جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

طراحی لباس 1/ تاثیر و تدابیر خطی

قیمت:
150,000 تومان
مشخصات کتاب طراحی لباس 1/ تاثیر و تدابیر خطی
کشور مبدا
تعداد صفحات
0 صفحه
شابک
9786007285640
سال خلق اثر
1399
سال انتشار
1399
قطع
پالتویی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه
شناخت ارزش‌های خط در طراحی لباس و چگونگی به‌کارگیری آن موضوع اصلی این کتاب می‌باشد و به دلیل اهمیت مبانی هنرهای تجسمی در بحث لباس به‌صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است. چرا که ارزش تدابیر خطی با درک و شناخت مفاهیم و مبانی هنرهای تجسمی مشخص می‌شود.
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب طراحی لباس 1/ تاثیر و تدابیر خطی

آنچه در این کتاب آمده کوششی است برای دستیابی به روش‌های ارائه طرح لباس و عناصر تأثیرگذار بر آن یا الفبای طراحی لباس که برای رسیدن به هدف اصلی این عناصر را باید به شیوه‌های هوشمندانه کنار هم چید.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

در گفتار سوم در خصوص عوامل تأثیرگذار بر عناصر بصری چنین می‌خوانیم:

نقطه، خط، سطح و حجم تحت تأثیر عواملی از قبیل نور، رنگ، حرکت و...ویژگی‌های خاصی می‌یابند که مسلماً تنوع این ویژگی‌ها نقش سازنده‌ای در آفرینش آثار هنری متفاوت دارد که می‌توان آن را از جهات مختلف بررسی کرد. شکل و اندازه مهم‌ترین این عوامل‌اند که در طراحی لباس نقش بسیار مؤثری دارند و به‌صورت مختصر به آن می‌پردازیم.

در ادامه بخشی از کتاب درباره تعادل در طراحی لباس را می‌خوانیم:

در طراحی لباس نیز مانند آفرینش اثری تجسمی سه نوع تعادل متقارن (رسمی)، غیرمتقارن (غیررسمی) و شعاعی وجود دارد. در تعادل متقارن طرح لباس دارای عناصر مساوی و یکسان در دو سوی افقی یا عمودی لباس است و طراحی ثابت و پایداری دارد. در تعادل غیرمتقارن از عناصر گوناگون بهره می‌جویند و فضاهای موجود در دو سوی لباس نیز متفاوت است. مسلماً در این نوع توان طرح موفق طرحی است که دارای شکلی نو و خلاقانه باشد و در تعادل شعاعی تأکید بر یک ترکیب‌بندی متمرکز می‌باشد.

در ادامه پاراگرافی از گفتار دهم درباره طراحی پارچه‌های راه‌راه افقی را می‌خوانیم:

پارچه‌های با طرح افقی به لحاظ بصری دارای تأثیرات متناسب با نقش خویش می‌باشند و قبل از طراحی بررسی پارچه ضروری است. پس از تهیه پارچه راه‌راه افقی و بررسی ویژگی‌های ظاهری آن و ارتباط میان طرح پارچه و مدل لباس، مراحل طراحی این نوع پارچه روی اندام انجام می‌گیرد.

درباره‌ی نویسنده کتاب طراحی لباس 1/ تأثیر و تدابیر خطی

دکتر محبوبه الهی طراح لباس، پژوهشگر لباس اقوام و مدرس دانشگاه است. او فارغ‌التحصیل رشته صنایع‌دستی در مقطع کارشناسی، پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای فلسفه هنر است. همچنین دانش‌آموخته‌ی ممتاز طراحی مد مدرسه عالی طراحی مد و لباس دانشگاه برایتون در ایران بوده است. دکتر محبوبه الهی چندین کتاب به رشته تحریر درآورده که طراحی لباس ۱ و ۲ از جمله آنها است.

نظر نویسنده درباره کتاب طراحی لباس 1/ تأثیر و تدابیر خطی

مباحث این کتاب حاصل سال‌ها کسب دانش بین‌المللی در رشته طراحی لباس و تجربه‌اندوزی و تدریس و جمع‌آوری و ترجمه منابع مختلف است که با هدف تأثیرگذاری در آموزش این رشته و پاسخ‌گویی به سؤالات و ابهامات دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه‌های مد و لباس گردآوری شده است. در تدوین این کتاب سعی بر این بوده و هست که تا حد امکان مطلب آورده شده جامع و کامل باشند. این کتاب علاوه بر رفع نیاز قشر تحصیل‌کرده، می‌تواند در جهت تقویت دانش و تجربه همه دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان به حوزه مد و لباس مورد استفاده قرار گیرد.

افتخارات و جوایز کتاب طراحی لباس 1/ تأثیر و تدابیر خطی

  • تقدیر شده در چهاردهمین جشنواره پژوهش‌های فرهنگی کشور
  • حائز رتبه در بخش پژوهشی جشنواره ملی مد و لباس

خرید کتاب طراحی لباس 1/ تأثیر و تدابیر خطی

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب طراحی لباس 1/ تأثیر و تدابیر خطی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «طراحی لباس 1/ تاثیر و تدابیر خطی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.