جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

فرنگیس مرده است

قیمت:
135,000 تومان
مشخصات کتاب فرنگیس مرده است
کشور مبدا
تعداد صفحات
152 صفحه
شابک
9786225696426
سال انتشار
1402
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

آخرین اثر مسعود کریم‌خانی «فرنگیس مرده است» نام دارد که از نشر برج به چاپ رسیده است. داستان این رمان سرک کشیدن به خاطرات است. «فرنگیس مرده است» زندگی مردی به نام روزبهان است که دهه شصت به آلمان مهاجرت کرده است. او حالا که باستان‌شناس هم شده به خاطرات خود در ایران سرک می‌کشد و فقدان و رنج بسیاری را تجربه می‌کند.




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب فرنگیس مرده است

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از این رمان ایرانی چنین می‌خوانیم: «تکیه دادم به درخت بائوباب. پاهای برهنه‌ام را بر ریشه‌هایش استوار کردم و دست‌هایم را چلیپا کردم بر تنه‌اش، و سرم را فشردم بر فرورفتگی‌اش که در آن بالا، در آن بالای بالا، شاخه‌ها را از هم جدا می‌کرد. چشم‌هایم را بستم و گرمای ملایم آفتاب پیش‌ازظهر را روی پلک‌هایم حس کردم، و حس کردم که چقدر به زمین چسبیده‌ام، که چقدر زمینم. تکیه داده بودم به درخت بائوباب و درخت بودم. و ریشه‌هایم را می‌راندم بر چهار جهت جغرافیا. قایقی بودم بر تالاب‌های کازامانس. ماری بودم که از میان بوته‌ها می‌گذشت، لاجرم از ماری سبزرنگ که پیچان از برابرم گذشت نهراسیدم، که تکه‌ای از من بود، جلوه‌ای از زمین.»

درباره نویسنده کتاب فرنگیس مرده است

مسعود کریم‌خانی نویسنده و شاعر ایرانی ساکن آلمان است که اثر دیگری از او با عنوان «ماه در حلقه‌ی انگشتر» تحسین شده و جوایز متنوعی گرفته است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «فرنگیس مرده است»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.