جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

رمان های جاویدان جهان 22/ داستان دوشهر

قیمت:
320,000 تومان
مشخصات کتاب رمان های جاویدان جهان 22/ داستان دوشهر
کشور مبدا
تعداد صفحات
704 صفحه
شابک
9789643696689
سال خلق اثر
1859
سال انتشار
1859
قطع
جیبی
جلد
نرم
نوبت چاپ
11
این کتاب در یک نگاه

ماجراهای کتاب «داستان دو شهر» در دو شهر لندن و پاریس می‌گذرد و از نظر تاریخی به قبل انقلاب فرانسه و پس از آن می‌پردازد. «داستان دو شهر» جوانی کشاورززاده را که تحت تعالیم اشرافی‌گری‌های فرانسه قرار گرفته را روایت می‌کند و خشم و تنفر انقلابیون را نسبت به اشراف سابق به تصویر می‌کشد.












بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «رمان های جاویدان جهان 22/ داستان دوشهر»

خلاصه کتاب رمان های جاویدان جهان 22/ داستان دوشهر

این کتاب به شخصیت‌های گوناگونی پرداخته است که «چارلز دارنه» و «سیدنی کارتن» دو تن از مهم‌ترین آن‌هاست. چارلز جوانی از طبقۀ اشراف است که ذات نیکویش اجازه نمی‌دهد چشمانش را بر فساد این طبقه ببندد و فرانسه را ترک کرده و به‌عنوان معلم راهی انگلستان می‌شود. در این بین مردم فرانسه علیه اشراف‌زادگان قیام کرده و بلاخره پیروز می‌شوند. چارلز در دادگاهی به جرم خیانت به کشورش محکوم اعلام می‌شود و تحولات فرانسه در نهایت دست از سرش برنمی‌دارند.

دردسرهای دارنه به همینجا ختم نمی‌گردد و سیدنی کارتن وکیلی از بریتانیا است که از راه می‌رسد و عاشق همسر چارلز دارنه می‌شود. داستان با فراز و نشیب‌های غافل‌گیرکننده‌اش، جذابیتش را تا لحظۀ آخر حفظ می‌کند.

دربارۀ ترجمۀ کتاب داستان دو شهر

این کتاب پرفروش و پرطرفدار توسط انتشارات متنوعی به چاپ رسیده است.

  • انتشارات نگاه نسخۀ فارسی این کتاب را با ترجمۀ آقای ابراهیم یوسفی روانۀ بازار کرده است.
  • انتشارات کتاب پارسه ترجمۀ این کتاب را به سرکار خانم پروین ادیب محول کرده است.
  • یکی دیگر از انتشاراتی که این کتاب را با ترجمۀ آقای فریدون رضوانیه به چاپ رسانده، انتشارات بهنود است.
  • انتشارات افق نیز این کتاب را با ترجمۀ نوشین ابراهیمی در اختیار فارسی‌زبانان قرار داده است.
  • انتشارات مرکز نیز از آن دسته انتشاراتی‌هایی است که برگردان این کتاب را با ترجمۀ آقای مهدی سحابی منتشر کرده است. مهدی سحابی از مترجمان توانایی است که کتاب بزرگ مارسل پروست را به فارسی ترجمه کرده است.

امتیاز کتاب داستان دو شهر در گودریدز

  • تعداد نظرات: 22548
  • تعداد امتیازدهی: 927567
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.87

نقل قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب داستان دو شهر

  •  فرانسه به سرعت در سراشیبی سقوط می‌غلتید، فرانسوی‌ها پول‌های کاغذی می‌ساختند و خرج می‌کردند.
  • برزگر مرگ گاری‌های زمختی را از قبل انتخاب کرده بود.
  •  همه به سوى بهشت مى‌شتافتیم و همه در جهت عکس ره مى‌سپردیم.
  • در انگلستان آن‌قدر نظم و امنیت نبود که لاف و گزاف ملی را توجیه کند: سرقت مسلحانه و راهزنی هر شب، حتی در خود پایتخت به وقوع می‌پیوست.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارۀ کتاب داستان دو شهر چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب با اشاره به تمامی آثار چارلز دیکنز نوشته است:

«آثار این نویسنده واقعاً ارزش خواندن دارند. قلم جادویی‌اش شما را سحر می‌کند و شما را در اعماق خیال و تصویرپردازی غرق می‌کند. توصیفات و عبارات به‌کار رفته در این کتاب به نوبۀ خود بی‌نظیر و تکرارنشدنی‌اند. من این کتاب را زمانی که در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل بودم، خوانده‌ام. هنوز که هنوز است پس از گذشت سالیان دراز از آن روزها با شنیدن نام این کتاب ذوق می‌کنم.»

خوانندۀ دیگری نوشته است:

«من از طریق جستجو در اینترنت با این کتاب آشنا شدم. به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا آن را خریداری و به مطالعۀ آن پرداختم. در ابتدا گاهی از برخی جملات خسته می‌شدم و حس کردم نمی‌توانم با آن ارتباط بگیرم ولی ادامه دادم و ناامید نشدم. هرچه پیش می‌رفتم کشش و جاذبۀ این داستان مرا بیشتر و بیشتر شیفتۀ خود کرد. نویسنده با ارائۀ تصاویر منحصربه‌فرد و خلق شخصیت‌های منسجم و متفاوت، تمام هنرش را به رخ مخاطبان می‌کشاند. اگر به داستان‌های تاریخی علاقه دارید این کتاب را از دست ندهید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

در قسمتی از کتاب به توصیف زیبایی برمی‌خوردیم:

«قیافۀ میس‌پراس به‌رغم تندی و سرخی و عبوسی که داشت هنگامی که کلاه دخترک را که بالا آمده بود از سرش برگرفت و آن را با انتهای دستمال پاک کرد و گرد و غباری رل که بر آن نشسته بود فوت کرد و مانتوش را تا کرد و با غروری که گفتی زیباترین و بوالهوس‌ترین زن جهان است و دست به گیسوان خویش می‌کشد، دستی به موهایش کشید_ بسیار تماشایی بود. قیافه و حرکات دختر محبوب نیز چشم را نوازش می‌داد. وی را در آغوش می‌کشید، از او تشکر می‌کرد، و به لحن شوخی‌آمیز به جهت این ناراحتی و زحمتی که به واسطۀ او بر خود هموار می‌کرد زبان به اعتراض می‌گشود.»

در قسمتی دیگری از کتاب آمده است:

«جاسوسانی که دزدانه سرک می‌کشیدند و نگاه می‌کردند، همچنان که به هر جا، از اعلی تا ادنی، از کاخ شاه گرفته تا زندان تبهکاران سرک می‌کشیدند و سر و گوش آب می‌دادند، می‌دیدند که نوعی انتظار بر محل سایه افکنده است. بازی با ورق رونقی نداشت، آن‌هایی که دومینو بازی می‌کردند مهره‌ها را با قیافۀ تفکرآمیز برهم توده می‌کردند و به عوض بازی، با آن‌ها برج می‌ساختند. می خواران، با انگشت و با قطرات مشروبی که روی میزها ریخته بود شکل می‌کشیدند؛ مادام «دفارژ» با خلال دندان به سرآستین ژاکتش ورمی‌رفت، و در عین حال، چیزهایی نامرئی و سخنان نارسایی را در دوردست می‌دید و می‌شنید.»

در بخشی دیگر از کتاب می‌خوانیم:

«سیدنی آن شب و شب قبل از آن و شب قبل‌تر از آن و خلاصه شب‌های متوالی بسیار از سرشب تا صبح کار کرده بود تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی، پرونده‌های آقای استرایور را رفع‌ و رجوع کند. سرانجام کار به سامان رسید، به امور معوقه چنان‌که باید سر و صورت داده شد و پرونده‌ها بسته و آماده شد، تا ماه نوامبر با هوای مه‌آلود و محیط آشفته و مه‌گرفتۀ محاکم فرا رسد و از نو آب به آسیاب بریزد. این کار شاق نه بر نشاط سیدنی افزوده و نه او را افسرده‌تر از آنچه بود ساخته بود، جز اینکه برای انجام این کار مقداری حولۀ خیس اضافی به کار رفته و متناسب با آن مقداری شراب اضافی مصرف شده بود، و اکنون که عمامه را از سر برداشت و در لگنی انداخت که طی شش ساعت گذشته هرچند گاه حوله را در آن خیس می‌کرد، قیافه‌اش بسیار خسته و فرسوده می‌نمود.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب داستان دو شهر

چارلز جان هوفام دیکنز یکی از برجسته‌ترین نویسندگان انگلیسی‌زبانی است که در سال 1812 در لندپورت پورتسی به دنیا آمد. او دومین پسر از ۸ فرزند جان دیکنز، کارمند ادارۀ کارپردازی نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا بود. چارلز مجبور شد برای مدتی در نبود پدر، که به دلیل لاابالی‌گری‌هایش به زندان افتاده بود، در کارخانۀ واکس‌سازی کار کند. پس از بازگشت پدر توانست به مدرسه برود و در حدود 20 سالگی خبرنگار عمومی و پارلمانی شد. چارلز دیکنز در عشق ناکام ماند و به دلیل سطح اجتماعی پایین‌تر او، نسبت به دختری که دلداده‌اش بود، موفق به ازدواج با او نشد.

پس از آن در سال 1836 با نویسنده‌ای به نام کاترین هوگارت ازدواج کرد که حاصل این وصلت به دنیا آمدن 10 فرزند بود. دیکنز علاوه بر نوشتن رمان‌های اجتماعی و سیاسی بی‌نظیر، به فعالیت در حوزۀ اجتماع نیز علاقه‌مند بود و برای رفاه کارگران و کودکان کار اعتراض‌های بسیاری را به جریان انداخت. آوازۀ اصلی او به رمان‌نویسی در عصر ویکتوریا برمی‌گردد و تلاش دیکنز در به تصویر کشیدن شخصیت‌هایی واقعی از آن دوره، تحسین همگان را برانگیخت.

این نویسندۀ پُرکار در آخر عمر خود نیز دست از کار نکشید و تا آخرین روزهای زندگی‌اش به برگزاری سلسله نشست‌های کتاب‌خوانی اقدام ورزید. در نهایت در سال 1870، جهان برای همیشه از وجود این هنرمند بی‌بدیل محروم ماند. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «آرزوهای بزرگ»، «دیوید کاپرفیلد»، «سرود کریسمس» و «الیور تویست» اشاره کرد.

اقتباس‌ها از کتاب داستان دو شهر

  • در سال 1911 نسخۀ صامت سینمایی از این رمان به کارگردانی جی هامفری در آمریکا ساخته شد.
  • در سال 1935 فیلم دیگری به کارگردانی جک کانوی و بازی رونالد کولمن، بازیل رتبون، الیزابت آلن، بلانش یورکا و جان دیویدسون به نمایش درآمد.
  • نسخۀ سینمایی دیگر این کتاب به کارگردانی رالف توماس در انگلستان ساخته شد.
  • در سال ۱۹۸۰ نیز سریالی از رمان «داستان دو شهر»، به کارگردانی جیم گودارد ساخته شد.

خرید کتاب داستان دو شهر

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب داستان دو شهر را با 25درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوۀ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «رمان های جاویدان جهان 22/ داستان دوشهر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.