جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

می توانی مرا بکشی

قیمت:
148,000 تومان
مشخصات کتاب می توانی مرا بکشی
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
282 صفحه
شابک
9786227543674
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

تاریخ و بررسی‌ قصه‌های نهفته در آن، همواره فضایی را می‌سازد که چون آیینه‌ای از تماشای زندگی مقابل دیدگان‌مان قرار می‌گیرد. کتاب «می‌توانی مرا بکشی» از داستانی تاریخی و واقعی در زمان پهلوی دوم شکل گرفته است. قتلی که در گذشته اتفاق افتاده و در اکنون ما با آن روبه‌رو می‌شویم. «می‌توانی مرا بکشی» که حمیده جمالی هنجنی آن را گردآوری کرده، داستانی جنایی و خواندنی را با مخاطب در میان می‌گذارد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب می توانی مرا بکشی

دختری به نام منیژه حجازی توسط مردی به نام انوشیروان رزاق به قتل رسیده است. نویسندهٔ این کتاب به سراغ تکه‌پاره‌های مغشوش و گاه متناقض روایت رفته است و آن‌ها را چونان ارواحی سرگردان به اکنون احضار می‌کند تا داستان‌شان را فرا بخوانند و در نهایت نویسنده پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که ما با وجدانی بیدار به آن‌ها بنگریم و این جستار نمایش‌گونه‌ی جنایی تاریخی را همراهی کنیم.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب، شروع ماجرا را با هم می‌خوانیم: «حوالی ساعت چهارونیم صبح نهم بهمن ۱۳۵۲ بنز بژرنگی مقابل بیمارستان پارس تهران توقف می‌کند و مردی شتاب‌زده از آن پیاده می‌شود. او که پیکر خون‌آلود دختری جوان را بغل گرفته، از نگهبان بیمارستان می‌خواهد تا کمک کند همسر مجروحش را به داخل بیمارستان ببرد. آنها به کمک هم زن جوان را که پالتویی دورش پیچیده شده، به اورژانس بیمارستان می‌برند. مرد، خسته و ناراحت، به پرستار کشیک می‌گوید:

ـــ ما تصادف کرده‌ایم، نامزدم حالش خوب نیست، خواهش می‌کنم کمک کنید.

پرستار می‌رود بالای سرزن جوان؛ او در حالت اغماست و تقریباً لباسی به تن ندارد.»

دربارهٔ نویسنده کتاب می توانی مرا بکشی

حمیده جمالی هنجنی، مترجم ایرانی است که اخیرا نویسندگی هم می‌کند. از کتاب‌های ترجمه او می‌توان به «محمدعلی کلی»، «علوم بزرگ برای بچه‌های کوچک» و «سیمون دوبوار» را اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «می توانی مرا بکشی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.