جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

قدرت عادت/ چرایی کارهایی که انجام می دهیم در زندگی و کسب و کار

قیمت:
245,000 تومان
مشخصات کتاب قدرت عادت/ چرایی کارهایی که انجام می دهیم در زندگی و کسب و کار
کشور مبدا
تعداد صفحات
320 صفحه
شابک
9786008738091
سال خلق اثر
2012
سال انتشار
2012
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
16
این کتاب در یک نگاه

جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و نامزد دریافت جایزۀ سایت گودریدز در سال 2012، «قدرت عادت» بهترین و پرفروش‌ترین کتاب نوشته شده توسط «چارلز داهیگ» است که برای نخستین‌بار، در سال 2012 منتشر شد. «قدرت عادت» به سرعت جای خود را در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های علم‌محورِ «موفقیت شخصی» و «خودیاری» باز کرد و تاکنون، به فروش بی‌سابقه‌ای در سراسر دنیا دست پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «قدرت عادت/ چرایی کارهایی که انجام می دهیم در زندگی و کسب و کار»

239,000 تومان
خلاصه کتاب قدرت عادت/ چرایی کارهایی که انجام می دهیم در زندگی و کسب و کار

«قدرت عادت» کتابی است با نثری شیرین و سبکی روایت‌گونه که از تاثیر غیر قابل اغماض عادت‌ها بر زندگی سخن می‌گوید. این کتاب کاملا بر اساس داده‌های آماری و علمی پژوهشگران در سراسر دنیا نوشته شده است. درواقع، کتاب قدرت عادت سعی دارد تا علمِ پشتِ پردۀ «چگونگیِ ساختن عادت‌های خوب» را، برای شما فاش کند.

داهیگ برای رسیدن به این کار دست به تشریح و تحلیل بسیاری از کنش‌ها و واکنش‌های فردی و اجتماعی زده و از دل قانون‌ها و فرمول‌های متعدد، روشی بهینه برای کسب عادت‌ها براساس چرخه‌های عادت، سرنخ‌ها و پاداش‌ها ارائه داده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب قدرت عادت چیست؟

یکی از نظرات ثبت شده راجع‌به کتاب قدرت عادت در سایت «کتاب‌راه» این چنین است: «قدرت عادت کتابی است راهگشا و تاثیرگذار که در آن، با مفهوم "کار نیکو کردن از پر کردن است" به طور مثالی و عینی آشنا می‌شویم و متوجه می‌شویم چگونه می‌توانیم با تکرار و تکرار و تکرار تولید مهارت، قدرت و ثروت کنیم. جالب است که در این کتاب مثال‌های متنوعی از عادات تاثیرگذار در زمینه‌های مختلف وجود دارد و می‌تواند الهام‌بخش باشد.»

یکی از خوانندگان کتاب حاضر، این نظر جذاب و خواندنی را در سایت «طاقچه» نوشته است: «کتاب راجع‌به چرخه‌های عادات صحبت می‌کرد .دیدگاه کاملا علمی داشت. از تحقیقات دانشگاهی استفاده کرده بود. الانم بنده بعد ۲۳ روز که کتاب را شروع کردم، توانستم هر روز عادت مطالعۀ زبان آلمانی و روزی نیم ساعت مطالعۀ کتاب غیر درسی وارد زندگی‌ام بکنم. کمتر سیگار بکشم و باور کنم که می‌شود با تغییر عادت به کلیت دل‌انگیزی دست پیداکرد. راستی بعد ۲۶ سال سن توانستم به خودم بقبولانم که آشپزی کنم و الان عاشق آشپزی شده‌ام. امیدوارم این کتاب برایم تاثیر بلند مدت نیز داشته باشد.»

میزان تاثیرگذاری بالای کتاب قدرت عادت را در این نظری که توسط یکی از کاربران سایت «گودریدز» ثبت شده نیز، می‌توان مشاهده کرد: «مطالعه این کتاب یکی از نقاط عطف زندگی من بود؛ بعد از درک عمیقی که این کتاب نسبت به مفهوم عادت به من داد، تغییرات زیادی در زندگی‌ام اتفاق افتاد. بعد از مطالعه‌اش شروع کردم به تحلیل کردن عادت‌هایی که داشتم در حال و گذشته، و نتایج این تحقیق عجیب بود؛ اینکه اکثر عادت‌ها به خاطر یک پاداش به‌خصوص شکل گرفته بودند منجر به یک خودشناسی خیلی ظریف برای من شد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

یکی از ویژگی‌های بارز کتاب قدرت عادت در ارائه مثال‌های واقعی در ابعاد سازمانی و بسیار بزرگ است. در ادامه یکی از این مثال‌ها را با هم بخوانیم: «دادن حق انتخاب و احساس اختیار به کارکنان، اینکه حس کنند آن‌ها نیز بر امور کنترل دارند و واقعاً می‌توانند تصمیم بگیرند، می‌تواند تا حد زیادی میزان تمرکز و انرژی آن‌ها را در محل کار افزایش دهد. برای مثال در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ در کارخانه‌ای در اوهایو انجام شد، گروهی از کارگران خط مونتاژ را دقیق بررسی کردند که به آن‌ها اجازه تصمیم‌گیری‌های کوچکی داده شده بود. آن‌ها خودشان یونیفرم‌های‌شان را طراحی و شیفت‌های‌شان را انتخاب می‌کردند. هیچ چیز دیگری تغییر نکرده بود. حقوق و مزایا و دیگر مسئولیت‌های شغلی نیز ثابت مانده بود. پس از دو ماه بهره‌وری در این کارخانه تا بیست درصد افزایش یافت. کارگران خودشان زمان استراحتشان را کوتاه‌تر کرده بودند. آن‌ها بسیار کمتر دچار خطاهای شغلی می‌شدند. دادن همین حق انتخاب و اختیارات جزئی به کارگران نظم فردی آن‌ها را در محل کارشان افزایش داده بود.»

در پاراگراف زیر توضیحی بر چگونگیِ استفاده از قانون طلایی عادت که بر پایۀ «سرنخ» و «پاداش» است را، می‌توانید ببینید: «هر کسی می‌تواند از این فرمول اساسی برای ایجاد عادت‌های خودش استفاده کند. آیا می‌خواهید بیشتر ورزش کنید؟ یک سرنخ انتخاب کنید، مثل رفتن به باشگاه به محض بیدار شدن، و یک پاداش بعد از هر بار ورزش، مثل یک نوشیدنی مخصوص. بعد به آن نوشیدنی یا جریان اندروفینی که در بدنتان حس خواهید کرد فکر کنید. به خودتان اجازه دهید پاداش را پیش‌بینی کنید. سرانجام آن تمایل باعث می‌شود رفتن هر روزه به باشگاه برایتان ساده‌تر شود.»

یکی از مثال‌های بسیار جذاب کتاب راجع‌به توجه شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ به تاثیر شگفت‌انگیز «پاداش‌ها»، این چنین است: «کف‌ کردن یک پاداش بزرگ است. لازم نیست که شامپو کف کند ولی چون هر بار که مردم موهایشان را با آن می‌شویند، انتظار دارند که کف کند، ما مواد شیمیایی کف‌کننده به آن اضافه می‌کنیم. همین مورد در مورد پودرهای لباسشویی و خمیردندان هم به کار می‌رود - در حال حاضر همه شرکت‌ها به خمیردندان سدیم لورث سولفات اضافه می‌کنند تا بیشتر کف کند. این کار باعث تمیز‌تر شدن دندان نمی‌شود، ولی وقتی مقداری حباب دور و بر دهانشان باشد، احساس بهتری دارند.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب قدرت عادت

«چارلز داهیگ» نویسندۀ آثار غیرداستانی و خبرنگار مشهور آمریکایی است. داهیگ سابقۀ کار در روزنامۀ نیویورک تایمز را در کارنامه دارد و در حال حاضر، در مجلۀ نیویورکر مقاله چاپ می‌کند. او در سال 2013 موفق به دریافت جایزل پولیتزر روزنامه‌نگاری نیز شده است.

عمدۀ شهرت داهیگ در سراسر دنیا به دلیل نگارش کتاب «قدرت عادت» است که در ایران نیز، با استقبال بی‌نظیر مخاطبین مواجه شده است. از جمله دیگر آثار او که به فارسی ترجمه و چاپ شده‌اند می‌توان به کتاب «باهوش‌تر، سریع‌تر و بهتر» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «قدرت عادت/ چرایی کارهایی که انجام می دهیم در زندگی و کسب و کار»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.