جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

سیمای زنی در میان جمع

قیمت:
335,000 تومان
مشخصات کتاب سیمای زنی در میان جمع
جوایز
کشور مبدا
تعداد صفحات
440 صفحه
شابک
9786003763210
سال خلق اثر
1350
سال انتشار
1350
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب سیمای زنی در میان جمع با عنوان انگلیسی Group Portrait with Lady در سال 1971 توسط هاینریش بل نویسنده شهیر آلمانی نوشته شد. این کتاب توسط سارنگ ملکوتی به فارسی برگردانده شده و انتشارات نگاه در سال 1398 آن را به چاپ رسانده است. الکساندر پتروویچ کارگردان صربستانی در سال 1977 بر اساس کتاب سیمای زنی در میان جمع یک فیلم درام ساخت.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب سیمای زنی در میان جمع

کتاب سیمای زنی در میان جمع با عنوان انگلیسی Group Portrait with Lady در سال 1971 توسط هاینریش بل نویسنده شهیر آلمانی نوشته شد. این کتاب توسط سارنگ ملکوتی به فارسی برگردانده شده و انتشارات نگاه در سال 1398 آن را به چاپ رسانده است. الکساندر پتروویچ کارگردان صربستانی در سال 1977 بر اساس کتاب سیمای زنی در میان جمع یک فیلم درام ساخت. بل به گفته خودش سعی دارد در این رمان داستان زنی آلمانی در اواخر چهل سالگی را روایت کند که بار تاریخ را از سال 1922 تا 1970 به دوش دارد. او پس از شرح خصوصیات لنی، شخصیت اصلی داستان در زمان حال، به گذشته بازمی‌گردد و در خاطرات او سیر می‌کند. در ادامه داستان، روایت زندگی لنی با لحن دیگری، از گذشته به حال و از حال به آینده، روایت شده است. در سیمای زنی در میان جمع، 125 شخصیت دیگر نیز وجود دارند که هر کدام طیف گسترده‌ای از جامعه آلمان را به تصویر کشیده‌اند. بل در این کتاب نمادین، نظام کمونیستی و جامعه سرمایه‌داری را مورد انتقاد قرار داده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب سیمای زنی در میان جمع چیست؟

سایت الف در ستایش کتاب سیمای زنی در میان جمع نوشته است: «سیمای زنی در میان جمع رمانی است که از جنبه‌های گوناگون می‌تواند مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. سوای همه تحلیل‌هایی که از این رمان شده، می‌توان لنی را نماد خود آلمان در نظر گرفت. حکایتی که به شکلی نمادین می‌تواند کنایه از تاثیر جنگ بر آلمان، شکست این کشور توسط روس‌ها و دست آخر نیز هجوم انبوه مهاجران ترک به این کشور باشد. این رمان اثری است برای بارها خواندن، شاهکاری که مخاطب هر بار، به نکات و ظرایف جدیدی از اثر دست می‌یابد و از منظری تازه می‌تواند به تحلیل آن بنشیند. سوای این مسئله، مخاطب با خواندن این رمان سفری می‌کند به آلمان دوران هیتلر، روزگار جنگ جهانی دوم و همچنین ایام بعد از آن، و همپای لذت از رمانی فراموش‌نشدنی، مروری دارد بر مقطعی مهم از تاریخ این کشور.» مهشید نونهالی -مترجم معاصر- درباره این رمان می‌گوید: «نویسنده هیچ امکان تحقیق شخصی و مستقیمی درباره‌ زندگی جسمانی و روانی و عاشقانه لنی در دست ندارد. اما تمام تلاش خود را به عمل آورده تا در مورد او اطلاعات مفید و راهگشایی به دست آورد. پس نگارشی شبه‌مستند ارائه می‌دهد. شاهدانی که نام‌شان برده می‌شود، بنا به تعریف، البته شاهدان دروغی‌اند. بل خود از زبان آنان سخن می‌گوید و از پس شخصیت مسحورکننده‌ لنی، نوعی آرمان بشری را بر زمینه تاریخ معاصر آلمان ترسیم می‌کند. لنی که هم خوددار و هم هواپرست است، تجسم آنیت و اصالتی است که او را فراسوی همه قراردادها و ریاکاری‌های اجتماعی قرار می‌دهد و به او قدرت می‌بخشد تا همه آزمون‌های زندگی را از سر بگذراند و در ضمن، بدون تلخ‌کامی یا توبه‌کاری به خود وفادار بماند. او مانند روح زیبای متجددی، به‌رغم همه‌چیز تنها از طبیعت خویش پیروی می‌کند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

نگارنده در توصیف مشخصات ظاهری لنی نوشته است: «اگر لنی موهایش را کمی کوتاه‌تر کرده و آن را به رنگ خاکستری درمی‌آورد، به نظر زن چهل‌ساله سرحالی می‌آمد، اما تضادی که بین موهای جوان‌گونه به شکل انبوه با صورت نه‌چندان جوانش وجود دارد، سنش را اواخر چهل‌وهشت سال نشان می‌دهد که سن واقعی او است. اگر او شانسی را که به او روی آورده جدی می‌گرفت، همانند زن بلوند شکوفایی به نظر می‌آمد که درصدد تغییری در زندگی بیهوده‌اش می‌باشد و در پی خوش‌گذرانی است که البته این مسئله درباره او اصلاً صدق نمی‌کند. لنی زنی استثنایی ما بین هم‌سن‌ و ‌سال‌هایش بود که هنوز می‌توانست دامن کوتاه به تن کند، در پاها و ران‌های او تغییر یا علایمی از آثار پیری نمایان نبود و با وجود این لنی هنوز دامن‌های بلندی می‌پوشید که در سال ۱۹۴۱ مد روز بودند و قسمت بیشتر آن بدان بستگی داشت که هنوز پوشیدن دامن‌ها و کت‌ها و بلوزهای قدیمی‌اش را ترجیح می‌داد، زیرا با توجه به بزرگی سینه‌هایش پوشیدن پولیور سبب جلب توجه دیگران می‌شد و در رابطه با مانتوهایش که آن‌ها را از زمانی که پدر و مادرش در مرحله‌ای از زندگی هنوز توانایی مالی داشتند در جوانی خریده و نگه داشته بود. مانتوهایی از پارچه‌های ظریف به رنگ‌های خاکستری و صورتی، سبز، آبی، سیاه و سفید و آبی آسمانی یک‌دست.»

درباره نویسنده کتاب سیمای زنی در میان جمع

هاینریش بل نویسنده آزادی‌خواه آلمانی در سال 1917 در آلمان متولد شد. او از نوجوانی به نوشتن علاقه‌مند بود و همین علاقه او را به کار در یک کتاب‌فروشی سوق داد. بل که مدتی را به‌اجبار در جبهه‌های جنگ سپری کرده بود، برای فرار از نظام فاشیست آلمان مهاجرت کرد و پس از پایان جنگ جهانی دوم، نویسندگی را به طور جدی دنبال کرد. او بر اساس تجربه خود در جنگ جهانی دوم، تعداد زیادی از آثارش را به نمایش چهره کثیف جنگ و ستایش آزادی اختصاص داده است. اولین آثار بل در دهه چهل میلادی به چاپ رسید. هاینریش بل شهرت خود را مدیون کتاب «قطار سر وقت» است که در سال 1949 به چاپ رسید و توانست جایزه گروه 47 انجمن نویسندگان بعد از جنگ جهانی دوم را از آن خود کند. او در سال 1972 جایزه ادبی نوبل را برای کتاب «عقاید یک دلقک» دریافت کرد. کتاب سیمای زنی در میان جمع نیز در مراسم دریافت نوبل توسط آکادمی سوئد ستایش شد. هاینریش بل مدتی ریاست انجمن جهانی قلم را نیز به عهده داشت. او در سال 1985 درگذشت و در کلن آلمان به خاک سپرده شد. سارنگ ملکوتی که تحصیلات خود را در رشته روانکاوی کودک در مقطع دکترا به پایان رسانده، بیش از سی سال از عمر خود را در آلمان به سر برده است. او اکنون در ایران به تدریس زبان آلمانی و ترجمه اشتغال دارد. ملکوتی آثار دیگری از هاینریش بل از جمله «عقاید یک دلقک»، «قطار سروقت»، «نان آن سال‌ها» و «بیلیارد در ساعت نه و نیم» را نیز ترجمه کرده است.
برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «سیمای زنی در میان جمع»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.