده‌ای انگلیسی است. قبل از آنکه آغاز به نویسندگی کند، در رشته طراحی گرافیک و تصویرسازی در مدرسه هنر تحصیل کرد. او کتاب‌های مصور زیادی برای کودکان طراحی کرده است. از جمله آرامینتا اسپوک، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب او برای کودکان. مجموعه سیپتیموس هیپنیز که به یکی از پرفروش‌ترین‌های بین‌المللی تبدیل شد و پس‌ازآن سه‌گانه تاد هانتر مون.

نظر نویسنده درباره کتاب تاد هانتر مون

من سه‌گانه تاد هانتر مون را با ایده کاوش در مناطق دورتر در دنیای سیپتیموس هیپ نوشتم. می‌خواستم به دشت‌های برفی شرقی سفر کنم، سرزمین‌های عجیب‌وغریب زیادی را کشف کنم و درباره تاریخچه دنیای هیپ بیشتر بدانم و بنابراین تصمیم گرفتم مکانی را که برای مدت کوتاهی در سیرن و کوئست در آنجا توقف کرده بودیم، مجدداً بازبینی کنم. در آن زمان فکر می‌کردم این مکان جای بسیار عجیبی است که بیش از چندین راز را دل خود جای داده است و فکر می‌کردم اگر روزی به آنجا برگردم جالب باشد.

بنابراین من از یک دهکده ماهیگیری در همان نزدیکی شروع کردم که زمانی آلیس تاد هانتر مون از پنجره اتاق‌خواب خود به بیرون خیره شده بود و قایق زیبایی با بال‌های اژدها را دیده بود که در آسمان پرواز می‌کرد. من همیشه می‌دانستم که آلیس کسی است که می‌خواهم بیشتر با او آشنا شوم و فکر می‌کردم که خوانندگان سیپتیموس هیپ هم همین نظر را دارند.

در نتیجه، در این سه‌گانه ما همراه با آلیس - که همه او را با نام تاد می‌شناسند - سفر می‌کنیم و نه تنها با دوستانش در دهکده راه‌یاب ملاقات می‌کنیم. بلکه با او به قلعه برمی‌گردیم و با سپتیموس، جنا، مارسیا، بیتل و بسیاری از دوستان قدیمی‌مان از سری سیپتیموس هیپ روبرو می‌شویم و در طول راه برخی از رازهای گذشته، موجودات عجیب‌وغریب و روشی شگفت‌انگیز برای سفر به جهان را کشف می‌کنیم.

نکات جالب درباره کتاب تاد هانتر مون

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • پدر انجی که ناشر بود. در سنین کودکی او کتاب‌های خالی را به خانه می‌آورد تا انجی آنها را با داستان یا نقاشی پر کند.
  • او عاشق دریاست. به نظر انجی نقاشی و مطالعه درباره تاریخ به‌اندازه سفر در زمان جذاب است.
  • نویسنده در خانه‌ای متعلق به قرن پانزدهم در سامرست زندگی می‌کند که یک مکان افصونی است.

اگر به داستان‌های فانتزی علاقه دارید، کتاب تاد هانتر مون یک گزینه عالی برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب تاد هانتر مون

  • پرفروش‌ترین به گزارش نیویورک‌تایمز

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب تاد هانتر مون

کتاب تاد هانتر مون نوشته انجی سیج با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «طرفداران سری اول مطمئناً خوشحال خواهند شد زیرا شخصیت‌های قدیمی و جدید دست به ماجراجویی‌های تازه‌ای می‌زنند و داستان‌های اسطوره‌های جدیدی را فاش می‌کنند.» — School Library Journal
  • «لازم نیست حتماً ابتدا مجموعه سیپتیموس هیپ را بخوانید. هر چند طرفداران آن مجموعه از این ماجراجویی جدید که در جهانی آشنا، پر از شخصیت‌های دوست‌داشتنی قدیمی اتفاق می‌افتد، استقبال خواهند کرد- البته چند کاراکتر محبوب جدید هم به داستان اضافه می‌شوند.» ALA— Booklist
  • «شوخی و طنز، دوستی‌های واقعی و جهانی متمایز این داستان را بالاتر از سایر داستان‌ها در ژانر خود قرار می‌دهد. خوانندگانی که با مجموعه سیپتیموس هیپ آشنا نیستند، ممکن است گاهی کمی گیج شوند، اما قدرت داستان‌سرایی سیج آنها را به ادامه خواندن دعوت می‌کند.» Kirkus Reviews
  • «نوشته، مثل همیشه، روان، صمیمی و مبتکرانه است و به نحوی نوشته شده که برای مخاطبان کم سن و سال‌تر طرفدار مجموعه سیپتیموس هیپ هم مناسب است.» — ALA Booklist
  • «قسمت دوم از سه‌گانه مملو از جزئیات شگفت‌انگیز، صحنه‌های جذاب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی است. داستان هیجان‌انگیز پر از پیچش‌های غافلگیرکننده ، دشمنان خطرناک و یک اژدهای حیله‌گر طرفداران دیرینه را مجذوب خود خواهد کرد...ادامه‌ای کاملاً رضایت‌بخش و فوق‌العاده.»—Kirkus Reviews

خرید کتاب تاد هانتر مون

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب تاد هانتر مون را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تاد هانتر مون/ مجموعه 3 جلدی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.