جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

گرایش های طراحی لباس

قیمت:
220,000 تومان
مشخصات کتاب گرایش های طراحی لباس
کشور مبدا
تعداد صفحات
160 صفحه
شابک
9786226025447
سال خلق اثر
2010
سال انتشار
2010
قطع
وزیری
جلد
نرم
نوبت چاپ
14
این کتاب در یک نگاه

کتاب «گرایش‌های طراحی لباس» نوشته مایری مکنزی را آیدا تدین به فارسی برگردانده و نشر کتاب آبان آن را منتشر کرده است. مایری مکنزی در کتاب «گرایش‌های طراحی لباس» به سراغ شیوه‌ها و ایسم‌های طراحی لباس از دیروز تا امروز رفته است. این کتاب برای دوستداران طراحی لباس و مُد مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب گرایش های طراحی لباس

کتاب «گرایش‌های طراحی لباس» نوشته مایری مکنزی را آیدا تدین به فارسی برگردانده و نشر کتاب آبان آن را منتشر کرده است. مایری مکنزی در کتاب «گرایش‌های طراحی لباس» به سراغ شیوه‌ها و ایسم‌های طراحی لباس از دیروز تا امروز رفته است. این کتاب برای دوستداران طراحی لباس و مُد مناسب است.
کتاب «گرایش‌های طراحی لباس» شامل مجموعه ایسم‌ها، درآمدی تاریخی بر مکاتب و جنبش‌های چندین شاخه از فعالیت‌های فرهنگی هنری بشر است. همچنین در این کتاب به معرفی و بررسی مکاتب و جنبش‌ها و افراد و آثار مهم نیز پرداخته شده است. کتاب «گرایش‌های طراحی لباس» راهنمایی خواندنی است که روندها و حرکات مهم طراحی را که لباس و مُد را از دوران کهن تا به امروز شکل داده، نشان می‌دهد. این کتاب آخرین مورد از پرفروش‌ترین سری ایسم‌ها است که شامل کتاب‌هایی مثل «گرایش‌های عکاسی» است. این کتاب که اثری مفصل نیست و مطالب آن به طور کوتاه و مختصر بیان شده، جزئیات زیادی را هم در قالبی کوچک و کاربردی ارائه کرده، که سیر تکامل تاریخ لباس و مد را از طریق جنبش‌های به هم پیوسته زیر ذره‌بین می‌گذارد. این کتاب به صورت زمانمند تنظیم شده و سیر تحول لباس، شروع مد لباس، و ظهور مد را همان طور که ما می‌شناسیم پوشش می‌دهد که در سراسر آن با ترکیبی از نقاشی‌ها، تصویرسازی لباس، و عکاسی مُد مستند شده است. این کتاب حاصل دانش و تجربه مکنزی است که در زمینه مُد، فردی صاحب‌نظر است.
نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب «گرایش‌های طراحی لباس» چیست؟
فلوریدا اینترنشنال درباره این کتاب می‌نویسد: «راهنمای روشنگری که گرایش‌ها و حرکات قابل توجه طراحی را که از زمان‌های قدیم تا امروز شکل لباس‌ها و سبک‌ها را شکل داده است، توضیح می‌دهد.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
«در میانه قرن هجدهم، لباس شب پشت کیسه‌ای، مد لباس‌های زنانه را تسخیر کرد. علت این نامگذاری گشادی پشت این لباس بود و همان گونه که از نامش بر می‌آید، هم چون کیسه‌ای از سرشانه‌ها آویزان بود، قسمت جلوی دامن لباس، به منظور نمایش پیش دامن زینتی و زیردامنی متناسب آن، باز بود. تزئینات ظریف و پیراسته این لباس شب ابریشمی، نمایانگر ویژگی‌های خاص دوره کوکو، و رنگ آن، از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رنگ‌های سراسر قرن هجدهم بود.»
درباره نویسنده
مایری مکنزی استاد مطالعات فرهنگی و تاریخی در کالج مُد لندن است. او همواره روی موضوع مُد کار کرده و تدریس او نیز منحصر در این زمینه است.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «گرایش های طراحی لباس»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.