جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آمار دقیق مرده ها

قیمت:
198,000 تومان
مشخصات کتاب آمار دقیق مرده ها
کشور مبدا
تعداد صفحات
252 صفحه
شابک
9786220110118
سال خلق اثر
2022
سال انتشار
2022
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

شاید در اول کتاب با سه تا شخصیتی مواجه شویم که از دور مثل از خیلی کسان دیگر در حال تجربۀ زندگی معمولی هستند؛ دختری که دانشجوی رشته پزشکی است، مرد میانسالی که بعد از مهاجرت فرزند خود را از دست داده و مرد سالخورده‌ای که بعد از طلاق دادن همسرش هر کدام از رویدادهای زندگی‌اش برایش خاطرات تلخ و وحشتناک گذشته را تداعی می‌کنند...، اما روایت کتاب «آمار دقیق مرده‌ها» هرچه پیش می‌رود شما را شگفت‌زده می‌سازد. آمار دقیق مرده ها رمانی است که از روایت سقوط نمی‌هراسد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آمار دقیق مرده ها

دنا دختری است که معمولاً با اطرافیانش رفتار سرد و بی‌روحی دارد. با این‌که دانشجوی پزشکی است و قاعدتاً باید نوعی حس انسان‌دوستی نسبت به دیگران داشته باشد، برعکس، به نظر می‌رسد هیچ‌کس برایش اهمیتی ندارد. پدر و مادرش سال‌ها پیش از یکدیگر طلاق گرفته‌اند که البته دلیل اصلی طلاقشان رفتارهای دنا بوده. دنا ،دانشجوی پزشکی بسیار خونسردی که هیچ‌کدام از عملیات احیای بیمارانش موفق نبوده. او که از دریچه‌ی شر به جهان می‌نگرد و داستان به شخصیت‌های دیگر، مخصوصا یک قاتل سال‌خورده، می‌رسد و کم‌کم این آدم‌ها به هم متصل می‌شوند و منظومه‌ای می‌سازند که پر از ضربه‌های سنگین روایی و رخدادهای همه‌جانبه است. واقعیت با بی‌رحمی فرود می‌آید و همین‌طور قصه.

 امین که از همسرش، سمانه، جدا شده و فرزندش را نیز رها کرده، راهی آمریکا شده تا زندگی جدیدی را آغاز کند و منصور شصت ‌و ‌هفت ‌ساله که در بیست‌و‌سه‌سالگی‌، در یک روز دلگیر پاییزی، پدرش را به قتل رسانده است. هیچ‌کسی متوجه این قتل نشده و هیچ مرجع قضایی، در طول این سال‌ها منصور را بازخواست نکرده... .

درباره ترجمه کتاب آمار دقیق مرده ها

کتاب آمار دقیق مرده ها در سال ۱۴۰۱ با قلم آیین نوروزی توسط نشر چشمه به زبان فارسی نوشته شد.

امتیاز کتاب آمار دقیق مرده ها در گودریدز

  • تعداد نظرات:20
  • تعداد امتیازدهی:47
  • میانگین امتیاز(از5):2.28

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره ی کتاب آمار دقیق مرده ها چیست؟

محمد سعادت پس از تجربه خواندن کتاب نظر خود را این‌گونه بیان می‌کند: «انصافا این رمان مجموعه‌ای جذاب و پر کشش است به‌خصوص داستان منصور. همچنین روایت داستان هم دقیق و زیبا است. اما باید توجه داشت این رمان مجموعه داستان‌های کوتاه نیست که هر داستان برای خود مستقل باشد بلکه مجموعه‌ای از داستان‌های موازی در زمان است که باید نقطه اتصال داسته باشد که نمونه‌های این نوع رمان‌ها زیاد است اما در این رمان تنها آنها بسیار کوتاه، نقطه اتصال بین داستان منصور و دنا در پایان برقرار می‌شود که اصلا قابل توجه نیست. در خصوص داستان دیگر همین نقطه اتصال ضعیف هم وجود ندارد.»

نظر دیگر خواننده کتاب به شرح زیر است: «داستان روان پر کشش و صد البته بی‌رحم با تصاویر عجیب و واقعی که انگار نمی‌خواهیم در زندگی ببینیم. من از کتاب زمین نرم با نویسنده آشنا شدم و تصمیم به خواندن این کتاب گرفتم خوشحالم که پشیمان نشدم. داستان به واقع تلنگر دارد نسبت به رفتارهای هر روز زندگی که به آن عادت کردیم ولی شاید تغییر آنها هم کمکی نمی‌کند. پیله اطراف ما فقط خود ما را در بر نمی‌گیرد شاید این پیله به بزرگی یک جهان باشد چه ایران چه انگلستان چه آلمان چه آمریکا و در هر شرایطی و با هر آدمی همان شکل است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

بخشی از کتاب را با هم می‌خوانیم: «کسی که حدود بیست و دو ساعت کنار امین در هواپیما نشست دختری بود با موهای بور و دست‌های ظریف سفید و پاهای نسبتاً کوچک با ناخن‌هایی با لاک طوسی که رنگ‌شان فقط وقت‌هایی خوب دیده می‌شد که هوای بیرون روشن بود. امین بیش‌ترِ استرس و ملال سفر هوایی را با نگاه کردن به این دختر تحمل کرد، البته سعی می‌کرد مستقیم نگاه نکند. ولی به‌هرحال، خودش را شبیه مردی دید که چند وقت پیش قضیه‌اش را در اخبار شنیده بود: ایرانیِ پناهنده‌ای که ده دوازده زن را در پیاده‌روهای اوپسالای سوئد دستمالی کرده بود. دختر پاسپورت استرالیا داشت: یک دفترچه‌ی آبی که دو طرفِ لوگوی پرنقش‌ونگارَش طرحِ یک کانگورو و یک ایمو چاپ کرده بودند. بیش‌تر اوقات داشت در صفحه‌ی کوچک روبه‌رویش فیلم‌های سینمایی می‌دید. ظاهراً عاشقانه‌ها را ترجیح می‌داد. صفحه‌ی جلوِ امین هم روشن بود، اما او درست داستان را دنبال نمی‌کرد و فقط در صحنه‌های زدوخورد برای لحظاتی توجهش جلب می‌شد. وقتی هفت هشت ساعت از پرواز گذشته بود، دختر کتابی از کوله‌اش بیرون آورد. بعد به امین نگاه کرد و با لبخند پرسید اذیت نمی‌شود اگر او چراغ بالای سرش را روشن کند. البته که اذیت نمی‌شد. به جلد سبز کتاب نگاه کرد. اسم نویسنده‌ی کتاب هم به گوشش نخورده بود البته کُلاً نویسنده‌های زیادی را نمی‌شناخت. در معدود دفعاتی که رمانی دستش گرفته بود، حس کرده بود نویسنده‌ها به همه‌چیز آب‌وتاب می‌دهند تا صفحات را پُر کنند و خیلی زود حوصله‌اش سر رفته بود. به‌هرحال، این تنها فرصتی بود که می‌شد برای چند لحظه با دختر صحبت کند. گفت «می‌تونم بپرسم این کتاب درباره‌ی چیه؟».»

درباره نویسنده کتاب آمار دقیق مرده ها

آیین نوروزی متولد سال 1369 نویسنده ایرانی می باشد.نویسندۀ مجموعه داستان «آب و هوای چند روز سال»، فارغ‌التحصیل رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی از دانشگاه تهران است و هم‌اکنون دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد پژوهش هنر در دانشگاه هنر می‌باشد. او که از پانزده‌سالگی به نوشتن علاقه‌مند شد، در همان دوران چند ماهی به کلاس‌های نویسندگی رفت. چهار سال پیش هم دوره‌ای شش ماهه را در کارگاه داستان‌نویسی آقای کوروش اسدی گذراند.

نظر نویسنده درباره کتاب آمار دقیق مرده ها

 این کتاب در حقیقت روایتی سه وجهی است که زندگی و حال‌و‌روز سه شخصیت متفاوت را نشان می‌دهد. دنا، امین و منصور قهرمانان اصلی این کتاب هستند که گوشه‌ای از زندگی‌شان لابه‌لای فصل‌های این داستان روایت شده است.

نقد رسانه ها، افراد مشهور ومنتقدین درباره کتاب آمار دقیق مرده ها

زندگی روزمره در عین رکود و یکنواختی‌اش برای نویسنده‌ای همچون آیین نوروزی، می‌تواند آبستن وقایع بزرگ و تکان‌دهنده‌ای باشد. نوروزی در رمان «آمار دقیق مرده‌ها»، به چنین وقایع ساده‌ای که می‌توانند به تراژدی‌هایی بزرگ ختم شوند، جنبه‌ی عمومی‌تری بخشیده و شخصیت‌های متنوع‌ تری را وارد داستان کرده تا بر این فرضیه که همواره در بطن ساده‌ترین پدیده‌ها پیچیده‌ترین رخدادها را می‌توان یافت، صحه بگذارد.

خرید کتاب آمار دقیق مرده ها

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب آمار دقیق مرده ها را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آمار دقیق مرده ها»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.