جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

پل شکسته

قیمت:
170,000 تومان
مشخصات کتاب پل شکسته
تعداد صفحات
267 صفحه
شابک
9786007058435
سال خلق اثر
1395
سال انتشار
1395
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «پل شکسته» یا The Broken Bridge اثر فیلیپ پولمن، نویسنده بریتانیایی‌ست که در سال 1990 در حوزه ادبیات نوجوانان منتشر شده است. کتاب «پل شکسته» را فرزاد فربد به فارسی ترجمه کرده و انتشارات پریان و پنجره به چاپ رسانده‌اند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب پل شکسته

 داستان کتاب «پل شکسته» در مورد دخترک شانزده ساله‌ای به نام جینی است که استعداد خوبی در عرصه هنر نقاشی دارد. جینی که مادر هنرمندش را از دست داده، با پدرش در یک خانه ساحلی زندگی می‌کند. اما زندگی او با افشای رازی که پدرش سال‌ها از او مخفی کرده، دگرگون می‌شود. جینی باید حقیقت را کشف کند و به هویت واقعی خود پی ببرد. ادامه داستان حول محور این موضوع نگاشته شده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب «پل شکسته» چیست؟

یکی از کاربران گودردز که به نظر می‌رسد دورگه باشد، معتقد است که فیلیپ پولمن، در بیان درگیری‌های ذهنی یک دختر نوجوان دورگه زیاده‌روی کرده است: «دوره نژادپرستی تمام شده و دیگر رنگ پوست، دغدغه چندان مهمی نیست. با این حال این موضوع قابل چشم‌پوشی است. پولمن در ساخت شخصیت یک دختر نوجوان با پرسش‌ها و سردرگمی‌های فراوان، بسیار خوب عمل کرده است. جینی و پدرش هر دو از تغییرات ناگهانی زندگی گیج هستند، اما مایل هستند با آن‌ها روبه‌رو شوند.»

مایک یکی دیگر از خوانندگان کتاب «پل شکسته» نظر خود را در گودردز این‌طور منعکس کرده است: «فیلیپ پولمن بدون توسل به کلیشه‌های نژادی و قومیتی، یک شخصیت باورپذیر با نژاد مختلط خلق کرده است. افکار درونی و دردسرهای روزمره جینی به خوبی روایت شده‌اند و خواننده نوجوان هم به راحتی می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند.»

لاریسا که خود در موقعیتی مشابه جینی قرار داشته، می‌گوید واکنش جینی به حقایق کاملاً واقعی است: «یک دختر نوجوان در چنین موقعیتی ممکن است شرایط را بپذیرد و با حقیقت کنار بیاید. با این حال پولمن «خشم» را به عنوان واکنش طبیعی او به حقیقت انتخاب کرده و این قابل ستایش است.» هیلاری می‌گوید که نمی‌تواند شباهت داستان «پل شکسته» را به «سپیده شمالی» ندیده بگیرد: «این داستان به خوبی روایت شده و تحسین‌برانگیز است؛ با این حال به داستان سپیده شمالی شباهت زیادی دارد: یک نوجوان با یک استعداد خاص! چرا شخصیت‌های داستان‌های پولمن همیشه باید یک توانایی خاص داشته باشند؟»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جینی که دورگه است و پوست تیره‌ای دارد، در مدرسه از طرف هم‌کلاسانش تحقیر می‌شود. جواب پدر جنی خواندنی است: «یک روز در زمین بازی مدرسه گفته بودند: «اتل‌متل‌توتوله، کاکاسیاه کوتوله» بعد به جینی نگاه کرده و خندیده بودند. بعد از آن اسم او را اتل‌متل گذاشتند. جینی در حمام به پدرش گفت که او را محکم‌تر بشوید. پدر پرسید: چرا؟ الان پاکِ پاک شدی. جنی گفت: من کثیفم. + کثیف نیستی، دیوونه. - اما مثل اونا نیستم. من هم می‌خوام همرنگ اونا باشم. بهم می‌گن اتل‌متل. + رنگ پوست تو برات مناسبه، رنگ پوست اونا هم برای خودشون.»

درباره نویسنده کتاب پل شکسته

فیلیپ پولمن، نویسنده بریتانیایی، تحصیلات خود را در رشته ادبیات انگلیسی در دانشگاه آکسفورد به اتمام رساند و برای تحصیلات تکمیلی، رشته آموزش و پرورش را انتخاب کرد. او مدتی به تدریس در مدرسه اشتغال داشت و سپس در کالج وست‌مینیستر، به تدریس ادبیات برزگسالان و کودکان پرداخت. او نویسندگی را به طور جدی در سال 1982 با نوشتن کتاب «کنت کارلشتاین» آغاز کرد و پس از انتشار کتاب «سپیده‎های شمالی» در سال 1995، تمام وقت خود را به نویسندگی اختصاص داد. مجموعه سه قسمتی «نیروی اهریمنی» شهرت زیادی برای پولمن به ارمغان آورد.

این مجموعه شامل «سپیده شمالی»، «خنجر ظریف» و «دوربین کهربایی»، جوایز زیادی از جمله مدال کارنگی، Whitbread Prize و Whitbread Book of the Year را کسب کرد و در سال 2003 محبوبیت فوق‌العاده‌ای را در سرتاسر جهان کسب کرد. فرزاد فربد مترجم جوان کتاب «پل شکسته» به ترجمه ادبیات داستانی جهان در سبک گمانه‌زن شهرت دارد. فربد در ایران با ترجمه مجموعه «هنک؛ سگ گاوچران» شناخته شد و در سال 1386 جایزه مترجم برتر برنده جایزه هنر و ادبیات گمانه‌زن را از آن خود کرد. از دیگر آثار او می‌توان «مترسک و خدمتکارش» از فیلیپ پولمن و «کتاب گورستان» از نیل گیمن را نام برد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «پل شکسته»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.